Skip to main content

hoi, ik heb nog een oude genexis ntu, ik krijg maar 100mbps binnen en ik zal graag een ntu die gbit binnenkrijgt ik heb hier een 100/10 abbo en ik ervaar niet zo snelle verbinding

Dan zult u een sneller abonnement moeten nemen, anders krijgt u geen ander glasvezel kastje. Want dat is met uw huidige abonnement gewoon heel 1voudig niet nodig.


dat vind ik dan raar want bij mijn buurman die een lager abbo heeft heeft wel zn nieuwe gbit ntu


hoi, ik heb nog een oude genexis ntu, ik krijg maar 100mbps binnen en ik zal graag een ntu die gbit binnenkrijgt ik heb hier een 100/10 abbo en ik ervaar niet zo snelle verbinding

Waarbij ervaar je niet zo'n snelle verbinding?

Als je vanaf een bekabeld aangesloten computer via deze site een speedtest doet, wat is dan het resultaat?

Is die meting anders als je de TV ontvanger daarbij aan of uit zet?


Tja, misschien heeft die later glasvezel genomen. Of hij heeft in het begin wel enige tijd een sneller abonnement gehad en is later terug gegaan naar een goedkoper en dus langzamer abonnement. KPN gaat niet zomaar apparatuur die correct werk zitten vervangen.

Wat is de snelheid op een pc, die rechtstreeks met een kabel op de Experiabox aangesloten zit? Dus zonder kastjes of wat dan ook er tussen…

https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm


ik krijg dit binnen via kabel @wjb 

 


want via de wan krijg ik maar 100mbps en via kabel 1gbit

er brand ook maar 1 lampje inplaats van 2 op het modem


Hoewel de kans klein is kan het nog zo zijn dat één van de data aders van de netwerkkabel tussen Experia Box en NTU geen contact maakt. Dan kan de kabel maximaal 100Mbps leveren en zie je dit ook als resultaat.

Ik denk echter eerder dat jouw NTU inderdaad een 100Mbps NTU is en dan is de enige manier om jouw abonnement een maandje te verhogen naar 200Mbps.


dat gaat moeilijk want het is een oude abbo en er zitten nog extras op zoals spotify dus dat ga ik niet doen


ik krijg wel 1gbit als ik hem aan het modem hang via kabel met mijn laptop dus dat vind ik raar


Weet je zeker dat je met het nieuwe KPN Hussel abonnement niet goedkoper uit bent dan jouw huidige "Alles-in-1" abonnement?


ik krijg wel 1gbit als ik hem aan het modem hang via kabel met mijn laptop dus dat vind ik raar

Dan weten we nu zeker dan het een 100Mbps NTU betreft.


Een KPN medewerker kan ook de lijn vanuit KPN testen tot de Experiabox. 


ik krijg wel 1gbit als ik hem aan het modem hang via kabel met mijn laptop dus dat vind ik raar

Dat is niet zo raar. Snelheid tussen laptop en Experiabox is 1gbit. Snelheid tussen Experiabox en glasvezelmodem is 100 mbit. Daar is niets vreemd aan.


heb nog even goed gekeken op de ntu staat wel gigabit misschien moet ik is de stroom erafhalen maybe?


heb nog even goed gekeken op de ntu staat wel gigabit misschien moet ik is de stroom erafhalen maybe?

Zou je kunnen doen. Staat er een type nummer op dat ding?


heeft niks geholpen ik zal wel even een foto maken


 


Ok. Zie je verder niks aan. Zal aan achterkant wel een stickertje zitten met een type nummer, daarmee zou je misschien de specificaties op internet erbij kunnen zoeken.


Dat is een 1Gbps NTU, precies dezelfde als die ook in mijn meterkast hangt.

Heb je al een keer de netwerkkabel tussen NTU en Experia Box vervangen?


ja en het maakt geen verschil


Dan zal de netwerkkaart in de PoP (glasvezel wijkcentrale) nog een EoF (100Mbps) kaart zijn.


Dan zal de netwerkkaart in de PoP (glasvezel wijkcentrale) nog een EoF (100Mbps) kaart zijn.

Iets wat volgens sommige mensen niet kan, want die zouden allemaal allang vervangen zijn... :thinking:


Dan zal de netwerkkaart in de PoP (glasvezel wijkcentrale) nog een EoF (100Mbps) kaart zijn.

Iets wat volgens sommige mensen niet kan, want die zouden allemaal allang vervangen zijn... :thinking:

Er zijn nog vele EoF aanslutingen. Wat veranderd is is dat vandaag de dag elke EoF aansluiting omgezet kan worden in een GoF verbinding, iets wat voorheen niet altijd mogelijk was. 


dus ik kan er veder niks aan doen dus?


Voorlopig in ieder geval kunt u maar beter niets doen denk ik. Ik denk dat KPN nu momenteel welandere prioriteiten heeft. Zoals we al eerder zeiden: je internet de voor een paar maanden omhoog zetten naar 200 mbit. Dat kunt u doen. Maar ik zou zeggen: wacht daar even mee totdat die corona voorbij is.