Skip to main content

Kom steeds terug op loginscherm van de KPN Webmail

  • 8 August 2024
  • 10 reacties
  • 104 keer bekeken

Wanneer ik van een bepaalde verbinding naar de Webmail wil gaan dan krijg ik een succesvolle login, echter kom ik daarna weer op de inlogpagina terug, heeft iemand dit probleem eerder gehad en een oplossing gevonden?

Hallo @Andreasfc 

 

Wat bedoel je met “van een bepaalde verbinding”?

Werkt het via een andere browser wel?

Als dat gewoon werkt dan helpt het meestal om in je normale browser de cache te legen en de (KPN) cookies te verwijderen.


Hoi @Andreasfc , hoe maak je verbinding met Webmail? Is dat via een mobiele hotspot op je telefoon?

Op je telefoon heb je geen vast ip-adres. Het is dynamisch en zal regelmatig veranderen. Inloggen vanaf verschillende ip-adressen in korte tijd kan verdacht overkomen bij het KPN mailsysteem.

Zie dit topic, waar een KPN moderator dit uitlegt → Geen Webmail toegang 
Mogelijk heb jij daar ook last van.


Ik kom vanaf een specifiek netwerk, welke beveiligd is en sinds dinsdagmiddag werkt het voor onze klanten niet meer om verbinding te maken en in de mail te komen op de webmail van KPN,

Betreft diverse mail accounts dus, maar ik heb met mijn eigen mail account ook problemen.

Er zijn op dat betreffende netwerk geen wijzigingen geweest aan onze kant, diverse browsers allemaal hetzelfde probleem,


Als het probleem ineens bij diverse mail accounts optreed dan is dat beveiligde netwerk de 1ste verdachte.
Het lijkt mij dat de netwerkbeheerder van dat beveiligde netwerk hier naar moet kijken.

Als het iets van KPN zakelijk is dan kan je met de zakelijke klantenservice 0800-0403 bellen.

 

Bij een algemeen webmail inlogprobleem zouden er op het forum al snel vele klachten staan.


Het is in zoverre beveiligd dat er van buitenaf nagenoeg geen toegang is, echter wat ik lees is dat bij verdachte activiteiten vanuit KPN gemonitored word als er veel inlogpogingen zijn, deze komen dus inderdaad van vaak 1 en hetzelfde IP vandaan, lijkt er dus op dat wij geblokkeerd worden op onze reeks

37.9.216.64/27


Dat zou je dan na kunnen vragen bij de Abuse afdeling, bereikbaar via abuse@kpn.com


Uiteraard zijn we daar ook in contact mee geweest, maar zoals gezegd er zijn succesvolle logins, maar toch een redirect weer terug naar de inlogpagina, helaas.

 


Waarom schrijf je dan over een blokkade als je al weet dat er geen blokkade vanuit KPN op zit.

Dit is toch echt iets wat jullie netwerkbeheerder en/of systeembeheerder uit moet zoeken.
Het zou ook een update o.i.d. op de PC's kunnen zijn wat het probleem veroorzaakt.

 


Inmiddels opgelost, maar blijft een mysterie,


Hoi @Andreasfc, dat klinkt inderdaad als een mysterie! Het is goed om te lezen dat het inmiddels opgelost is, maar wat de oorzaak was blijft onduidelijk dus. Hopelijk blijft het opgelost, en mocht ditzelfde toch terugkomen dan is Abuse mailen de beste stap om te doen.


Reageer