Skip to main content

Hallo, ik reageer namens mijn buurman die een abonnement internet, tv en telefoon bij KPN heeft. Hij heeft van u een brief ontvangen gedateerd 20 december 2024 met de mededeling dat zijn aansluiting door een andere aanbieder is overgenomen.

Op 30 december jl. heb ik gebeld en ben via klantenservice doorverbonden met de overstapservice, verifiër maar als u wil, en daar doorgegeven dat zijn abonnement gehandhaafd moet blijven en NIET moet worden stopgezet hij heeft zijn huidige abonnement NOOIT opgezegd en jullie hebben zijn abonnement gewoonweg opgezegd zonder zijn medeweten. KPN heeft de volgende dag mijn buurman gebeld dat het 3 werkdagen zal duren boordat ze hem weer konden aansluiten. Via sms is zijn abonnement opgezegd zobder zijn medeweten en hij zit sinds 2 januari zonder tv en internetaansluiting. IN ÉÉN WOORD SCHANDALIG! Ik heb nog op 3 januari geprobeerd te bellen maar kreeg geen contact want jullie waren al gesloten. Kennelijk zijn jullie in het nieuwe jaar open van 08.00-18.00 uur, terwijl daarvoor jullie langere service aanboden. Dus dan maar via weer de klantenservice genoodzaakt om een belafspraak voor volgende week te maken, terwijl dat veel te laat is.

Ik eis toch namens mijn buurman minstens een schadevergoeding en een direkte aansltuing van zijn telefoon, tv en internet.

Hij is notabene al heel lang een trouwe klant van u geweest en heeft vroeger zelfs bij KPN gewerkt. Het is echt zeer treurig voor woorden.

Hij is nu afgesloten en kan alleen via mij, ook ik ben KPN klant, via internet reageren.

Ik verwacht dat KPN deze grove fout direkt voor mijn buurman gaat oplossen en verwacht ook een tegenantwoord van KPN. Erg jammer dat dit grote probleem heeft kunnen gebeuren.

@Tembem 

Per direct 08000402 bellen.

Ze zijn in het weekend gesloten. Pas maabdag weer open.

Correctie: maandag.

Reactie ingetrokken.

Er is al contact geweest met de buurman en toegezegd dat het drie dagen kan duren. Opnieuw bellen is dan zinloos. Het is niet een kwestie van op de knop drukken en het werkt weer.

Beste ​@Tembem en ​@Krijskever KPN is 24/7 voor storingen en geen werkende diensten bereikbaar.

Beide lijkt me van toepassing.

De storingsdienst is hier niet voor bedoelt en kan hier werkelijk helemaal niks mee. De aansluiting is niet actief meer en de klant is inactief volgens het systeem. Het enige wat hier nog gedaan kan worden is een nieuw abonnement aanvragen met de bijkomende wachttijd. Hoe zuur het ook is, dit is niet meer terug te draaien.

Beste ​@bnh  en ​@Joep1965 , reactie ingetrokken.

verwijderd

Er is al contact geweest met de buurman en toegezegd dat het drie dagen kan duren. Opnieuw bellen is dan zinloos. Het is niet een kwestie van op de knop drukken en het werkt weer.

Er is zonder toestemming een abonnement opgezegd, daar moet degene die dat veroorzaakt van afblijven en noem dan niet dat het 3 dagen duurt maar laat dat in het midden. Het is al meer dan een week geleden en er is nog niets gedaan. Alles wordt daardoor gestagneerd. De buurman kan niets en is zeer afhankelijk en onschuldig.

Het lijkt erop dat een andere provider een lijnovername heeft aangevraagd maar het verkeerde adres aangegeven. Dat gebeurt gelukkig zelden maar heeft wel grote gevolgen. De schuldvraag is niet interessant de oplossing wel en daar wordt aan gewerkt. We hebben net een tijd achter de rug waar bijna het hele land stil lag waardoor zaken nu eenmaal langer duren. Heel vervelend maar het is zoals het is.

Juist omdat het zelden gebeurt moet hier aandacht voor komen. Jouw leven wordt door een wildvreemde provider als het ware bepaald en dat is niet wat we willen.

Nog erger KPN weet ook niet eens wie deze provider is die dit probleem heeft veroorzaakt. De buurman is in dit geval wel de dupe.Jullle hebben makkelijk praten.Je zult dit probleem maar zelf hebben dan piep je anders.

Baas in eigen buik willen we graag blijven. Ik zoek de weg naar gerechtigheid en eerlijkheid.

Hij heeft van u een brief ontvangen gedateerd 20 december 2024 met de mededeling dat zijn aansluiting door een andere aanbieder is overgenomen.

Op 30 december jl. heb ik gebeld ...

Ik begrijp hieruit dat er pas 10 dagen later gereageerd is? Toen was het proces waarschijnlijk al zover gevorderd dat het niet meer tegen gehouden kon worden. De feestdagen hebben daarbij ook niet geholpen natuurlijk. 

Reactie op laatste bericht van ​Tembem.

Ja inderdaad, daar zou toch een extra controle als achtervang bij moeten zijn.
Het komt gelukkig niet veel meer voor (voor zo ver ik daar inzicht in heb).

Dat zoiets niet teruggedraaid kan worden dat begrijp ik niet, als dat zo is dan moet daar hoognodig iets aan gebeuren.

Kun je de buurman nog helpen met tijdelijk internet, wifi of een draadje over de schutting.
En, altijd handig, een DVB-T ontvanger voor TV (en radio) uit de lucht.

Brief KPN ontving de buurman op 24 december jl toen is hij op kerstvakantie geweest en pas 30 december thuis gekomen. Vandaar dan pas de reactie. Ik wil hier verder niet op ingaan. Het dient opgelost te worden. Ik ga zodirekt naar de KPN winkel.

Ik zoek de weg naar gerechtigheid en eerlijkheid.

Buiten jou om is verder niemand geïnteresseerd om zo over deze zaak te denken. Bedenk je dat wel ff. Als jij er met gestrekt been in gaat, dan zal het waarschijnlijk alleen maar langer duren voor dat er weer verbinding is.

Het systeem werkt gewoon zo. Iedereen kan op elke willekeurig adres in Nederland bij een provider een abonnement aanvragen.

En niet altijd. Maar onder bepaalde omstandigheden die ik niet ken word dan de huidige aansluiting stopgezet. Dat kan gewoon gebeuren.

Slaat nerhens op. Basta.

Correctie: nergens.

Reactie op laatste bericht van ​Tembem.

Ja inderdaad, daar zou toch een extra controle als achtervang bij moeten zijn.
Het komt gelukkig niet veel meer voor (voor zo ver ik daar inzicht in heb).

Dat zoiets niet teruggedraaid kan worden dat begrijp ik niet, als dat zo is dan moet daar hoognodig iets aan gebeuren.

Kun je de buurman nog helpen met tijdelijk internet, wifi of een draadje over de schutting.
En, altijd handig, een DVB-T ontvanger voor TV (en radio) uit de lucht.

Toch nog iemand die mij begrijpt. Ja ik ga straks naar de KPN winkel om verder geholpen te worden. Mijn dank is groot.

Toch nog iemand die mij begrijpt. Ja ik ga straks naar de KPN winkel om verder geholpen te worden. Mijn dank is groot.

Neem wel je buurman mee, anders kunnen ze niks voor je beteken omdat u niet de bewoner bent.

Reageer