Skip to main content

Afgelopen Maandag mijn bestelling geannuleerd en mobiel retour gestuurt. Nu zegt postNL dat kpn het al ontvangen heeft en kpn weet van niks?

wat nu?

Heb je het verzendbewijs nog ​@CD27041989 ?

Uiteraard 

Ik denk dat de retour nog niet verwerkt is. Maandag verstuurd en waarschijnlijk dinsdag afgeleverd. Dat komt wel goed hoor.

Wanneer moet ik hier echt actie op ondernemen? 

Inmiddels weer 2 dagen verder. Van postNL word je niet wijzer en kpn ook niet. Pakket bezorgd om 03:00 retourzending word gesorteerd word overgegeven naar afzender… wat is dat nou weer voor vreemd verhaal. Ik heb een bestelling geannuleerd binnen 14 dagen dus ik hoef het niet terug!

Oke, mijn geduld begint op te raken.

maandag een toestel retour gestuurd. Deze is bezorgd. Volgens post nl. ik benader kpn en deze weten van niks??? Waar is mijn geannuleerde bestelling/telefoon?

ik wil dat dit even uitgezocht gaat worden want ik ben dit nu wel beu aan het worden. 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic 

Hoi ​@CD27041989 

De totale verwerking van een retourzending kan tot 2 weken duren, voordat alles is verwerkt.
Daarnaast zitten we midden in de Black Friday week, waardoor het extra druk is in de magazijnen van KPN, waardoor het simpelweg wat langer kan duren.

Maar als jouw retourzending keurig bij KPN is binnengekomen (volgens de track en trace van PostNL), is er nog niets aan de hand.
Jouw retourzending ligt dan nog bij de overige retourzendingen om verwerkt te worden.

Zodra jouw retour is verwerkt krijg je daar een bevestiging van per mail, en is het ook bekend bij de klantenservice van KPN.

Je zult echt nog even geduld moeten opbrengen, want het zal echt niet sneller worden verwerkt.

Werk jij bij kpn?

Hoi ​@CD27041989 

Ik heb inderdaad een tijd lang bij KPN mogen werken, en weet daardoor veel af over bepaalde processen binnen KPN.

Nu ben ik een zeer tevreden klant van KPN, en ben ik niet meer in dienst van KPN.

Maar omtrent de retourzendingen is de afgelopen tijd niets veranderd, daar staan nog steeds maximaal 2 weken voor, dus jouw retourzending komt dus vanzelf aan de beurt.

Blijft een vreemd verhaal. Wat als mijn retour verdwenen is?

Blijft een vreemd verhaal. Wat als mijn retour verdwenen is?

Die zal inmiddels in het magazijn liggen van de afdeling die de retouren verwerkt. De ervaring leert dat de verwerking enkele weken kan duren. 

Maandag een retourzending gedaan. Een annulering om precies te zijn. Nu staat er bij post nl na 6 dagen, retourzending gesorteerd, word overgedragen aan afzender???? Wat is dit toch allemaal voor onzin. Ik stuur een toestel terug van veel te veel geld en ineens is het kwijt?

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic 

@Noordzee wat betekent: retourzending gesorteerd, word overgedragen aan afzender? Ik snap hier helemaal niks meer van 

Dat betekent dat het pakketje overgedragen is/wordt aan KPN.

@Noordzee oke laten we hopen dat het echt zo is. Ik hoor laatste tijd zo veel doemscenario’s met dit soort dingen

@Noordzee oke laten we hopen dat het echt zo is. Ik hoor laatste tijd zo veel doemscenario’s met dit soort dingen

Hoi ​@CD27041989 

Je moet jezelf niet teveel laten leiden door diverse doemscenario's die je kunt lezen op het internet, want vaak is de helft daarvan niet eens waar of ongegrond. 
De werkelijkheid kan vaak heel anders zijn, dus heb ook wat vertrouwen in de afwikkeling van je retourzending aan KPN, het komt allemaal goed.

Met de term “retourzending gesorteerd” wordt bedoeld dat jouw pakketje (retourzending) gesorteerd is in het sorteercentrum van PostNL, en spoedig zal worden bezorgd bij het magazijn van KPN.
Maar zover ik uit jouw vraag kon opmaken, is hij inmiddels al bezorgd bij KPN, dus zou er ook een aflevertijd in de PostNL App moeten staan.

@Michel.uit.Arnhem er staat dat deze bezorgd is. Maar heb hier gewoon niet zo veel ervaring mee helaas

Hi ​@CD27041989! Gek dat er geen duidelijkheid te krijgen is over de retourzending. 😕 Als je deze netjes via de retourinstructies terug hebt gestuurd dan moet het gewoon goed gaan. 

Mocht de status maandag nog niet aangepast zijn naar dat het ontvangen is, maak hier dan een belafspraak voor. Bewaar het verzendbewijs goed.
Mijn collega kan alles dan nalopen en een onderzoek bij PostNL laten starten, mocht dit nodig zijn. 
Dan heb jij er als het goed is geen omkijken meer naar. 🙂

@Sanne van KPN op dit moment staat er. Bezorgd. En daaronder: retourzending gesorteerd, wordt overgedragen aan afzender.

Er zou moeten staan, bezorgd op ….

Als het nog niet gemarkeerd is als bezorg op, dan is het er nog niet.
Het is nu wel extreem druk bij PostNL, dus het kan ff langer duren voordat je retour er is.

is dit dus goed? ​@bnh 

is dit dus goed? ​@bnh 

Ja ​@CD27041989 ,

Het pakket is nu (op 29-11-2024) door KPN ontvangen. 

@Sanne van KPN 

@Noordzee 

vandaag contact met KPN gehad. Mijn toestel is nergens te bekennen…

vandaag contact met KPN gehad. Mijn toestel is nergens te bekennen…

Rustig aan ​@CD27041989, ik heb je trace code even bekeken, je pakket is pas Vrijdag 29-11-24 om 03:00 in de nacht aangekomen. Het is nu maandag 02-12-24 (het weekend zat ertussen), het verwerken kan tot 14 dagen duren. Kortom, je pakker ligt waarschijnlijk gewoon nog op de PostNL kar om uitgepakt te worden. Je moet hier even geduld hebben. Je hebt je verzendbewijs nog, daarin staat de afmeting en het gewicht dus het komt allemaal prima in-orde. Maar, nogmaals geef het even de tijd.
Hierbij een screenshot van je pakket overzicht:

@bnh op het bewijs track en trace staat geen gewicht helaas :(

Reageer