Skip to main content
Vraag

Het lukt me niet om een e-mailadres op te heffen

  • 11 September 2024
  • 9 reacties
  • 106 keer bekeken

Mijn moeder is in januari overleden en ik laat haar emails naar mij doorsturen. Ik had begrepen dat het email adres na 6 maanden zou worden opgeheven maar dat lijkt niet zo te zijn. Zij krijgt per dag ongeveer 6 spam mails van "McAfee” dat haar account wordt opgeheven, steeds van een ander adres. Nu wil ik haar adres opheffen maar dat lukt me niet. Ik heb een verkeerd password en het lukt me ook niet een nieuwe te krijgen.

Wat te doen?

met dank

Scarlet van Belle

Hoi, allereerst nog gecondoleerd.

Hoe weet je dat die via haar e-mailadres ontvangen worden?

Al eens geprobeerd om een e-mail naar haar adres te sturen? Als je dan een foutmelding krijgt is het opgeheven.

Kunnen ze niet gewoon rechtstreeks naar jouw komen? Dat is ook niet onwaarschijnlijk.

Ik kreeg laatste diverse keren mail dat m'n Avast beëindigd zou worden. Maar ja, die heb ik niet eens.

Vaak is het spam/phishing om je tot een actie over te laten gaan. Opdat ze je gegevens 'krijgen’. Kip ik heb je.

Of had je moeder McAfee als (extra) beveiliging op haar computer?

Helaas kunnen en mogen de moderators op het forum hier niks mee. Heb je al telefonisch contact opgenomen? 0800-0402 0 €, maa - vrij 8 - 18, zat 8 - 18.


Dank voor je reactie.

ik heb ingesteld dat haar mail naar mij wordt doorgestuurd. ik zie haar adres dus staan.

Als ik haar mail, komt deze ook bij mij binnen.

bellen is lastig, ik woon op Curacao

 

 


Een kpn moderator komt hier nog. Kan er vast wel even induiken. 

Zet haar gegevens zoveel mogelijk in het vakje persoonlijke mededeling. Naam, adres, klantnummer is i.i.g.

https://community.kpn.com/settings/profile

 


Hi @Scarlet van Belle en welkom bij de KPN Community. Gecondoleerd met het verlies van je moeder en goed dat je je vraag hier stelt.

Ik zie nog geen gegevens dus hier wat algemene informatie, wellicht dat we daarmee al kunnen achterhalen waar dit hem in zit.

Als alles opgezegd is dan worden na 6 maanden de e-mailadressen en de inhoud van de mailbox verwijderd. Op de bevestiging van de opzegging die je hebt ontvangen staat als het goed is ook de datum per wanneer de opzegging ingaat. 
Als dat in januari was dan zouden de 6 maanden inmiddels al lang verstreken moeten zijn, dus ik ben benieuwd of er op de bevestiging niet heel toevallig vermeld wordt dat er een E-mail Only abonnement is aangezet? Die optie is er namelijk en misschien is dit onbedoeld zo gegaan. 

In dat laatste geval zit er dan helaas niks anders op dan met ons te bellen via +316 1200 1200 en te vragen naar de afdeling opzeggingen. Zij zijn de enigen die dit op kunnen zeggen en zij zijn alleen telefonisch bereikbaar. Je kunt hen doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00 bereiken. 


Beste Sanne, 

dank voor je reactie. Het gaat om *********************

ik heb 6 februari het abonnement opgezegd. Er is geen email only abonnement afgesloten.

het is allemaal niet zo erg, er komt geen persoonlijke mail meer binnen. maar omdat ik haar adres heb doorgeschakeld naar het mijne krijg ik nu die nare spam van zgn. McAfee binnen. Wel vier of vijf per dag.

ik hoop van harte dat dit kan worden opgelost. Ik heb geprobeerd dit via de klantenservice te regelen maar ik kom er niet uit. Ik woon op Curacao dus bellen heeft niet mijn voorkeur, zeker niet wanneer ik eerst langs allerlei keuzemenu's moet gaan.

 

met dank

Scarlet van Belle

 

Admin: gegevens verwijderd met het oog op de privacy


Dank voor het toelichten Scarlet! Snap zeker dat je niet vrolijk wordt van al die spam. 

Ik heb even gespiekt en het e-mail adres is nog actief, ondanks dat het al lang opgezegd had moeten zijn. 
Bellen is bepaald niet handig, en ik krijg de mailbox er zo niet uit, dus ik raad je aan om een klacht in te dienen hierover. Dat is de enige manier zonder te hoeven bellen.

Benoem daarin dat je in het buitenland woont en dat het contact het beste via de mail kan. Via die weg is het dan vast snel geregeld!

In de tussentijd kun je misschien een regel in je mailprogramma instellen dat alle mail die van dat mailadres afkomstig is direct in de prullenbak belandt? Dan krijg jij ze niet meer in je inbox in de tussentijd, tot het opgeheven is. 🙂
Mocht dat je zo niet lukken, wil je dan laten weten welk mailprogramma je gebruikt? Dan denk ik met je mee!


Dankjewel. Ik ha een klacht indienen.

Scarlet

Ps. Het email adres is steeds anders en als ik een regel maak waarbij alles met mcafee naar de junk gaat, krijg ik (of zij eigenlijk) toch nog.


Hmm, dat maakt regels instellen lastig. Dan vestigen we onze hoop op de klachtenafdeling. Laat je het hier weten als het gelukt is? 


Jongens, jongens, jongens. Het is van een ongelooflijke triestigheid. Al vier dagen ben ik bezig het email adres van mijn moeder op te zeggen. Ik ben nu zover dat ik kan inloggen en het email adres zou moeten kunnen opheffen. Helaas is het contract nummer dat ik moet invullen niet meer geldig omdat ik dat 6 maanden geleden heb opgezegd.  Je zou er bijna van gaan vloeken .

Deze community kan me niet helpen, de arrogante kpn niet en ik blijf maar 6 tot 10 spam mails ontvangen omdat ik haar adres heb doorgeschakeld naar de mijne om haar contacten netjes te kunnen laten weten dat mijn moeder niet meer is.

Die #$% klantenservice wil maar steeds dat ik bel maar bellen vanuit Curacao (waar ik woon) is niet zo aantrekkelijk en chatten is ook mislukt.  Ik ha vandaag 11 wachtende voor me en heb 2 uur naar de chat zitten kijken.

Ik moest het even kwijt

Scarlet

 


Reageer