Skip to main content

ik heb een nieuwe pc met outlook

alle emailadressen opnieuw ingesteld

ik heb voor elk emailadres ook een postvak.

Echter voor elk mailadres eindigend op @kpnmail.nl komt de email nu dubbel binnen.

Dus stuur ik een email naar maildres wim@kpnmail.nl komt deze ook binnen op henk@kpnmail.nl etc.

Dat is erg vervelend dat mail mailbox vervuild raakt met dezelfde emails.

Heeft iemand hiervoor een oplossing? Wat doe ik fout?

Beste ​@ETMJ , dan is het 2e mailadres een alias i.p.v. een zelfstandig account en krijg je inderdaad alles dubbel binnen 

Hallo JanD,

hoe kan ik dat zien of het een Alias is of een zelfstandig account? Ik vermoed wel dat ze allemaal onder hetzelfde account lopen maar hoe moet ik het dan instellen?

En dan zo dat ik ook vanuit de alias kan versturen?

Is dit iets wat ik in mijnKPN moet instellen of in outlook?

Ik las ook ergens iets dat je per emailadres ook verschillende wachtwoorden moet hebben?

Beste ​@ETMJ via onderstaande link kun je bij je mailaccount(s) komen:

https://email.kpn.com/

Dan zie je je account(s) en de eventuele aliassen die eronder hangen.

Als je verschillende mailaccounts hebt, heb je voor ieder account een eigen wachtwoord nodig.

Als je een account hebt met daaronder aliassen (door KPN adressen genoemd), geldt zowel voor het account als de alias hetzelfde wachtwoord.

Binnen de KPN webmail kun je kiezen of je mail verstuurt via je account of je alias.

Outlook ken ik niet, kan ik je helaas niet mee helpen.

Als je maar duidelijk is dat een mail account en een mailaccount 2 verschillende zelfstandige accounts zijn, 2 brievenbussen dus en dat een account en een alias 1 brievenbus zijn.

Succes.

Welkom op de community ​@ETMJ, zoals je het beschrijft klinkt het inderdaad als aliassen. Aliassen werken als een doorgeschakeld telefoonnummer. Als je een e-mail naar de alias stuurt komt die aan op de mailbox zelf

Als je de e-mail echt gescheiden wilt hebben van elkaar, kan je het beste verschillende mailboxen aanmaken via de link die Jan noemt, en de aliassen kunnen daar dan naar verplaatst worden indien nodig. Let wel, als je een e-mailadres of alias verwijderd, kan je deze niet direct aanmaken. Die moet dan eerst door de klantenservice vrijgegeven worden.

Reageer