Skip to main content

Ik heb een kpnmail box, maar voor een vereniging wil ik een email hebben die losstaat van mezelf en die ik kan overdragen aan de opvolger. Dus niet een uitbreiding van mijn  eigen account, dan blijf ik de eigenaar, ben ik degene die de toegang heeft tot het account, webmail etc. Dat lijkt me dus allemaal ongewenst].

Nergens is een link om een mailbox te kopen, (dwz abo) - hup in je winkelmandje. Is KPN wel een provider hiervoor? Ik zoek iets zonder eigen domein naam, gewoon @kpnmail.nl.  albert

Hoi Albert,

Op het Forum staat deze tekst:
https://forum.kpn.com/e-mail-10/e-mail-only-afsluiten-459113

Misschien even bellen met de Service Desk?
 


KPN biedt het e-mail only abonnement alleen aan voor abonnees, die besluiten om hun internet abonnement bij KPN op te zeggen, maar wel hun e-mailbox(en) en adressen willen behouden.

Het is niet een product, dat je “los” kan bestellen.


Nee, dat is niet mijn bedoeling: opzeggen en houden, want ik zelf blijf gewoon abonnee.

Ik heb inderdaad email hosters gevonden, vanaf 1 € per maand, dat is een lekker bedrag. En met iets meer functies (shared desktop) is het 1 € per gebruiker. Daar laat ik mijn keuze graag op vallen. 

 

 


In dit geval en in alle andere gevallen is het heel verstandig om een domein te nemen en daar de email aan te koppelen.

Alleen in dat geval ben je zelf de baas er over, een eigen domein (met email) kun je verhuizen naar een andere aanbieder, in alle andere gevallen niet.

 

( Als dit te veel gedoe is dan zou je protonmail.com kunnen overwegen.

Webmail is gratis, IMAP (via email programma) betaald. )


Duidelijk @albert-kui , een email hoster is dan inderdaad voor jouw behoefte een beter keus.


Hoi @albert-kui, het e-mailonly pakket is zoals in het topic al is genoemd alleen mogelijk om e-mailadressen te behouden als de rest van een abonnement wordt gestopt. Dat is hier niet aan de orde, dus die optie valt af. Ik ben het met Ruud en Kees eens dat een e-mailadres bij een hostingpartij de beste oplossing is. Dat pakket kan dan mee naar jouw opvolger. Bij een hostingpartij kan je ook kiezen wat er achter de @ staat (mits beschikbaar), dat kan er voor een vereniging ook mooier uitzien dan een adres van een internetprovider :slight_smile:


Hmm. Waarom maak je geen Gmail adres (account) aan? Is nog gratis ook.
https://mail.google.com .


Hoi Peter, die tip om een paar accounts te hebben bij een hoster zoals protonmail en een vast domein is goed, past in doel: een bestuur met meerdere accounts waarvan de leden wisselen over rollen en van samenstelling. Maar dan blijft er een constante over de jaren.

Die van die zwitserse provider die daar in een berg zit is grappig, beetje over the top voor mij (ons), maar ik heb wel eens een dergelijke server-bunker bezocht in Stockholm. Heel indrukwekkend, alsof je in een zoutmijn komt, er komen absuluut geen protonen bij je data, zo een 100m de berg in. :wink:


Ik neem aan dat jullie als vereniging ook een website hebben onder een eigen domein.

Heeft de hostingpartij waar jullie die website hebben draaien niet ook een mailservice.

Vaak zie je dat die zelfs al inbegrepen is?

Bij welke hostingpartij hebben jullie de website van de vereniging ondergebracht?


Nee, we hebben niets, geen website, alleen persoonlijke email accounts, en dat is lastig bij overdracht van een taak naar nieuwe personen. We hebben ook geen site nodig, geen doel van informeren of zo van groep of buitenstaanders. Ik heb geleerd: hou je zo dicht mogelijk bij je doelen. En doe dat zo eenvoudig mogelijk.

En domain name is handig inderdaad als je van provider verandert. Maar verder ook niets, geen shared documenten etc, geen pagina’s zichtbaar voor buitenstaanders. 


Als het alleen om e-mailaccounts gaat is de optie die Peter noemt ook nog een goede mogelijkheid. Dan heb je de mailboxen gratis en zijn ze ook makkelijk over te dragen naar een opvolger.

Wat uiteindelijk het beste bij jullie past kunnen jullie alleen zelf bepalen, maar je hebt zo in ieder geval een aantal opties die je mee kunt nemen in de overweging.