Skip to main content

Ik heb een mailadres gehad in een vorig abonnement bij KPN. Het contract is opgezegd en het account is na 6 maanden gestopt.

Nu heb ik een nieuw contract gestart. Ik wil alleen mijn oude mail adres weer gebruiken. Hoe krijg ik dit weer voor elkaar.

Hartelijke groet, Martijn van Moorsel

Je zal deze opnieuw moeten aanmaken bij je kpn email omgeving.

Beste bnh,

Dank je wel voor je snelle reactie. er wordt na aanmaken aangegeven dat het mailadres niet beschikbaar is…

Oude contract is 8 maanden geleden opgezegd en de mail werkt niet meer onder dit oude contract. Oude Mijn KPN is nog wel bereikbaar maar niet actief….

Dan zijn er twee mogelijkheden ​@Martinos Achteropos:

1. Het mail adres is nog in quarantaine, maar dit is normaal 3 maanden geloof ik (kan weer vrijgegeven worden door kpn).
  2. Je email adres is al door iemand anders in gebruik genomen na jouw vertrek, waardoor het dus niet jouw email adres is.

Vul even je profiel gegevens in, dan kan een moderator dit voor je nakijken, houd er wel rekening mee dat ze niet erg veel kunnen zeggen wegens de wet op privacy.
Het zal dus meer een antwoord zijn van, we hebben hem vrijgegeven of helaas is het adres al in gebruik dus we kunnen hem niet vrijgeven.

Vul het betreffende email adres even in bij: 

Hallo ​@Martinos Achteropos 
Na het opzeggen van jouw abonnement is het e-mailadres nog 6 maanden gratis voor jou actief geweest. Daarna wordt het opgeheven. Er staat dan eerst nog 3 maanden een reservering op, waarna iedereen het e-mailadres weer kan aanmaken.

Bel vrijdag met klantenservice op 0800-0402 om te vragen of de reservering er nog op staat en zoja verwijderd kan worden.

Het kan natuurlijk ook dat iemand anders dit e-mailadres in gebruik heeft genomen.

Beste Ruud,

Op jouw advies heb ik gisteren gebeld met de klantenservice gebeld. Ze hebben me kunnen helpen. 

Mijn oude account en dus ook mijn mailadres was 6 maanden geldig na opzegging van dit contract. Ik heb vergeten mail only te selecteren, dan vervalt je mail. Echter blijft het mailadres dan nog 3 maanden gereserveerd. 

Met behulp van de klantenservice is dit mailadres vervolgens alsnog overgezet naar mijn nieuwe account. Een mooie service en volhardendheid van de servicemedewerkster, het ging niet vanzelf en er moesten meerdere personen ingezet worden. Maar het is gelukt.

PS: Na de 3 maanden in reservering te staan, worden mailadressen weer vrijgegeven voor gebruik.

Goed nieuws ​@Martinos Achteropos en precies zoals ik verwachtte. 

Reageer