Ook ik heb problemen met het stopzetten van de online aankoop Spotify bij KPN. Inmiddels heb ik al diverse malen gebeld met de helpdesk van KPN, maar daar zeggen ze, dat ze mij niet kunnen helpen omdat de “aankoop”van Spotify premium online zou zijn gedaan. Ik betaal nu al enkele maanden 2 x 9,99 per maand en krijg het niet voor elkaar om de twee abonnementen op te zeggen. KPN verwijst mij naar Spotify en Spotify verwijst mij terug naar KPN. Op de accountpagina van Spotify staat onderstaande melding:
Spotify Premium
Reclamevrij naar muziek luisteren, offline muziek luisteren en onbeperkt nummers overslaan.
Meer informatie
Betaling
Jouw abonnement is gekoppeld aan onze partner KPN/XS4ALL. Benader KPN/XS4ALL voor vragen over je abonnement.
KPN weigert toe te geven, dat het probleem bij hen ligt. Volgens Spotify is dit probleem al enkele maanden bekend bij KPN. Zie onderstaand transcript:
You|17:06 p.m.
Goedemiddag, ik heb een tweetal spotify premium abonnementen, die ik via KPN online heb besteld. Ik wil deze twee premiumabonnementen beeindigen, omdat ik ook een family abonnement heb. KPN zegt dat ik bij Spotify moet zijn om e.e.a. op te zeggen en op de spotify account pagina staat, dat ik bij KPN moet zijn. Kunnen jullie mij helpen om de twee premium accounts te stoppen, opdat ik vervolgens voor beide accounts aan family account kan nemen
Ondersteuningsbot van Spotify|17:07 p.m.
Bedankt, er wordt nu verbinding gemaakt met een adviseur.
Houd er rekening mee dat het tot 5 minuten kan duren om elk van je berichten te beantwoorden. Als je geen tijd hebt om hier te blijven, kun je later terugkeren naar dit venster.
Vesselina M is nu verbonden en controleert je vraag. Je ontvangt binnenkort een bericht.|17:07 p.m.
Vesselina M|17:07 p.m.
Hallo
You|17:07 p.m.
Hallo
Bedankt dat je contact met ons hebt opgenomen. Ik help je graag
You|17:07 p.m.
Mooi, heb je mijn vraag al gelezen?
Beide betalingen lopen via KPN. Ze hebben een probleem met de online bestellingen
Vesselina M|17:08 p.m.
Dat staat ook op de forum van deze link
#md#phttps://forum.kpn.com/facturen-en-administratie-125/spotify-als-online-aankopen-op-de-factuur-549420](https://forum.kpn.com/facturen-en-administratie-125/spotify-als-online-aankopen-op-de-factuur-549420)#/md#
Ze moeten de online opzeggen/annuleren en indien je double hebt betaald moeten ze je geld teruggeven
You|17:09 p.m.
Dat zou maar kunnen. Kun jij voor mij de beide accounts stopzetten en terugzetten naar free, opdat ik ze kan omzetten naar family
Vesselina M|17:09 p.m.
De abonnementen kan je alleen via KPN stopzetten wanneer de betaling via KPN loppen
Vesselina M|17:10 p.m.
WWe hebben geen toegang tot hun systeem
Vesselina M|17:10 p.m.
Ik kan alleen een abonnement van Spotify zelf beheren
You|17:10 p.m.
maar zij verwijzen mij weer naar spotify, dat zij niet de abonnementen kunnen stopzetten
You|17:11 p.m.
Bij KPN kom ik geen steek verder. Zijn verwijzen mij de hele tijd naar spotify.
Vesselina M|17:11 p.m.
Hebben ze de betalingen stopgezet?
Vesselina M|17:12 p.m.
Heb je een bevestiging van gekregen?
You|17:12 p.m.
Nee, ze zeggen, dat ze de betaling niet kunnen stopzetten, omdat de bestelling als online bestelling op de factuur staat.
Ze incasseren de betalingen
Ze moeten ze stopzetten
Vesselina M|17:13 p.m.
Het loopt via hun bankrekening
You|17:13 p.m.
Heb dus ook geen bevestiging gekregen van KPN
Vesselina M|17:13 p.m.
Je hebt helaas de verkeerde informatie van KPN ontvangen. Alle betalingen voor je abonnement lopen via KPN. KPN heeft de bedragen geïncasseerd. Helaas kan ik je niet verder helpen. Je kunt vergoeding voor de misleidende informatie bij KPN aanvragen. We hebben geen toegang tot hun systeem en kunnen we de abonnementen van derde partijen niet beheren, aangezien het niet bij ons betaald wordt. Ik kan alleen je e-mailadres wijzigen op je account. Dat zijn de rechten die ik heb. Ik wil je graag helpen maar helaas ben ik machteloos met een abonnement van KPN
You|17:13 p.m.
Ze beweren, dat ze alleen incasseren en dat het geld rechtstreeks naar ASpotify gaat
Vesselina M|17:14 p.m.
Heb je de link geopen?
Daa geven ze zelf aan dat he hun fout is
Daar*
Spotify staat tegenwoordig standaard bij de online aankopen als je hem bij ons afneemt. Je moet hem dan ook op kunnen zeggen via je #md#jMijnKPN](http://mijn.kpn.com/)#/md#.
Dat gezegd hebbende was er een paar maanden geleden een probleem mee waardoor je Spotify kon aanzetten via de #md#dspotify activatiepagina](http://www.kpn.com/spotifyactiveren)#/md# maar deze niet goed verwerkt werd waardoor je hem ook niet stop kon zetten. We zijn momenteel aan het onderzoeken hoe we dit kunnen herstellen zodat hij allereerst goed in je #md# MijnKPN](http://mijn.kpn.com/)#/md# komt te staan. Daarna kun je hem daar zelf weer stopzetten.
You|17:19 p.m.
OK, ik zal wel weer contact opnemen met KPN. . Kun je deze chatsessie naar mij mailen, opdat ik dit kan gebruiiken in mijn contact met KPN?
Kortom, ik ben het inmiddels spuugzat en zou graag willen, dat KPN de beide premiumabonnementen stop zet en mij het teveel betaalde geld over de afgelopen maanden terugstort.
Ik hoor graag van iemand van KPN, wat ze hieraan kunnen gaan doen.