Skip to main content

*Misschien een goede tip voor oude ( of iedereen ? ) mensen ??

Sinds Corona gedoe begonnen is ik ben zelf ( net zoals ieder toch ? ) meer en vaker ONline shoppen bezig, en dit durf ik zeggen dat overkomt me in laatste tijd intensief en meer en meer:frowning2:Ā  ..

Makkelijk handig en ( soms ! ! ) ook voordelig shoppen zo is, qua minder brandstof drukte en contact-veiligheden regels gedoe etc. etc. etc.

MAAR op andere kant in mijn postvak IN vaak en meer dan vaker door online te shoppen en surfen aller-echte Phishing-mail krijg ik binnen en dat doet me nu weer opnieuw aan oude dagen rondom Windows XP en 95 etc. toen die gedoe dus werd lastig vaak te stoppen en niet zoals nu beveiliging was, maar toch ā€¦

Vraag ik me af als we op die manier shoppen gedwongen zijn, en dat inderdaad meer en meer doen we en zijn we bezig, waarom site waar we aan shoppen zijn garanderen ze niet beter onze gegevens en identiteit te beschermen en en veilig bij hun zelf te bewaren ??

Het is absoluut ook zo dat geen een enkel verschijnsel die ik als Phishing-mail noemen kon voordat ik mijn adres bij willekeurige shop geregistreerd had was etc.

Probleem is het ook dat slecht ervaren een ONline gebruiker en oude mensen ook kunnen ze onoverzichtelijke schade ook op die manier via e-mail oplopen etc.etc. ...durf nie meer aan denken maar ben zeker dat inmiddels heleboel oude en gemid. leeftijd mensen online surfen en shoppen zijn, en tegelijk ook zijn heleboel die ze niet redden bij een Phishing mail kunnen ..

Eigen systeem veiligheid het helpt dus niets als je per-ongeluk ergens toestemming voor geeft op als je klikt etc.

In het kort dus, er zijn trucjes via je wel redelijk voorkomen een Phishing mail kan zodat je die niet opnieuw dezelfde in postvak IN krijgt en dan ben je redelijk voorgoed van af .

Maar die kan je ook als melding op verzamelpunt bij Google zelf registreren ( ! zoals IP van Phishing zender etc. ) en dat is ook zeer handig als je doet, omdat Google verzamelt en zelf maatregelen tegen zoiets neemt etc.

Zoals bijv ā€¦. HIER ā€¦ en HIER dan !

Net zoals ik weer boven zei via e-mail op eigenschappen als je klikt krijg je IP van zender te weten, en als je eens IP weet via IP ergens online een IP-checker kom je ook te weten waar Phishing oorspronkelijk is en van wie die ook is URL-adres/domein naam ! etc. ..