Skip to main content

Er is opeens euro 516,- via mijn KPN factuur Mobiel in rekening gebracht en afgeschreven van mijn rekening.  Het gaat om 29 online aankopen in vier weken tijd: allemaal Apple producten van tussen de euro 0,99 en 49,99 per keer. Soms wel drie aankopen op één dag. Ik heb geen Iphone, Ipad of Apple TV dus ik heb ook nooit online Apple producten gekocht.  Ook heb ik nooit een betalingskoppeling aangemaakt tussen Apple Pay en KPN.  Ik heb KPN gechat en de medewerker heeft nu iets geblokkeerd en gaf aan betaling aan derden via KPN factuur standaard ‘aan staat'.  Als ik via google zoek zie ik dat je toch eerst wat handelingen moet doen om dit in te stellen en je sowieso hiervoor een Iphone/Ipad nodig hebt wat ik dus niet heb.  Hoe kan dit? Is dit fraude? En hoe kan ik mijn geld terug krijgen?  Ik ga nog met Apple bellen maar ik verwacht van hun niets.

 

Vul even je profiel in mocht je dat nog niet hebben gedaan. Dan kan een moderator met je mee kijken.


Hoi @Blue flower, welkom. 

Wat een hoog bedrag! Ik snap dat dat behoorlijk schrikken is, helemaal als je geen logische verklaring kan bedenken. Ik kijk graag met je mee en wil graag de oorzaak voor je achterhalen. Vul zoals @Ik_Hussel al aangeeft je profiel aan met je postcode en huisnummer en het mobiele nummer waarop jij de factuur hebt ontvangen. Wat is er vanuit het contact met Apple uitgekomen? Heb je misschien ergens in het verleden wel een Apple-ID aangemaakt? 


@Hanna_, Staat het kunnen betalen van diensten en producten van derden via de factuur van KPN dan nog altijd standaard aan? Wanneer gaat KPN dat eindelijk eens veranderen?


@wjb kun je aangeven waar je dat kunt regelen? Ik kan het in de app niet vinden. 


@wjb kun je aangeven waar je dat kunt regelen? Ik kan het in de app niet vinden. 

Helaas kan je dat bij KPN niet zelf regelen maar moet je klantenservice bellen om het betalen van derden via de KPN factuur te blokkeren.

Ik snap niet waarom KPN deze mogelijkheid niet in MijnKPN biedt zoals bijvoorbeeld bij T-Mobile.