Skip to main content

Beste KPN waarom faciliteert U een bijna criminele organisatie als Pro Battle Zone waarbij je denkt een advertentie weg te klikken vast zit aan een abonnement van € 10,- per maand welke via je telefoonrekening verrekend word. Opzeggen is bijna onmogelijk en als je dit hebt gedaan blijft MCDS gewoon incasseren. Voor mij een reden om na te denken over al mijn nzakelijke] abonnementen bij KPN en te kijken naar alternatieven welke je beter beschermen!

Hi en welkom in onze community @Roel Vos.

KPN staat los van adverteerders die games en bijbehorende abonnementen aanbiedt. Wat je wel kunt doen, is KPN Pay stopzetten of eventueel blokkeren. Met KPN Pay kan je aankopen in de app store via je factuur betalen. Je leest hier hoe je dat doet:

Mijn advies: Bel 0800-0402 en laat KPN Pay blokkeren. Ik ben van mening dat KPN Pay standaard eigenlijk geblokkeerd zou moeten zijn (opt-in) maar ik snap dat dat commercieel gezien niet zo "handig" is. Toch zou dit voor de bescherming van de abonnee wel veel beter zijn en dat weegt voor mij belangrijker.

Dit werkt dus niet, want dan word het nog afgeschreven !!

Dit werkt dus niet, want dan word het nog afgeschreven !!

Kan je eens een screenshot plaatsen van alleen het kostenoverzicht op de tweede pagina van de factuur.

Heb je klantenservice KPN Pay volledig laten blokkeren?

Heb je het onderstaande topic bekeken en contact opgenomen met MCDS?

Als extra aanvulling op de vragen en tip van ​@wjb, in dit topic worden door ​@Michel.uit.Arnhem ook verschillende tips gedeeld over stoppen van kosten voor Pro Battle Zone:

Admin: Afbeelding verwijderd i.v.m. privacy

Ik heb alles gedaan dat nodig is, zojuist ook opgezegd via dat wat in eerder bericht staat. Klantenservice kpn is ruk, word van kastje naar muur gestuurd..  

@Pur Ik heb je screenshot weggehaald: de community is openbaar en voor alle bezoekers zichtbaar. Wees daarom voorzichtig met je persoonlijke gegevens, ook in het delen van screenshots.

Het spijt me om te lezen dat het allemaal zo veel moeite kost. Ik zou je graag helpen, maar vanuit KPN kan ik dit niet voor je stopzetten. Het is geen KPN product of dienst. Ik plak hier even het bericht van ​@Michel.uit.Arnhem, omdat dat perfect uitlegt hoe het in elkaar steekt:

Pro Battlezone is een bedrijf dat spellen levert voor op de smartphone en de tablet/iPad, en ook volledig los staat van KPN.
Het kan namelijk zo zijn, dat je zoontje onbedoeld op een link heeft gedrukt, waarmee hij ongemerkt dit abonnement heeft afgesloten, bijvoorbeeld tijdens het spelen van een spelletje op zijn smartphone.

Dit is namelijk al vaker overkomen bij meer mede klanten van KPN, maar ook zeker bij andere providers zoals Odido en Vodafone.
Het bedrijf Pro Battlezone kan natuurlijk niet weten, wie er achter de smartphone of tablet zit.
Dat wordt ook niet gecontroleerd.

Het is in elk geval wel zo, dat KPN hier voor de rest wel buiten staat en er ook geen invloed of heeft, behalve dan het maandelijks bedrag van 10,- euro namens dit bedrijf op de factuur te zetten.

Maar gelukkig kun je dit abonnement eenvoudig weer opzeggen bij Pro Battlezone zelf, door ze even te bellen of een mail te sturen:

Mobiel entertainment abonnement: 10 euro per maand / onbeperkt toegang
E-mailhelp@mcds.cw
Dienst beëindigen of vragen? Bel : +31 71 808 1058
Heeft u berichten van 3010 ontvangen? : Ga dan naar Payinfo

Je zou dan ook gelijk kunnen vragen of ze een deel willen compenseren.

Via KPN kan het helaas niet opgezegd worden, dit gaat echt via Pro Battlezone.

Zojuist contact gehad met kpn klachten behandeling, en alles is geregeld , gecontroleerd enz! Bedankt voor de hulp hier

Reageer