Ik ben al klant van KPN vanaf 1998: zeer tevreden! Ik heb wel een paar wensen:
- Een "echte" wandmontage-router, zoals bijvoorbeeld de Planet WGR-500-4P router. De KPN Box 12 heeft de lampjes aan de voorkant heeft, en de RJ45-aansluitingen aan de achterkant. De RJ45-aansluitingen vereisen rare RJ45 “haaks naar boven” kabels (allekabels.nl: 1295804). "Haaks naar beneden" (veel gangbaarder) kan niet, want de voet zit in de weg (afzagen! a je to!).
- 2FA (SMS-controlecode) voor webmail.kpn.com
- Een mogelijkheid in webmail.kpn.com om een (lokale, op de PC) backup te maken van alle mail en documenten, waaruit je bestanden kunt "restoren" (.ZIP met bestanden of een .ISO)
- Een zoek-optie, waarbij je alle Webmail- en Drive-mappen en in 1 keer kunt doorzoeken. Nu moet je per map een zoekopdracht geven: niet handig, want ik heb nogal wat mappen aangemaakt.
Maar ook een compliment:
- KPN Webmail is veel handiger dan Gmail. Bij Gmail raak ik altijd in de war, als ik een bestand "verplaats" naar een map, en er alleen een "label" aan gehangen wordt; rare "ingeklapte" delen van een e-mail; eerst op "onderwerp bewerken" klikken, om "normaal" een e-mail te beantwoorden, enzovoort.
Groetjes, Nullius
Bladzijde 1 / 1
@NulliusInVerba
Nog een wens van mijn kant. De zoekfunctie van de webmail bevat nog 2 storende foutjes. Maar ik weet ook dat de KPN wacht op een nieuwe versie van de webmailsoftware. Maar het is niet duidelijk wanneer die wordt “uitgerold".
Beste @WMG-N, Wat zijn die “2 storende foutjes”?
De KPN Box 14 heeft overigens al een beter ontwerp: de stekkers aan de ene zijkant (die kun je naar beneden richten, richting je 16-poorts switch ofzo: handig), en de lampjes aan de andere zijkant. Bij de KPN Box 15 komen de lampjes hopelijk aan de voorkant, of aan de zijkant waar de stekkers zitten.
MVG, Nullius
@NulliusInVerba
1)) Sorteer eens op het veld "Van”. Dan wordt niet gesorteerd op de naam van de afzender (bijv. “W. Jansen") maar op het emailadres van meneer/mevrouw Jansen (bijv. info@jansen.com ).
2)) En bij het sorteren op emailadres in de kolom (“Van” ) kijkt de software alleen naar de tekst voor het @ teken maar kijkt niet naar het hele emailadres.
Dit zijn voor mij 2 van MEERDERE redenen om een emailprogramma te gebruiken. De webmail gebruik ik daarom slechts weinig. Bijv. als ik niet thuis ben.
GMAIlL is inderdaad onduidelijker met al die moeilijke namen voor die speciale mappen.
Het maken van een backup
Van de email in de webmail een kopie maken is simpel. Gebruik een emailprogramma met een POP account en een IMAP account. Het IMAP account gebruik je om te controleren wat er in de spammap en andere mappen staat. Het POP account stel je dan zo in dat het een kopie van alle email op de (KPN) emailserver laat staan. Voila, daar is jouw backup.
Indien nodig kun je dan email uit het emailprogramma m.b.v. dat emailprogramma terugzetten opde KPN emailserver.
De fouten 1)) en 2)) zijn voor mij niet storend, omdat ik ze nooit gebruik ;-)
Jouw oplossing “Het maken van een backup” werkt uitsluitend voor berichten die in Postvak IN staan.
Deze methode werkt niet voor berichten/bestanden op de volgende locaties:
map Concepten
map Verzonden
map Mijn Mappen\Memo’s\ (ofzo)
bestanden in KPN Drive
De inhoud van de volgende “apps” kun je wel in 1 keer exporteren:
Agenda (per agenda exporteren)
Contacten
Taken
Aangezien ik een heleboel “memo’s” (e-mail-berichten) in E-mail\Mijn Mappen\computer, E-mail\Mijn Mappen\telefonie, enz. heb staan, moet ik met jouw methode, eerst alle berichten kopieren naar Postvak IN. Dat is veel extra werk, en dat vereist, dat ik in het onderwerp van de “memo” eerst de mapnaam (categorie) moet vermelden, voordat ik de memo naar Postvak IN kopieer. dat is een boel extra werk.
In KPN Drive is geen optie beschikbaar “maak backup van alle bestanden”. Je moet per map (bijvoorbeeld “HuisEnTuin”), alle bestanden 1-voor-1 aanvinken (er is geen optie “selecteer alle bestanden”), rechtsklikken, en optie “Downloaden” kiezen, waarna je een “documents.zip” (lekker handige bestandsnaam..., waarom geen {YYYY-MM-DD-HH-mm-kpndrive-HuisEnTuin.zip ofzo) op je lokale HDD krijgt. Da’s ook veel werk, want ik heb nogal wat mappen aangemaakt in mijn KPN Drive.
Ook “handig”: er is in KPN Drive, in het side menu een optie “Mijn bijlagen”. Ook hier is geen optie “selecteer alle bestanden” beschikbaar, dus mag je alle bestanden 1-voor-1 aanvinken, daarna rechts-klik en “downloaden”, waarna een documents(1).zip (wederom zo’n handige naam wordt gedownload met deze bestanden.
Groetjes, Nullius
Toevoeging bij post 17-12-2024:
Ik heb even gekeken hoe de e-mail-opslag van Thunderbird werkt: alle e-mails zitten (bij Linux) in een text-bestand [/home/{Gebruikersnaam}/.thunderbird/{code}.default/Mail/pop.kpnmail.nl/Inbox] (Windows-lokatie: C:\users\{Gebruikersnaam}\appdata\roaming\thunderbird\…), in een zeer ontoegankelijk (moeilijk leesbaar) formaat.
De map “.thunderbird” is hidden, dus moeilijk toegankelijk voor “gewone” gebruikers. Hoe dat bij Windows zit, weet ik niet.
Een “echte” backup, is een backup van de map [/home/$USER/.thunderbird/] op een externe HDD, en daar kun je bij “gewone” gebruikers ook niet mee aankomen.
Recap:
Een “echte” backup maken van de mails in Postvak IN is heel lastig
Even een mailtje uit de Thunderbird “Backup” halen, zonder Thunderbird is heel lastig.
Hoe een “gewone” gebruiker een backup van Postvan IN in Thunderbird kan mounten, is lastig (ik moet het zelf ook uitzoeken …)
ref: Google op “thunderbird 1395205”
Uit mijn verre verleden: In Office Outlook kon je een .pst “post-archief” (waar je backup/oude post inzat) aankoppelen in Outlook, maar dat was voor gewone gebruikers ook al veel te ingewikkeld.
Het zou fijn zijn als KPN een gebruiksvriendelijke backup-oplossing gaat bieden. Ik stel voor:
Backup e-mail-berichten: e-mails worden als losse PDF-bestanden (PDF/A-3b, ISO 19005=voor archivering) gedownload (dat kost veel rekenkracht, alternatief: losse text-bestanden), met in de PDF een verwijzing naar de bijlage, met een duidelijk “YYYY-MM-DD-HH.mm” label. Alle PDF-bestanden in één .ZIP-container, met een duidelijke naam: “YYYY-MM-DD-HH.mm-kpnmail-backup-e-mail.zip
Backup e-mail-bijlagen: de bijlagen worden in één keer gedownload, als losse bestanden, voorzien van een “YYYY-MM-DD-HH.mm” label, dat verwijst naar de e-mail-PDF waar dit bestand aangehecht was. Alle bijlagen in één .ZIP-container, met een duidelijke naam: “YYYY-MM-DD-HH.mm-kpnmail-backup-bijlagen.zip
Backup bestanden in KPN Drive: de bestanden worden in één keer gedownload, als losse bestanden, met de oorspronkelijke naam. Alle bestanden in één .ZIP-container, met een duidelijke naam: “YYYY-MM-DD-HH.mm-kpnmail-backup-kpn-drive.zip, met behoud van de mapstructuur van de KPN Drive.
Ik weet niet wat alle mogelijkheden van een “Hybrid PDF” zijn. Een “Hybrid PDF” kan een ODF-bestand (.odt, .ods, .odp) bevatten, maar of je ook alle typen e-mail-bijlagen in een “Hybrid PDF” kunt stoppen, dat weet ik niet. Dat zou wel erg handig zijn, dan hoeven de bijlagen niet apart gedownload te worden, en zijn de bijlagen onlosmakelijk verbonden met het e-mail-bericht.
Een .PDF is geen container-bestand zoals .odt of .docx (voor zover ik weet). Een .odt- of .docx-bestand is eigenlijk een ZIP-container, die je kunt openen in een Archive Manager (Winzip, 7zip enz.). Een e-mail-bijlage in een .odt of .docx-container (die ook het e-mail-bericht bevat) stoppen, lijkt me te ingewikkeld, maar ik ken niet alle mogelijkheden van deze bestandstypen.
Ik wilde nog opperen om de .zip-bestanden te versleutelen met het account-wachtwoord, maar ik vermoed, dat dat een brug te ver is. Als de gebruiker het account-wachtwoord wijzigt, en het oude wachtwoord niet genoteerd heeft, is de backup niet meer toegankelijk.
Misschien kan encryptie van de .zip-containers als optie aangeboden worden, met de mogelijkheid om het wachtwoord (niet-zijnde het account-wachtwoord) per e-mail te versturen naar een ander e-mail-adres, met het dringende verzoek om dit bericht veilig te bewaren.
@KPN: Zo’n oplossing zou jullie sieren, en ik denk dat bedrijven ook blij zijn met zo’n oplossing!
Groetjes, Nullius
@NulliusInVerba Ik heb het Thunderbird profiel ingesteld naar een map in Mijn Documenten. Aangezien ik een synchronisatie heb ingesteld worden alleen de gewenste mails in Thunderbird binnengehaald.
Met een backup van Mijn Documenten heb ik dan gelijk een mail backup.
Beste @Hansie-NL,
Om andere gebruikers ook te helpen:
- Kun je (stap-voor-stap) uitleggen hoe je de default e-mail opslaglocatie wijzigt naar "Mijn Documenten\Mijn-email\"? - Kun je (stap-voor-stap) uitleggen hoe die synchronisatie instelt? - Wat zijn de "gewenste mails"? - Worden de e-mail-berichten in de map [webmail.nl\Mijn Mappen\zelf-aangemaakte-map] ook gesynchroniseerd?
Alvast dank voor je moeite, MVG Nullius
Bij Mozilla hebben ze een kennisbank met de artikelen over profielen en IMAP-synchronisatie.
Inhoudsopgave - Hoe vind ik mijn profiel? - Uw profiel vinden zonder Thunderbird te openen - Een back-up van een profiel maken - Een back-up van een profiel terugzetten - Terugzetten naar een andere locatie - Een profiel verplaatsen - Zie ook...
Inhoudsopgave - Over IMAP - Voordelen van IMAP - Synchronisatie - Prestaties en zoeken - Schijfruimtegebruik - Synchronisatie en schijfruimtegebruik configureren
Gewenste e-mails zijn mails die je zelf zeker wel wilt ontvangen. Spam mail is duidelijk een ongewenste mail dus. Dus de spam map laat ik niet synchroniseren.
Hopelijk geven de 2 links een duidelijk antwoord op je vragen.
Bij mij in de map : /home/kees/.thunderbird Het grootste mapje, naam <iets>.default
Wat ik overigens al jaren doe, een complete schijf kopiëren, op een nieuwe “schijf”. De nieuwe gebruiken, de oude opbergen, met een BRIEFJE er op met hoe en wat.
@NulliusInVerba
Probeer eens Mailstore Home. Lukt het hiermee wel om een backup te maken van de webmail ?
Maar ik heb het niet nodig omdat ik een emailprogramma gebruik. Zie mijn "handtekening". Hiermee is het heel makkelijk om een kopie van alle relevante bestanden te maken.
@Hansie-NL: dank voor de FIOFY.
Als je IMAP gebruikt, worden inderdaad alle mappen (dus ook zelf-aangemaakte mappen) gesynchroniseerd. Er is binnen Thunderbird geen export-voorziening om een applicatie-onafhankelijke backup (export) te maken van de bij [hamburger\account settings\server settings\message store\local directory] ingestelde map. Deze map bevat de tekst-bestanden "INBOX", "Drafts", "Send" enz. waarin de e-mail-berichten in een zeer ontoegankelijk (moeilijk leesbaar) formaat zijn opgeslagen. De bijlagen (een .pdf bijvoorbeeld) worden in gecodeerde vorm in deze bestanden opgeslagen, en zijn niet doorzoekbaar. Je kunt alleen de bestandsnaam van de PDF vinden achter "attachment; filename=". Het is (voor gewone gebruikers) niet mogelijk om deze PDF ongecodeerd uit het text-bestand te halen, zonder de hulp van Thunderbird.
Dit is geen applicatie-onafhankelijke backup-oplossing. Als je over 15 jaar een e-mail met PDF uit deze backup moet halen (artsen bijvoorbeeld moeten 15 jaar e-mail-correspondentie bewaren, "gewone" mensen 5 jaar), en Thunderbird is niet meer beschikbaar, of de nieuwste versie kan niet meer overweg met zo'n antieke opslagmethode, dan zit je met de gebakken peren. Ik vraag KPN niet voor niets om PDF/A-3b, ISO 19005, en misschien moet PDF/UA daar ook aan toegevoegd worden.
@WMG-N: Dank voor de tip, maar Mailstore Home draait alleen op Windows, ik ben een Linux-gebruiker. Ik kan geen goed Linux-alternatief vinden voor Mailstore Home. Wget en aanverwante oplossingen werken prima bij een normale mapstructuur, maar niet bij een URL met database-instructies, zoals bij KPN Webmail.
Ik wil graag dat KPN een goede backup-voorziening regelt: een klik-en-gaan-oplossing. Zie afbeelding.
KPN doet hier helemaal niets aan. Die gaat echt geen backup regelen. Dat heeft geen enkele provider. Dat is ook niet de verantwoordelijkheid van een provider.
Ik vraag me af waar je vandaan haalt dat "gewone" mensen de mail 5 jaar moeten bewaren. Ik heb er nog nooit van gehoord. En artsen hebben daar eigen zakelijke oplossingen voor.
Een emailbox moet je niet gebruiken als gegevensopslag. Belangrijke data die via de email binnenkomt moet je elders opslaan. Als er (oude) emaildata verloren gaat en je bent daarmee iets belangrijks kwijt, dan heb je zelf een fout gemaakt.
Een fysieke brievenbus laat je toch ook niet vol zitten? Waarom een emailbox wel dan?
@NulliusInVerba Ik heb even bij Strato gekeken en daar is een export van o.a. de E-mail mogelijk.
Persoonlijke gegevens downloaden
U kan een kopie van uw persoonlijke gegevens downloaden uit uw account, om op te slaan of om deze over te zetten naar een ander account.
Bevat alle e-mailberichten van uw primaire e-mailaccount als eml bestanden.
Dank je wel voor je speurwerk. Ik ben echter niet van plan om een abonnement bij Strato af te nemen, om deze oplossing te testen, dat kost geld.
Google heeft overigens een prima backup-voorziening: https://takeout.google.com/. Deze voorziening heeft echter ook beperkingen:
- Mail: Email is in MBOX formaat - Attachments: zitten in de MBOX file (dus ook je PDF-facturen) - Drive: Alleen bestanden die met een Google app aangemaakt zijn, kunnen geconverteerd worden naar PDF, geuploade bestanden niet.
"as noted in the RFC, there is ENORMOUS VARIATION between different storage systems <...> The Mozilla family of email clients (Mozilla, Netscape, Thunderbird, et al.) use an MBOXRD VARIATION with more complex From line quoting rules"
Wat betreft de e-mail-bijlagen, doet KPN het beter dan Google. Bij KPN kun je ze separaat downloaden: Ga naar G9-dot-button\Drive\Mijn Bijlagen], zet nweergave\selectievakken] aan, vink de facturen aan waar de belastingdienst om vraagt (optie "alles selecteren" is niet beschikbaar), klik rechts op de selectie, klik Downloaden. Bedenk, dat veel winkels de factuur in een e-mail-bericht (geen PDF-bijlage) stoppen.
E-mail-berichten downloaden als .eml-bestand in KPN Webmail gaat ook prima, maar kost heel veel tijd: vink 1-voor-1 alle e-mail-berichten in een map aan (optie "alles selecteren" is niet beschikbaar), klik hamburger-knop, klik "opslaan als bestand". Herhaal dit voor alle mappen ....
Ik denk dat het niet al te moeilijk is, om de opties "Download alle bijlagen" en "Download alle e-mail-berichten als .eml-bestand" toe te voegen. "EML" is ook geen toekomst-bestendige standaard zoals PDF/A, maar dat is al beter dan niets.
E-mail-berichten opslaan als PDF d.m.v. afdrukken\save to PDF] kost veel tijd, en op deze manier gaat de header verloren (voor zover ik weet, niet getest).
Anyhoe: we hebben weer lekker gefröbeld ;-) Groetjes, Nullius
Hi @NulliusInVerba,
Wat leuk dat je al sinds 1998 klant bij ons bent, en heel fijn dat je zo tevreden bent
Dat je in al die jaren een wensenlijst hebt ontwikkeld snap ik heel goed!
- Een "echte" wandmontage-router, zoals bijvoorbeeld de Planet WGR-500-4P router. De KPN Box 12 heeft de lampjes aan de voorkant heeft, en de RJ45-aansluitingen aan de achterkant. De RJ45-aansluitingen vereisen rare RJ45 “haaks naar boven” kabels (allekabels.nl: 1295804). "Haaks naar beneden" (veel gangbaarder) kan niet, want de voet zit in de weg (afzagen! a je to!). Je kunt de Box 12 prima zonder andere bekabeling aan de muur bevestigen, de kabels kunnen dan echter inderdaad niet recht naar beneden hangen door de voet. Wel kunnen ze via de zijkant geleid worden
- 2FA (SMS-controlecode) voor webmail.kpn.com Dit is wel onze wens maar het is heel erg lastig om dit te implementeren op ons mailplatform. Het is dan ook nog niet zeker of we deze optie toe kunnen voegen, als hier meer over bekend raakt zullen we dat wel met onze klanten delen!
- Een mogelijkheid in webmail.kpn.com om een (lokale, op de PC) backup te maken van alle mail en documenten, waaruit je bestanden kunt "restoren" (.ZIP met bestanden of een .ISO) Ik denk niet dat deze mogelijkheid er zal komen, maar vraag ik even na
- Een zoek-optie, waarbij je alle Webmail- en Drive-mappen en in 1 keer kunt doorzoeken. Nu moet je per map een zoekopdracht geven: niet handig, want ik heb nogal wat mappen aangemaakt. Vraag ik ook even na!
Verder haak ik even in op de discussie over het bewaren van emails: Een ‘gewoon mens zoals een zelfstandige timmerman’ is een ondernemer en voor ondernemers is het inderdaad verplicht om bepaalde administratie, inclusief je mailverkeer, voor een vastgestelde termijn te bewaren. Daarom hebben hostingpartijen met zakelijke klanten vaak wel een optie om mailverkeer te bewaren, aangezien dit een verplichting is voor elke ondernemer. Als je geen ondernemer bent, hoef je absoluut geen mailverkeer te bewaren, dus internetproviders met een consumentenklantenbestand, hebben geen enkele noodzaak om hier een optie voor in te voeren. Verder adviseert de belastingdienst ‘gewone’ mensen met een baas, oftewel iedereen die géén ondernemer is, om de financiële administratie te bewaren. Dat gaat dus niet om het bewaren van je emails, maar om het bewaren van documenten die van belang zijn voor het vaststellen van je inkomsten en uitgaven. De voorbeelden die de belastingdienst noemt in de link die je hebt gedeeld, zal je gewoonlijk niet per email ontvangen. Je bankafschriften kan je downloaden bij je bank en mocht je -wat ik niet verwacht- je loonstroken toch per email ontvangen, dan kan je de documenten opslaan. Je hoeft daarvoor niet de email zelf te bewaren, het gaat puur om het document. Je hoefde voor het digitale tijdperk ook niet begeleidende brief en de envelop te bewaren waar je jaaropgave in verstuurd werd, enkel de jaaropgave zelf
Het maken van een backup
Van de email in de webmail een kopie maken is simpel. Gebruik een emailprogramma met een POP account en een IMAP account. ..]
Indien nodig kun je dan email uit het emailprogramma m.b.v. dat emailprogramma terugzetten opde KPN emailserver.
Dat is ook mijn idee. En dan met thunderbird. Dat zou mijn voorkeur zijn en ook het meest overzichtelijk en veilig (als in door verkeerde handelingen mogelijk een bestand kwijtraken).
- Een zoek-optie, waarbij je alle Webmail- en Drive-mappen en in 1 keer kunt doorzoeken. Nu moet je per map een zoekopdracht geven: niet handig, want ik heb nogal wat mappen aangemaakt.
Zie dit :
Beste @Maja van KPN,
Fijn dat KPN aandacht schenkt aan mijn wensen!
Je kunt de Box 12 prima zonder andere bekabeling aan de muur bevestigen, de kabels kunnen dan echter inderdaad niet recht naar beneden hangen door de voet
- Wat bedoel je met "zonder andere bekabeling"? - CAT6a-kabels zijn nogal stug, dus bij mij gaan ze recht naar boven, en dan met een mooie boog naar beneden. - Kabeldirect.nl heeft overigens een tegengestelde benaming van de haakste stekkers. Het gaat hier om een RJ45-stekker met het nokje (trekontlasting) "in de oksel". Het nokje "op de elleboog" is gangbaarder. - Andere oplossing: 2 gaatjes in de voet boren, en aan de muur schroeven. Stekkers naar beneden, lampjes naar boven. Dan kun je gewoon rechte RJ45-stekkers gebruiken.
Wel kunnen ze via de zijkant geleid worden
Je bedoelt toch geen RJ45-stekkers "haaks naar rechts" en "haaks naar links"?. Want dan kun je maar 1 LAN-kabel plaatsen, en de WAN-kabel gaat dan de andere kant op.
Dat gaat dus niet om het bewaren van je emails, maar om het bewaren van documenten die van belang zijn voor het vaststellen van je inkomsten en uitgaven
Je hebt gelijk. Echter, de bewijslast kan bij de particulier gelegd worden. Je kunt denken aan facturen (vaak IN een e-mail-bericht) betreffende kosten die afgetrokken zijn i.v.m. een speciaal dieet. Ook als er vragen gesteld worden omtrend de verkoop van goederen (grotere bedragen) kan de e-mail-correspondentie omtrend de transakties van belang zijn. Zie (bijvoorbeeld) https://www.jaeger.nl/fiscale-bewijslast-omgekeerd/
vraag ik even na
Mooi zo! Ik wacht het met interesse af!
@WMG-N en @KeesYagi : POP3 is niet geschikt, dan krijg je alleen de inhoud van de Inbox op je PC. IMAP is wel geschikt, dan krijg je de e-mail uit alle mappen binnen, en blijft de mapstructuur behouden. Als MBOXRD een standaard zou zijn, dan zou dat een oplossing zijn voor technisch-onderlegden, maar dat is te ingewikkeld voor een gewone gebruiker. Die willen graag een "klik-en-klaar"-oplossing zoals https://takeout.google.com/, geen stap-voor-stap-procedure volgen om een kopie te maken van de verborgen .thunderbird-map met een File Manager.
Contacts, Tasks en Calendar zitten overigens niet in het MBOXRD-bestand, alleen de e-mail met bijlagen.
Dank voor jullie inspanningen!
Groetjes, Nullius.
Je kunt de Box 12 prima zonder andere bekabeling aan de muur bevestigen, de kabels kunnen dan echter inderdaad niet recht naar beneden hangen door de voet. Wel kunnen ze via de zijkant geleid worden
Die voet hangt toch niet tegen de muur aan?
Op dit plaatje gaan de kabels gewoon naar beneden.
De ophangbeugel zorgt er voor dat de box voldoende van de muur blijft.
@Marlon92,
Ik neem aan dat er in het plaatje CAT5e-kabels gebruikt worden met rechte stekkers, want een CAT6a-kabel met een gegoten rechte stekker is veel te stug om naar beneden te buigen. Als ik zelf een CAT5e-kabel knijp (dus geen gegoten stekker), dan gaat de kabel ook gemakkelijk naar beneden. Voet zit bij mij niet tegen de muur, 2 cm ruimte over. Ik heb de router overigens met 4 metalen L-beugels + boutjes aan de muur hangen, omdat ik de kunststof beugel niet zo stevig vond.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.