Skip to main content

Ik werd in juli overgezet naar glasvezel en zou het daarbij behorende abonnementsgeld betalen. Het overzetten is gelukt maar het abonnementstarief niet? Wat ging er van mijn kant mis of van KPN?

Als er niets gewijzigd is aan het abonnement dan verandert de prijs ook niet. Glasvezel of koper maakt qua prijs niet uit. Pas als je bijvoorbeeld de snelheid hebt gewijzigd veranderd de prijs.

Welkom op de community ​@Arjen17. Als je een wijziging doet krijg je altijd een bevestiging, daar staat in wat je krijgt en gaat betalen. Ik heb geen gegevens van je, dus het is voor mij gissen wat de situatie precies is.

Je kunt voor factuurvragen het makkelijkste een terugbelafspraak maken, zodat er direct samen met je meegekeken kan worden naar de factuur.

Begin dit jaar een kaartje van KPN gehad met de aanbieding bij het overstappen naar glasvezel. Het aansluiten had enige vertraging vanwege Glaspoort. In Joure op een bijeenkomst geweest in het Bowling Centrum nogmaals gelezen en gehoord dat bij overstap op glasvezel het abonnement eerste halfjaar € 35,- zou zijn voor TV, Telefoon en Internet. Bij het opmaken van de balans aan het eind van het jaar zag ik dat ik gewoon het tarief wat ik ervoor had doorbetaalde. 

Dat klinkt raar inderdaad. Als je de terugbelafspraak maakt die ik in mijn vorige bericht noemde kan dat samen met je bekeken worden. Zoals gezegd is dat het makkelijkste voor zulke vragen.

Ik snap het misverstand. 

Die € 35 is voor nieuwe klanten. Dus overstappers van met name Ziggo (maar ook DSL Odido, Budget, e.a.) naar KPN voor glasvezel. 

Dat was en is niet voor bestaande klanten van kpn. Die worden met hun bestaande abonnement en maandbedrag gemigreerd. En daar val jij dus onder.

Jammer dat hier een misverstand is ontstaan. 

Dezelfde "verwarring" was hier ook bij enkelen, maar de meesten niet. Tja, als een Nederlander korting hoort raakt de context uit beeld. 

Jij bent niet overgestapt maar gemigreerd naar andere drager.

Reageer