Skip to main content
Wanneer wordt tweetrapsverificatie voor mijnKPN id geïmplementeerd? Het is nu principieel onveilig met die "thuisproducten". Vanuit een "thuis" situatie kunnen er allerlei aanpassingen door bijvoorbeeld huurders worden gedaan zonder toestemming van de abonnementhouder/ accounthouder.
Hallo @Gansibert , dan moeten die 'huurders wèl je inlognaam èn je wachtwoord weten.

Bij twijfel je wachtwoord wijzigen.

Succes
Hoi @Gansibert, welkom hier! Tweetrapsauthenticatie volgt waarschijnlijk dit jaar. Het is nog niet helemaal vastgelegd maar het staat hoog op onze agenda van wensen voor KPN ID. Het lijkt me verstandig de inloggegevens van KPN ID niet te delen met huurders.
Hoelang roepen we nu al dat de beveiliging van onze gegevens ronduit erbarmelijk is?

Juist ... al vele jaren.

En dan krijg je de toezegging dat zaken in Q1 2017!?! achter de KPN ID geplaatst zal gaan worden en wat denk je dat het geval is in Q2 2019? Juist, er is niets veranderd.

Waarom zouden we dan over tweetrapsverificatie gaan praten als de meest basale beveiligingsstappen al niet van de grond komen?
Waar ik dan benieuwd naar ben hoe en op welke nivo's dit wordt toegepast voor toegang tot de tv app op basis van een KPN id zit ik niet op tweetraps te wachten. Daar moet een andere oplossing voorkomen dat je voor gezinsleden op basis van hun eigen email adres toegang tot de itv app en of site kan verlenen.



De toegang tot de contract gegevens mag wel twee traps dan ben ik wel benieuwd in welke vorm een sms op je mobiel? Hoe veilig en noodzakelijk het moge zijn ik vind tweetraps eigenlijk alleen maar lastig.
...voor toegang tot de tv app op basis van een KPN id zit ik niet op tweetraps te wachten. Daar moet een andere oplossing voorkomen dat je voor gezinsleden op basis van hun eigen email adres toegang tot de itv app en of site kan verlenen.

Precies, maar ook dat begrijpen ze bij KPN nog steeds niet! 😖
Hoelang roepen we nu al dat de beveiliging van onze gegevens ronduit erbarmelijk is?Juist ... al vele jaren.

En dan krijg je de toezegging dat zaken in Q1 2017!?! achter de KPN ID geplaatst zal gaan worden en wat denk je dat het geval is in Q2 2019? Juist, er is niets veranderd.

Waarom zouden we dan over tweetrapsverificatie gaan praten als de meest basale beveiligingsstappen al niet van de grond komen?




Ik snap ook niet hoe daar helemaal geen opvolging aan is gegeven. Het zou niet nodig moeten zijn maar ik dien een nieuw verbetervoorstel in (met linkje naar dat topic) zodat het opnieuw bij de verantwoordelijke partij uitkomt. Dan ben ik erg benieuwd of er een verklaring voor kan worden gegeven.



Waar ik dan benieuwd naar ben hoe en op welke nivo's dit wordt toegepast voor toegang tot de tv app op basis van een KPN id zit ik niet op tweetraps te wachten. Daar moet een andere oplossing voorkomen dat je voor gezinsleden op basis van hun eigen email adres toegang tot de itv app en of site kan verlenen.



Goede vraag maar het is nog een beetje vroeg om duidelijkheid te krijgen over de implementatie. Zodra er intern wat over aangekondigd wordt zal ik er vragen over stellen.

Reageer