Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik loop tegen een serieus probleem aan met mijn KPN Agenda en hoop dat iemand me kan helpen.

Probleem 1: CalDav foutmelding

Een paar dagen geleden begon ik een “500” foutmelding te krijgen bij het verbinden met mijn KPN Agenda via CalDav op mijn iPhone en MacBook. Het verwijderen en opnieuw toevoegen van het account heeft helaas niet geholpen.

Fout op mijn MacBook bij het verbinden naar de agenda

Via de webinterface op webmail.kpnmail.nl had ik gelukkig nog wel toegang tot mijn agenda, maar inmiddels is er een nieuw probleem ontstaan:

Probleem 2: Lege agenda in de webinterface

Sinds kort is mijn agenda in de webinterface helemaal leeg. Echter, ik weet dat mijn afspraken nog niet echt weg zijn. Als ik een export maak van mijn agenda naar een .iCal-bestand, staan mijn afspraken daar namelijk nog gewoon in.

Mijn agenda is helemaal leeg via het webinterface

Mijn vraag:

Hoe kan ik beide problemen oplossen, zodat ik mijn agenda weer normaal kan gebruiken via zowel CalDav als de webinterface? Geen toegang tot mijn agenda hebben is ontzettend lastig, dus alle hulp wordt enorm gewaardeerd!

Alvast bedankt!

Hey ​@TechAngel, welkom. Er zijn, voor zover ik weet, geen algemene problemen met de kalender. Als ik hier ons testaccount naar voren haal, dan zie ik daarin ook netjes de afspraken staan. Wil je eens testen, voor je tweede probleem, of je de afspraken wel ziet in een andere browser?

Voor het eerste probleem, hoe heb je de kalender ingesteld op jouw iOS apparaten?

We hebben dit artikel met de verschillende opties hiervoor:

Hallo ​@Erik van KPN, bedankt voor je antwoord.

Ik heb het in meerdere browsers getest (Vivaldi, Firefox, Safari), en op meerdere besturingssystemen (Linux, MacOS, iOS, Android). Allemaal met hetzelfde resultaat.

Ik heb met een compleet nieuw en schoon Firefox profiel (geen extensies of wat dan ook) even gekeken in de devtools. En wanneer ik op de "Opnieuw proberen"-knop klik in mijn afsprakenlijst, krijg ik de volgende server response terug:

"Er is een fout opgetreden in de server waardoor deze het verzoek niet kan uitvoeren."

Lijkt er dus op dat het probleem aan de kant van KPN ligt?

En wat betreft hoe ik de calendar heb ingesteld op mijn iOS en MacOS apparaat. Ik heb het geprobeerd via zowel het carddav.mobileconfig-bestand en het handmatig instellen via de CalDAV gegevens. Maar beide wegen lijden tot hetzelfde resultaat; een 500 server-error.

Merci! Wil jij eens in je forumprofiel, in het veld persoonlijke opmerking, het KPN mailaccount invullen waar deze kalender aan gekoppeld is? Dan kan ik dit navragen. Durf alleen niet garanderen dat ik daar deze week een reactie op krijg ivm de vakantieperiode. Laat even weten als je het ingevuld hebt.

Prima, ik heb het daar ingevuld. Fijne jaarwisseling! 🎉

Reageer