Skip to main content

Sinds 3 maanden betaal ik voor een Spotify Premium account wat ik niet zelf (bewust) aangezet heb. Ik heb al jaren Spotify Premium via KPN. Sinds november betaal ik er ineens 2. 

KPN geeft zelf aan dat ze niets voor me kunnen doen, omdat het online aankopen zijn, dus ik moest naar Spotify. Die gaf eigenlijk aan dat het bij KPN hoorde, maar is wel met me mee gaan kijken. 

Naast het Premium account wat ik al jaren heb, kunnen we geen enkel ander account vinden. Er staat ook geen abonnement vermeld bij Apple of Google, dat ik wellicht per ongeluk aangezet kon hebben.

Uiteindelijk heb ik Spotify via KPN uitgezet, omdat ik de maand ervoor mijn abonnement verlengd had, en wellicht dit nu dubbel betaalde omdat ik daar niet aan had moeten zitten.

Helaas is er nu wel 1 van de factuur, maar blijf ik er nog steeds 1 betalen en heb ik geen premium meer in het account wat ik al jaren gebruik. En weet ik niet hoe wat en waar dat andere account staat..  Ook spotify kan dit niet vinden.

Hoe gaat we dit nu oplossen? Ik betaal nu al 3 maanden voor een account dat ik niet (bewust) heb gekozen, geen idee heb hoe ik erbij kan komen en hoe ik het moet stopzetten.

Spotify gaf nog iets aan over KPN pay? Het zou via dat lopen?  Ik weet niet wat het is en het staat volgens MijnKPN ook niet aan..

Hoe los ik dit nu op? Op dit moment ben ik al 2x heel goed geholpen door Spotify en zoeken zij met mij mee, ondanks dat ze dat niet hoeven te doen, maar we  kunnen het niet vinden.

Het wordt nog mooier. Ik had net een vriendelijke mdw van KPN aan de lijn. Die gaf aan dat zowel hij als zijn collega's inderdaad helemaal niets terug kunnen vinden van het account. 

Maar, helaas kunnen ze me dus ook niet zo helpen. 

Enige wat ze nu gedaan hebben is online aankopen uitgezet, in de hoop dat het daarmee stopt. Iets wat ze niet kunnen garanderen, want eventueel blijft het op de factuur staan, omdat het een bestaand abonnement is. 

Er is dus eens kans, dat ik komende maand voor de 4e maand op rij voor iets betaal wat ik niet gebruik en niet ken. Zowel KPN als Spotify kan het niet vinden. Het staat niet in mijn abonnementen bij Google of Apple. Dus eigenlijk bestaat het niet.. maar ik betaal er wel voor.. en niemand kan het uitzetten.. 

En als ik het hoger op wil zoeken, moet ik een klacht indienen, wie weet hoe lang dat weer gaat duren en het is vooral allemaal frustrerend en onnodig.. dus als iemand de goudentip heeft, zou dat heel fijn zijn. 

Bedankt alvast!

Reageer