Skip to main content

In Outlook 2019 op mijn nieuwe pc heb ik mijn Live-mailaccount ingesteld. Ik wil daaraan mijn Hetnet-mailaccount toevoegen. Op de website van KPN staat wel hoe je een Kpnmail-account moet toevoegen, maar niet hoe je een Hetnet-mailaccount moet toevoegen. Als ik mijn Hetnet-mailadres probeer toe te voegen, kom ik op een scherm ‘Geavanceerde installatie’ met verschillende opties. Als ik kies voor de opties ‘Office 365’ en ‘Outlook.com’ krijg ik de mededeling:

“Er is iets misgegaan en uw account is niet ingesteld. Probeer het opnieuw. Neem contact op met de e-mailbeheerder als het probleem zich blijft voordoen.”

Ik heb het vervolgens geprobeerd met de optie ‘POP’ (omdat dit ook de instelling is op de oude computer). Dan kom ik op een schermpje waar ik de volgende  gegevens heb ingevuld (op dezelfde manier als volgens de website van KPN de instellingen voor kpnmail moeten worden ingevuld):

- Voor inkomende e-mail: bij server: ‘pop.hetnet.nl’, bij poort: 995, en aangevinkt: ‘Voor deze server is een versleutelde verbinding vereist (SSL/TLS)’.

- Voor uitgaande e-mail: bij server: ‘smtp.hetnet.nl’, bij poort: 587, en aangevinkt bij ‘Versleutelingsmethode’:  STARTTLS.

Als ik vervolgens het wachtwoord voor mijn emailaccount heb ingevuld, krijg ik de mededeling:

“Er is iets misgegaan

Aanmelden bij de binnenkomende server (POP-) is mislukt. Controleer het e-mailadres, en wachtwoord en probeer het opnieuw.”

Ook als ik andere gegevens gebruik, krijg ik dezelfde mededeling.

Heb ook nog geprobeerd om via IMAP mijn Hetnet-mailaccount toe te voegen (op dezelfde manier als volgens de website van KPN de instellingen voor kpnmail moeten worden ingevuld). Dan krijg ik de volgende mededeling:

“Op de server waarmee u verbonden bent, wordt een beveiligingscertificaat gebruikt dat niet kan worden gecontroleerd. De principal-naam van het doel is onjuist. Wilt u deze server blijven gebruiken?”

Als ik daarna aanklik dat ik deze server wil blijven gebruiken, krijg ik de mededeling:

“De verbinding met de binnenkomende server (IMAP) is verbroken. Controleer de instellingen van de binnenkomende server (IMAP) en probeer het opnieuw.”

Wat ik ook doe, ik blijf deze mededelingen krijgen. Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat ik op mijn nieuwe pc in Outlook mijn Hetnet-mailaccount kan toevoegen? Ben ik de enige die dit probleem heeft? Zo nee, waarom vind ik op de website van KPN geen informatie die mij verder kan helpen? Of kan ik mijn Hetnet-mailaccount niet in Outlook 2019 op mijn nieuwe pc zetten, omdat dit account op mijn oude pc is ingesteld met POP3? Als dat zo is, kan ik (als digibeet) daar zelf dan iets aan doen, of kan ik dan beter contact opnemen met KPN?