Skip to main content

Het is helaas zo dat als de KPN een fout maakt, de klant hiervoor opdraait.

Met het vooruitzicht op een verhuizing alles ruim op tijd (september) via de verhuisservice op de website van de KPN doorgegeven.

Uiteindelijk bleek dat dit niet correct was verwerkt vanwege het feit dat wij begin november een factuur met een aanzienlijk bedrag kregen omdat wij ons abonnement voortijdig beëindigd zouden hebben.

Dit was op een vrijdagmiddag (7 november) laat, en proactief als ik ben, per direct contact opgenomen met de klantenservice. Gelukkig nam er iemand op en deze bevestigde dat dit niet de goede gang van zaken was, deze persoon kon ons hiermee niet helpen en verbond mij door met een andere afdeling. Nadat ik ongeveer 45 minuten in de wacht stond, werd de verbinding verbroken, zonder enige mogelijkheid om de klantenservice nogmaals te kunnen bereiken (VrijMibo??).

De erop volgende maandag (11 november) nogmaals contact opgenomen, hierbij een afspraak gemaakt dat ik zsm door een zogenoemd “expert” teruggebeld zou worden. Deze “expert” had ik de situatie voorgelegd en na een dag of twee had men de conclusie genomen dat mijn verzoek geldig was (vanuit coulance begreep ik!!).

Deze expert wist mij te vertellen dat ik eerst het bedrag moest storten zodat men dit per omgaande zou terugboeken.

Dit had ik dezelfde avond gedaan in de veronderstelling dat hiermee de kous af was.

Om hier duidelijkheid over het “hoe/wat/waar en wanneer” te krijgen heb ik meermaals (week 47) contact met de klantenservice en meerdere “verantwoordelijke” afdelingen gehad. 

Uiteindelijk op 20 november een mail ontvangen, met de bevestiging dat het bedrag op 13 november geaccordeerd was en binnen 10 werkdagen op mijn rekening zou staan, inmiddels is het 29 november en nog steeds niks ontvangen!

Dit is geen gang van zaken, de KPN neemt mijn inziens de klant niet serieus en neemt geen verantwoordelijkheid, ook zonder dat er enige compensatie tegenover staat!

Ai, nee, dat is inderdaad niet hoe het normaal gaat. Heel goed dat je direct actie ondernomen hebt! Is de verhuizing verder wel goed gegaan?

Ik begrijp dat dat je 29 november nog steeds wachtte op een terugbetaling van de afkoopsom. Deze zou je op 27 november al wel verwacht hebben. Is het bedrag inmiddels gestort? Zo niet, neem dan contact op met de afdeling Collections. Je kunt hiervoor een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

Bedankt voor de reactie, helaas is het nog steeds niet overgemaakt. Wacht nu al ruim drie weken op het bedrag, gisteren nog gebeld en er werd gezegd dat het mogelijk vrijdag 6 december of 9 december op mijn rekening staat bijgeschreven. 

Het is voor mij niet te begrijpen dat een systeemfout voor zoveel problemen kan zorgen. 
In mijn optiek is de klachtafhandeling zeker ondermaats te noemen, dit heb ik bij mijn vorige provider (Ziggo/ Vodafone) nooit ervaren, daar was dit perfect geregeld. 

Kortom; het systeem maakt een fout, de klant draait er voor op. Geen enkel excuus of tegemoetkoming voor de onevenredige tijd die ik als klant hierin heb moeten steken om deze kwestie op te lossen. 

Sorry dat je zo lang op je geld moet wachten, ​@Mike Simons. Maar gelukkig is het onderweg. Houd het vooral in de gaten. Mocht je het volgende week nog niet hebben, maak dan gerust een belafspraak om navraag te doen bij de afdeling Collections.

Het is inmiddels bijgeschreven op mijn rekening, nochtans vind ik dat het heel lang geduurd heeft. 
Hier ben ik niet tevreden over. 

Fijn dat je het geld hebt ontvangen. Excuses dat het zo lang heeft geduurd.

Reageer