Skip to main content

Ik heb mijn contract verleng met de opties

€5 euro korting

TV korting €12,5

Netflix korting € 5

Dit was de aanbieding die ik kreeg in de verlengdeal

Vervolgens een verlenging gekregen met alleen de €5 korting.

Dit vindt ik misleiding

Groet

Frans

Ja, dit is een soortgelijke situatie. Vandaag weer gesproken met een medewerkster en deze persoon gaf aan dat dit inderdaad allemaal niet correct is verlopen. Ze zijn er op een hoger niveau mee bezig en het komt goed, zo was haar overtuiging. Ik vertrouw er op. Indien morgen geen uitsluitsel, dan weer bellen.

Case ook even aan een familielid laten lezen die juriste is en verstand heeft van consumentenrecht. Zowel de scherm printen van de verlenging in de KPN app als de bevestigingsmail zijn niet anders interpreteerbaar dan dat de getoonde kortingen een jaar lopen vanaf de verlengdatum. Indien KPN dat anders uitlegt, is er minimaal sprake van misleiding en oneerlijke handelspraktijken. Het lijkt me dat KPN toch ook niet zo wil werken?

Toch weer die doofpot in bij Kpn 

Hi allemaal, ik heb dit zoals aangegeven doorgezet en ik wacht nog een reactie af. Mag ik jullie vriendelijk verzoeken om nog even geduld te hebben? Zodra ik iets hoor kom ik hierop terug. 

Hi allemaal, ik heb dit zoals aangegeven doorgezet en ik wacht nog een reactie af. Mag ik jullie vriendelijk verzoeken om nog even geduld te hebben? Zodra ik iets hoor kom ik hierop terug. 

Al iets gehoord @Alex van KPN of bloed het dood in de top van Kpn?

‘Geduld hebben’ en ‘afwachten’ is het nieuwe mantra van kpn.

Het zal me niets verbazen als het antwoord straks is, dat klanten die dit treft, mogen bellen om een ticket aan te laten maken zodat de achterliggende afdeling er naar kan “kijken”, om tegen de tijd dat het verlengde abonnement afloopt een vage verklaring te krijgen. En dat het allemaal heel vervelend is.

Ja, zo gaat dat meestal. Maar misschien Radar. Is aangegeven bij Radar.

Toch de doofpot in ​@Alex van KPN . Hoor helaas niets meer. Maar ja daar kan jij niets aan doen. We weten allemaal hoe dat gaat 

Zag van de week op tweakers dat het nog steeds gebeurd.

Hi iedereen, een update van mijn kant. Wat jullie hier aangeven klopt. Op de bevestiging staan zowel de lopende korting als de nieuwe korting vermeld. We begrijpen dat dit vanuit onze kant niet duidelijk genoeg is uitgelegd. In sommige gevallen kan het de indruk wekken dat de korting die je al bijna 12 maanden hebt gehad, opnieuw 12 maanden zal gelden, maar dat is niet juist. We zijn bezig om dit te verduidelijken, zodat het voor iedereen overzichtelijker wordt. Helaas kunnen we nog niet aangeven wanneer deze aanpassing afgerond zal zijn. Onze excuses voor het ongemak.

Hi iedereen, een update van mijn kant. Wat jullie hier aangeven klopt. Op de bevestiging staan zowel de lopende korting als de nieuwe korting vermeld. We begrijpen dat dit vanuit onze kant niet duidelijk genoeg is uitgelegd. In sommige gevallen kan het de indruk wekken dat de korting die je al bijna 12 maanden hebt gehad, opnieuw 12 maanden zal gelden, maar dat is niet juist. We zijn bezig om dit te verduidelijken, zodat het voor iedereen overzichtelijker wordt. Helaas kunnen we nog niet aangeven wanneer deze aanpassing afgerond zal zijn. Onze excuses voor het ongemak.

Wat ik vooral heel verwarrend vind is dat bij het afsluiten van je verlengingsaanbod precies staat aangegeven wat je de komende maanden aan prijs kan verwachten. In mijn geval zag ik het onderstaande. Toen ik dit vervolgens accepteerde en mijn prijsopgave ontving stond daarin de oude aanbieding genoemd die per 25 november is verlopen. 

Waarom krijgen wij als klant dan het onderstaande te zien? Dat is toch op basis van onjuiste informatie en daarmee misleidend? 

Ook als ik in mijn app kijk staat het volgende onder Mijn abonnement (en dat staat er op het moment van schrijven. Dus na het verlopen van de eerder aanbieding tot 25 nov 2024):

Maar ook vooral het overzicht van de maandelijkse kosten. Datum 1 december 2024. Waarom staat hier dan nog de actiekorting van een periode die al is afgelopen? Dan klopt er toch helemaal niets van dit overzicht?

Hi iedereen, een update van mijn kant. Wat jullie hier aangeven klopt. Op de bevestiging staan zowel de lopende korting als de nieuwe korting vermeld. We begrijpen dat dit vanuit onze kant niet duidelijk genoeg is uitgelegd. 

Uitleggen haalt niets uit. Want dat leest toch niemand. KPN moet gewoon alleen de nieuwe kortingen van het nieuwe contract weergegeven. En niet stiekem de oude kortingen er ook in verwerken. 

Misschien moet KPN de kortingen van 2 en 3 jaar geleden ook in dit overzicht zetten. Dan krijg je zelfs geld terug! Wat leuk 😁

Was aan eind van mijn contractsperiode en wilde deze contract beëindigen. Medewerker had nog een aanbieding voor mij. 12 maanden lang dezelfde producten die ik eerder had afgenomen maar dan nu voor €32,50. Vervolgens kreeg ik bovenstaande “overeenkomst” met vreemde data. 

Het enige wat klopte waren de producten en de prijs. 
Helaas de eerste factuur lief €50,02 zien ipv €32,50.

Ik heb heel duidelijk naar de medewerker herhaald: dus dezelfde producten ( 1 GB snelheid en tv pakket ) voor de komende 12 maanden voor € 32,50.  En ja dat was het. 

Dit lijkt niet op een administratieve fout maar eerder op iets heel anders. 

Luister a.u.b. de opname af, dan is te beluisteren wat mondeling is overeengekomen. 

Dit speelt nog steeds, en is dus een bewust iets waar KPN willens en wetens mee bezig is. Duidelijke vorm van misleiding.  Klachten worden niet serieus genomen en afgewimpeld, zelfs een schriftelijke afwijzing is te veel gevraagd. De totaal apathische houding van de medewerkers is behoorlijk pijnlijk. 

Mijn rechtsbijstand staat momenteel in contact met de ACM. Hiervoor is het wel belangrijk  dat er zoveel meldingen binnen komen bij de ACM. Dit kan via https://www.consuwijzer.nl/doe-een-melding-over-uw-rechten-als-consument

Allemaal even melden, wordt vervolgd. 

Dit speelt nog steeds, en is dus een bewust iets waar KPN willens en wetens mee bezig is. Duidelijke vorm van misleiding.  Klachten worden niet serieus genomen en afgewimpeld, zelfs een schriftelijke afwijzing is te veel gevraagd. De totaal apathische houding van de medewerkers is behoorlijk pijnlijk. 

Mijn rechtsbijstand staat momenteel in contact met de ACM. Hiervoor is het wel belangrijk  dat er zoveel meldingen binnen komen bij de ACM. Dit kan via https://www.consuwijzer.nl/doe-een-melding-over-uw-rechten-als-consument

Allemaal even melden, wordt vervolgd. 

Gedaan! Bedankt voor het melden. 

En wat gaat er ondertussen gebeuren met de mensen die op het aanbod zijn ingegaan? Worden die nog gecompenseerd of mogen ze naar een andere provider gaan zoeken en zijn ze van het jaarcontract dat onder valse voorwendselen is aangegaan af?

Ik kon gelukkig van het jaarcontract af maar het liefst was ik nog een jaartje voor € 45,00 p/maand gebleven als het aan mij had gelegen. Ik kan het nieuwe abonnement bij de nieuwe provider nog stopzetten en blijven zitten als KPN met een mooi aanbod komt.

Ik heb door dit gedoe ook alle leuke Black Friday aanbiedingen gemist die andere providers hadden...

Reageer