Skip to main content

 Vraag, ik ga ook overstappen naar Ziggo en ben met een nieuw e-mail adres bezig via Hostnet.

Klopt het dat ik mijn e-mailadres na opzegging bij kpn een half jaar mag houden en dat dit zo wettelijk geregeld is?? 
 

Rene

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

Ja Rene, dat klopt. Dit staat ook hier op de KPN website: Abonnement opzeggen | KPN

Nadat de aansluiting is opgeheven, kan je de KPN e-mailadressen nog 6 maanden kosteloos gebruiken. Het gaat hierbij om de e-mailadressen die eindigen op:
@kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsneteindhoven.nl en @onsnetnuenen.nl.

Dit is op aanwijzing van het ministerie van Economische Zaken:

Wetsvoorstel maakt overstappen van internet- en telefonieaanbieder eenvoudiger | Nieuwsbericht | Rijksoverheid.nl


Mijn Telfort abonnement is overgegaan naar KPN. Ik wil graag weten of ik bij  overstappen  mijn telfort   e-mail adres ook nog 6 maanden kosteloos kan blijven gebruiken, omdat het niet voorkomt in de lijst waarvoor dit zou gelden.


Hallo @Harke , als jij via de automatische migratie bent overgegaan van Telfort naar KPN, dan zijn al jouw Telfort adressen meegegaan. Zolang jouw abonnement actief blijft zullen deze adressen ook gewoon blijven bestaan. Pas als jij zelf het abonnement opzegt, dan begint de 6 maanden periode waarna ze beëindigd worden.

Het bovenstaande lijstje moet nog door KPN up-to-date gemaakt worden met de Telfort adressen.