Skip to main content

Hallo moderatieteam, ik zag bij famile met een Ziggo-abo en die ook met webmail werkt, zelfde software als KPN, dat 2FA wèl geactiveerd kan worden.

Wanneer komt KPN met een update van 2FA voor de KPN webmail?

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Maar dan moet er dus een constructie komen met meerdere wachtwoorden per emailadres. Zodat dus een emailprogramma een ander wachtwoord gebruikt als dat je bij webmail gebruikt om in te loggen via 2FA. Anders haalt het dus geen bal uit.

Daarnaast worden emailadressen soms door meerdere personen gebruikt. Hoe zorg je er voor dat meerdere personen in kunnen loggen via 2FA? Ik zeg niet dat het onmogelijk is hoor. Maar het word een complex verhaaltje. En dan bedoel ik vooral: hoe gaat de helpdesk dit uitleggen aan klanten die niet zo handig zijn met zulk soort dingen?


Als dat nog iets van 1 jaar gaat duren is dat rijkelijk laat toch? Best wel een must tegenwoordig en ook iets wat al weer een tijdje bestaat bij allerlei toepassingen, waaronder mail. Alleen een wachtwoord is een beetje karig, hebben ze dat in handen dan kunnen ze meteen alles/veel. Hopelijk komt het toch nog vrij spoedig. Zo komt het niet over alsof KPN veiligheid echt serieus neemt (voor mail en cloud) en achter ligt op de concurrentie/andere grote spelers. (Edit, al lees ik net dat het allemaal wel iets ingewikkelder ligt dus schijnbaar, maar ja, zijn talloze andere grote spelers zoals bijv Microsoft, Google en Ziggo dan met wat flauwekul bezig en heeft 2-factor dan maar weinig zin op deze manier en bij deze toepassingen….?).

Dat anderen accounts delen etc. vind ik toch ondergeschikt aan de veiligheid van de overgrote meerderheid. Alhoewel het natuurlijk voor degenen die dit betreft wel fijn zou zijn als hier een oplossing/work around voor zou zijn, indien mogelijk.


JanZ_ schreef:

Hopelijk begrijp je dat we dit nu niet meer aan gaan passen voor op het oude platform.

Dus er komt een nieuw mailplatform of betreft het enkel een nieuwe webmail?

Begin volgend jaar komt er een nieuwe versie van Webmail @wjb :) 

@Jan van KPN, We zijn ondertussen alweer in Q2 van 2024 en ik heb nog geen nieuwe versie van de webmail gezien.


Misschien kan @Jan van KPN ons nog eens een update geven @Me-Me ?

 


JanZ_ schreef:

Hopelijk begrijp je dat we dit nu niet meer aan gaan passen voor op het oude platform.

Dus er komt een nieuw mailplatform of betreft het enkel een nieuwe webmail?

Begin volgend jaar komt er een nieuwe versie van Webmail @wjb :) 

@Jan van KPN, We zijn ondertussen alweer in Q2 van 2024 en ik heb nog geen nieuwe versie van de webmail gezien.

Dat klopt @wjb, ik ook nog niet 😞 Ik ga het navragen en zodra ik meer weet meld ik me hier weer. 


JanZ_ schreef:

Hopelijk begrijp je dat we dit nu niet meer aan gaan passen voor op het oude platform.

Dus er komt een nieuw mailplatform of betreft het enkel een nieuwe webmail?

Begin volgend jaar komt er een nieuwe versie van Webmail @wjb :) 

@Jan van KPN, We zijn ondertussen alweer in Q2 van 2024 en ik heb nog geen nieuwe versie van de webmail gezien.

Helaas zullen we wat betreft de nieuwe Webmail nog even een beroep op je geduld moeten doen @wjb :( De plannen zijn namelijk gewijzigd en we hopen nu dat we jullie eind van dit jaar kennis kunnen laten maken met de nieuwe Webmail (let wel, dit is een streven en helaas nog geen zekerheidje). 


Bedankt voor de update.


Reageer