Skip to main content

We ontvingen laatst een vordering van sedgwick voor 2020 van 1100 euro voor netwerk schade. Of we even binnen 30 dagen kunnen betalen of de rente gaat lopen + incasso kosten.

Indertijd hadden we kpn internet genomen en als onderdeel daarvan had kpn de glasvezel naar ons huis doorgetrokken. Volgende dag was internet kapot, wat we weer door hadden gegeven aan kpn, wie het daarna weer kwam maken.

Vraag is wat ik hiermee moet? 
Als onderdeel van de rekening rekenen ze 144 euro om de aansprakelijkheid vast te stellen. Schijnbaar is enige vorm van communicatie van te voren te duur voor 144 euro. 

Wat me ook opvalt is dat de vordering voor de bewoners is. Schijnbaar weten ze mijn naam niet eens.

Hallo @ForumNaam0987 ,

Doen zij die vordering uit hoofde van een gedupeerde verzekerde of klant? 

Dan lijkt me dit iets voor jouw aansprakelijkheidsverzekering. Zij zorgen voor de afhandeling van de claim. Mogelijk nemen zij dan contact op met KPN(Netwerk). 


Ze doen die vordering namens KPN NetwerkNL.

Wat hier waarschijnlijk gebeurt is dat KPN niet verhaalbare claims voor een laag bedragje doorverkocht heeft aan segwick, welke dan via legale intimidatie technieken probeert zoveel mogelijk geld eruit te persen.

 

Als ik aan sedgwick doorgeef dat KPN de aansprakelijke is, dan gaan ze waarschijnlijk het schadebedrag in naam van KPN bij KPN verhalen.

 

Ik heb aansprakelijkheidsverzekering, dus dat is goed punt.


Er is een “antwoord” gekozen (!)

Maar wat is er nu echt aan de hand ?

Maar ja dat zullen we nooit weten ws.


Hai @KeesYagi! Ik heb het antwoord van Noordzee gemarkeerd, ik denk ook dat dat de beste route is omdat ik hier vanuit KPN helaas niet zoveel over kan zeggen! 
Misschien dat KPNNetwerk er inhoudelijk meer over kan zeggen maar dat zou ik niet precies weten.


Een aansprakelijkheidsverzekering zal geen openstaande vordering van een incassobureau betalen. Ik zou 'm direct afwijzen. Er speelt meer en er is ongetwijfeld communicatie over geweest. 

Eerst moet de schuldenvraag worden vastgesteld. Zoals te lezen is de klant hier de schuldenaar. Maar wie heeft de werkelijke schuld? Is dit de bewoner of is dit de partij die de vezel heeft aangelegd tijdens het graven? Een verzekeraar zal daarom ook eerst doorverwijzen naar de verzekeraar van de andere partij welke de schade heeft veroorzaakt. Vaak keren die ook iets beter/meer uit. Kortom te weinig informatie om iemand een juiste richting op te sturen. Denk eerder dat als je het er niet mee eens bent je beter kunt aankloppen bij juridische hulp.Â