Skip to main content

Hoe kan ik e-mails van Windows Live Mail (POP3) exporteren naar Thunderbird 68?

@Leo39 

Van uit Window Live Mail kun je email exporteren in *.EML formaat naar de harde schijf.

Dan heb je een zogenaamde plug-in nodig om die emails bij Thunderbird te kunnen importeren. Kijk daarvoor op de “support” website van Thunderbird.

Wijsgeer, dank voor de reactie. Heb het advies al eerder toegepast, maar het heeft geen resultaat gehad.

Vreemd genoeg is het overzetten van de contacten wel gelukt. De aanbevelingen van Mozilla zijn reeds uit 2018, dus niet actueel. Ook WLM is verouderd en waarschijnlijk niet over te pompen. Heb overigens wel diverse back-ups gemaakt op externe harde schijf omdat Microsoft ultimo december stopt met de ondersteuning. Misschien in de nabije toekomst toch te gebruiken? Groet, Leo39.

@Leo39 

(Mijn “(gebruikersnaam-)naam hier op het KPN forum is ​@WMG-N )

Microsoft's ondersteuning voor WLM is al in 2018 of 2019 gestopt.

Waar gaat het dan fout ? Bij het exporteren van emails uit WLM ? WLM slaat de emails op gewoon in *.eml formaat op de harde schijf / SSD.

Exporteren emails in WLM:  Windows Live mail (linksboven) > Exporteren email > …………….

Net even geprobeerd. Geen enkel probleem.

De emails van WLM zijn bij mij te vinden in het pad:  c:\users\<= gebruikersnaam =>\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail\……..

Gewoon de gehele map kopiëren naar een map naar keuze en dan importeren bij Thunderbird.

Maar daar heb je dus die Thunderbird plug-in voor nodig.

Of bedoel je dit (Windows Mail op windows 11) ?? Windows Mail is iets anders dan windows Live Mail.

https://support.microsoft.com/nl-nl/office/outlook-voor-windows-de-toekomst-van-e-mail-agenda-en-mensen-op-windows-11-715fc27c-e0f4-4652-9174-47faa751b199#:~:text=Ondersteuning%20voor%20Windows%20Mail%20en,het%20nieuwe%20Outlook%20voor%20Windows.

Het lijkt erop dat je dan gedwongen wordt om Outlook te gaan gebruiken als je geen actie onderneemt.

@Leo39 Men kan zonder plug-in in Thunderbird importeren, klik bij import op "Using outlook”, hiervoor moet je wel outlook oude stijl gebruiken ipv windows mail. Of je gebruik een extern mail backup programma zoals Gratis Mailstore Home

@Leo39 

Je kunt ook de emails terugzetten op de KPN emailserver en dan van daaruit binnenhalen met Thunderbird. Indien gewenst kan ik dat uitleggen.

WMG-N: Sorry voor de verkeerde tenaamstelling.

Ter vermijding van onnodig werk even mijn ervaringen toelichten. Ben met Windows 10 bezig geweest met Mailstore Home, via nieuwe map op bureaublad, exporteren naar T.Bird, met als resultaat allerlei letters en cijfers kris kras door elkaar. Kennelijk heb ik niet de juiste instellingen aangevinkt.

Advies van T.Bird om een koppeling te maken in standaardproms in het configuratiescherm is eveneens mislukt.

Indien mijn configuratie geschikt is om de mails via de server te kunnen exporteren, wil ik graag gebruik maken van uw voorstel.

Groet, Leo39.

@Leo39 

(“Wijsgeer” betekent dat ik hier op dit forum een flink aantal goede antwoorden heb gegeven.) Je moet wel even flink aan de slag met de procedure hieronder. Deze procedure moet gewoon met elk emailprogramma lukken.

1)) Maak in Windows Mail (WM) een extra emailaccount aan dat met IMAP werkt en naar jouw emailadres wijst.

2)) Maak in Thunderbird (TB) één account aan dat met POP werkt en één dat met IMAP werkt. Beide moeten wijzen naar jouw emailadres. Dat IMAP account is o.a. bedoeld om het makkelijker te maken om te kijken wat er in de spammap staat. Zorg ervoor dat het POP account (TB) geen kopie van de email op de KPN emailserver laat staan.

3)) Haal met TB alle email op voor “Postvak In” en verplaats die naar een nieuwe tijdelijke map in TB.

4)) Doe de volgende stappen (4a + 4b) met elke map die je in WM hebt gemaakt (m.u.v. “Postvak In"):

4a)) Kopieer de inhoud van een map onder het POP account (WM) naar “Postvak In” van het IMAP account in WM.

4b)) Laat dan TB die emails ophalen. Die komen dan in “Postvak In” van TB te staan. Verplaats die email dan naar de juiste (nieuwe) map in TB.

5)) Verander de instellingen van het POP account (TB) zodat TB wel een kopie van alle email op de KPN server laat staan.

WMG-N: Dank voor de snelle uitleg. Zodra ik de gelegenheid krijg ga ik hiermee aan de slag.

Hou u op de hoogte van het resultaat.

Groet, Leo39.

@Leo39 

Als je email naar een IMAP map kopieert dan vertaalt (in dit geval) TB als “ik moet deze emails weer op de (KPN) emailserver zetten”.

Test eerst eens bovenstaande procedure met bijv. een 2 of 3 groepen van elk bijv. 5 of 10 emails. Je moet gewoon even testen of het goed werkt.

Succes.

Reageer