U stuurt een herinneringsmail dat de incasso mislukt is. Echter alles staat goed ingesteld en werkt tot op heden goed. Mijn bank heeft van KPN geen incasso opdracht ontvangen, Hoe kom ik erachter wat er mis gaat?
Hallo ​
Komt het mailtje echt van KPN of is het misschien een scam? En in dat mailtje, staat er iets specifieks dat naar jouw abonnement(en) verwijst?
Hoi ​
Het forum kan je hier niet mee helpen, dit is een klanten helpen klanten forum.
Je kunt beter even bellen met 0800 0402Â
Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.
Of nog beter een terugbelafspraak maken, dan belt de KPN je per direct, of op een moment dat jou het uitkomt. Scroll de pagina even naar beneden
Hi ​
Log in de Mijn KPN of KPN app en bekijk daar het overzicht van je facturen. als daar een groent vinkje en betaald staat bij al je producten hoef je je geen zorgen te maken. Daar kun je tevens ook een betaling doen, doe dit dus niet handmatig.Â
​
Â
Â
Â
Die mail lijkt legitiem, daar de afzender @kpn.com is
​
Â
Â
Hi ​
Geeft je bank aan dat het bij hun goed staat? Maak dan een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt om te kijken wat er niet goed gaat.Â
Die mail lijkt legitiem, daar de afzender @kpn.com is
Dat lijkt zo op de de schermafdruk maar is dat ook echt zo, om zeker te zijn in de broncode kijken.
Is het rekening nummer juist, en niet klikbaar met iets anders er achter ?
Zo ja, dan heeft een snoodaard er geen belang bij om je iets te laten overmaken naar de kpn.
​
Ik heb mij laten bellen door KPN, maar men kon niets zien of doen. Ik moest een klacht aanmaken, maar er werd sterk betwijfeld of daar een inhoudelijk antwoord op zou komen.
​
Ik heb handmatig betaald en nu zegt KPN dat de incasso toch wel goed is gegaan terwijl er geen incasso bij mij is aangeboden of afgeschreven.
Ik ga er maar vanuit dat KPN het komende maand wel goed doet. Ik ben dan een tijdje niet in de gelegenheid om mail in te zien of handmatig te betalen.
Misschien moet ik voor de zekerheid maar handmatig vooraf betalen. Dan voorkom ik afsluiting.
Â
Dit is wel vreemd, de afdeling Collections hoort alles te kunnen zien. Dus ik twijfel of dit wel goed is doorgezet. Ik stel dan ook voor om de volgende factuur af te wachten en te kijken of dat goed gaat, dan moet je het echter niet zelf betalen anders komen we er ook niet achter of de incasso gaat lukken.Â
​
De incasso is weer aangezet, ik hoop wel dat het incassokenmerk niet gewijzigd wordt, want dan accepteert mijn bank de incasso niet omdat ik de KPN specifiek heb vrijgegeven en dat gaat via het incasso kenmerk van de oude lopende incasso.
Komende betaaldatum ben ik niet direct in de gelegenheid e.e.a. te volgen en indien nodig weer handmatig te betalen. Ik heb dit aan de medewerkster doorgegeven dat er dus mogelijk niet afgeschreven wordt en dan ook niet tijdig handmatig betaald zal worden. Er is aangegeven dat ik er vanuit kon gaan dat het wel goed gaat dit is ook via mail bevestigd. Ik hoop dat dat voldoende is om een eventuele afsluiting te voorkomen als het toch fout gaat.
Misschien moet ik voor de zekerheid toch maar vooraf handmatig betalen.
De incasso is weer aangezet, ik hoop wel dat het incassokenmerk niet gewijzigd wordt, want dan accepteert mijn bank de incasso niet omdat ik de KPN specifiek heb vrijgegeven en dat gaat via het incasso kenmerk van de oude lopende incasso.
Beste ​
bij de meeste banken kun je een attentie aanvinken dat je bericht krijgt als een nieuwe incassant een automatische incasso wil uitvoeren.
Je kunt dan binnen je eigen bankportal dat verzoek goed- of afkeuren.
Bij goedkeur krijg je dan iedere maand van de bank mail dat er incasso's aan zitten te komen zodat je bijtijds kunt zorgen voor voldoende saldo op je lopende rekening.
Zo werkt het bij mij perfect bij de SNS-bank, al jaren.
Â
Goede tip JanD!Â
​
Komende betaaldatum ben ik niet direct in de gelegenheid e.e.a. te volgen en indien nodig weer handmatig te betalen. Ik heb dit aan de medewerkster doorgegeven dat er dus mogelijk niet afgeschreven wordt en dan ook niet tijdig handmatig betaald zal worden. Er is aangegeven dat ik er vanuit kon gaan dat het wel goed gaat dit is ook via mail bevestigd. Ik hoop dat dat voldoende is om een eventuele afsluiting te voorkomen als het toch fout gaat.
Misschien moet ik voor de zekerheid toch maar vooraf handmatig betalen.
Handmatig betalen zou niet moeten, dit hoort simpelweg te werken. Goed dat het nu weer is aangezet en laten we even afwachten hoe dit met de volgende factuur gaat. Je wordt overigens niet zomaar afgesloten als de incasso mislukt.Â
​
Als je het klantnummer gebruikt bij overmaken gaat dit goed. Echter is 3 maanden wel erg lang. Ik hoop dat dit niet te veelgevraagd is, heb je op geen enkel moment toegang tot je e-mail? Vooralsnog ga ik er wel vanuit dat het goed zal gaan.Â
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.