Je moet eth8 vervangen door eth4 in /etc/udm-iptv.conf om dit op te lossen. Eth4 is de juiste WAN poort (poort 5 op de Cloud Gateway Max.
@wjb Ik heb een ARRIS VIP5202. IGMP proxy moet inderdaad niet ingeschakeld zijn.
abontjer schreef:
Ik heb een ARRIS VIP5202. IGMP proxy moet inderdaad niet ingeschakeld zijn.
Dat kan ik me niet voorstellen, een goed ingerichte en werkende igmp proxy server is immers een absolute vereiste om televisie te kunnen kijken via het multicast TV platform van KPN.
Dan is er dus een script in die configuratie van fabianshare die een igmpproxy server configureert immers zonder igmp proxy server geen televisie op een 5202.
Edit: Ik heb die github even bekeken en die configureert inderdaad een igmp proxy server.
Dan is er dus een script in die configuratie van fabianshare die een igmpproxy server configureert immers zonder igmp proxy server geen televisie op een 5202.
Je moet eth8 vervangen door eth4 in /etc/udm-iptv.conf om dit op te lossen. Eth4 is de juiste WAN poort (poort 5 op de Cloud Gateway Max.
@wjb Ik heb een ARRIS VIP5202. IGMP proxy moet inderdaad niet ingeschakeld zijn.
Ik heb tevens een UniFi Cloud Gateway Max en ben al 2 dagen bezig om de tv (ARRIS VIP5202) aan het werk te krijgen, maar dat lukt niet echt. Er is een nieuwe versie van https://github.com/fabianishere/udm-iptv die al automatisch eth8 naar eth4 zet. Alle stappen doorlopen ik begrijp alleen niet helemaal waar je in de CGM de volgende instelling maakt DHCP Client options van de internetverbinding, option 60 op value 121. Heb dat nu bij het vlan op deze plek op deze manier gedaan. Verder kan ik geen DHCP Opties vinden. Weet niet of het hier aan kan liggen
De ARRIS VIP5202 start steeds op tot 85%. Bij configuratie stopt alles en krijg je na een tijdje de foutmelding: Fout 563:opstarten niet mogelijk
Heb je een screenshot van jouw instellingen?
Hi allemaal,
Ik heb KPN IPTV aan de praat gekregen op mijn nieuwe Unifi Dream Router met UniFi OS 3.0.17.
sh -c "$(curl https://raw.githubusercontent.com/fabianishere/udm-iptv/master/install.sh -sSf)"
udm-iptv configure
Bij de DHCP Client options van de internetverbinding, option 60 op value 121 gezet
IGMP Snooping aangezet
IGMP Proxy / IPTV Support niet aangezet
Hopelijk heeft iemand hier iets aan!
@abontjer Heb je wellicht de eerste stappen die je gedaan hebt om het werkend te krijgen? Welke instellingen heb je allemaal gebruikt? Ik krijg namelijk de error bij het opstarten van de Cloud Gateway Max, met de NTU direct op de WAN poort, dat de ethernet cable niet meer verbonden is.
Ik heb ook mijn nieuwe UniFi Cloud Gateway Max werkend gekregen.
Ik heb tevens een UniFi Cloud Gateway Max en ben al 2 dagen bezig om de tv (ARRIS VIP5202) aan het werk te krijgen, maar dat lukt niet echt. Er is een nieuwe versie van https://github.com/fabianishere/udm-iptv die al automatisch eth8 naar eth4 zet. Alle stappen doorlopen ik begrijp alleen niet helemaal waar je in de CGM de volgende instelling maakt DHCP Client options van de internetverbinding, option 60 op value 121. Heb dat nu bij het vlan op deze plek op deze manier gedaan. Verder kan ik geen DHCP Opties vinden. Weet niet of het hier aan kan liggen
De ARRIS VIP5202 start steeds op tot 85%. Bij configuratie stopt alles en krijg je na een tijdje de foutmelding: Fout 563:opstarten niet mogelijk
Heb je een screenshot van jouw instellingen?
Hallo,
Ik heb precies hetzelfde probleem. Script netjes geïmplementeerd en de aanpassing van eth 8 naar eth 4 gedaan. Ook hier blijft na 85% de foutmelding op de KPN TV komen.
De reden dat ik zelf de DHCP Client options niet zie is omdat PPPoE is geconfigureerd zodat ik gelijk op het glasvezel zit en niet meer de Exeperia Box 12 er tussen heb.
@abontjer zijn er nog andere zaken waar we rekening mee moeten houden? Op het moment werkt het dus niet.
userforthisforum schreef:
De reden dat ik zelf de DHCP Client options niet zie is omdat PPPoE is geconfigureerd zodat ik gelijk op het glasvezel zit en niet meer de Exeperia Box 12 er tussen heb.
Maar naast de pppoe verbinding op vlan 6 voor internet heb je ook een verbinding o.b.v. DHCP op vlan 4 voor TV. Dat is de DHCP Client waar die DHCP opties aan meegegeven moeten worden.
userforthisforum schreef:
Maar naast de pppoe verbinding op vlan 6 voor internet heb je ook een verbinding o.b.v. DHCP op vlan 4 voor TV. Dat is de DHCP Client waar die DHCP opties aan meegegeven moeten worden.
Volgens mij begrijp ik het niet helemaal. De primary WAN staat op PPPoe. Dat heb ik geconfigureerd onder “Internet”
Maar je VLAN4 die je configureert voor IPTV heb ik geconfigureerd onder “Networks” met een VLAN voor TV.
OF moet je dit dan doen bij Internet?
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.