Skip to main content

Goedenavond, 

Ik heb een toestel overgenomen van iemand die deze heeft gekozen bij het verlengen van zijn abonnement. Daarbij heb ik een ordernummer gekregen, te zien in een screenshot van de email. Kan ik op een manier het aankoopbewijs krijgen voor het geval er garantie nodig is?

Ik heb van de volgende gegevens van de originele eigenaar: Naam, bestelnummer en adres.

Ik hoor het graag. Met vriendelijke groet, 

Dick 

Goedenavond, 

Ik heb een toestel overgenomen van iemand die deze heeft gekozen bij het verlengen van zijn abonnement. Daarbij heb ik een ordernummer gekregen, te zien in een screenshot van de email. Kan ik op een manier het aankoopbewijs krijgen voor het geval er garantie nodig is?

Ik heb van de volgende gegevens van de originele eigenaar: Naam, bestelnummer en adres.

Ik hoor het graag. Met vriendelijke groet, 

Dick 

Hoi Dick,

Dit is wegens de wet op privacy helaas niet mogelijk.
Het garantiebewijs kan aan u enkel door de oorspronkelijke koper overhandigt worden, KPN kan hier niks voor u betekenen. Mijn advies is dit via de verkopende partij te regelen.

Als het garantiebewijs er niet bij zit, dan is het verstandig om dat mee te wegen in de prijs die je betaald voor dat toestel dus. Een toestel zonder garantiebewijs zou je minder voor moeten betalen dan voor een toestel met garantiebewijs. 

Alle persoonlijke gegevens verstrek ik zelf, dus dan geldt dat toch zeker niet? Er worden geen nieuwe gegevens verstrekt. 

Alle persoonlijke gegevens verstrek ik zelf, dus dan geldt dat toch zeker niet? Er worden geen nieuwe gegevens verstrekt. 

Op de aankoopbon staan klantgegevens. Gegevens welke niet van u zijn dus worden ze niet aan u verstrekt. 

U kunt zich overigens wel afvragen waarom een verkoper dit doet en of dit wel legale zaken zijn. Iemand neemt een lening van bijvoorbeeld 1000 euro, koopt daar een toestel van en verkoopt deze direct voor 800. Dan maakt de verkoper direct 200 euro verlies. Soms is iets te mooi om waar te zijn en kan je het beter niet doen.

Je moet de aankoopbon hebben. De originele dus die KPN bij de aanschaf verstrekt heeft. Die moet je van de verkoper krijgen. Want KPN geeft die niet aan jou.

Zonder die aankoopbon geen garantie.

Ik weet niet wat voor toestel het is. Maar zonder aankoopbon niet teveel voor betalen. Hooguit een paar honderd euro ofzo. Niet meer. Toestel kan volgende week kapot gaan. Dan heb je niks.

Je moet de aankoopbon hebben. De originele dus die KPN bij de aanschaf verstrekt heeft. Die moet je van de verkoper krijgen. Want KPN geeft die niet aan jou.

Zonder die aankoopbon geen garantie.

Ik weet niet wat voor toestel het is. Maar zonder aankoopbon niet teveel voor betalen. Hooguit een paar honderd euro ofzo. Niet meer. Toestel kan volgende week kapot gaan. Dan heb je niks.

Of, wat we vaker hebben gezien - van de band gevallen en dan word deze geblokkeerd door de provider en is hij waardeloos.

Als iemand bijvoorbeeld zegt dat hij het toestel niet heeft ontvangen en dit weel heeft gedaan en het onderzoek is niet succesvol in dit achterhalen dan word het eerste toestel permanent geblokkeerd. Dus best-case scenario is een werkende toestel waar niks mee aan de hand is maar hoogstwaarschijnlijk is dat niet.

Ik was niet op de hoogte dat een bestelnummer en gegevens onvoldoende waren. Ik heb contact met de verkoper, dus verwacht dat het goed komt. Bedankt voor de reacties en het meedenken. 

Reageer