Skip to main content

Het kan nog erger…

op 30 november vertrokken naar Bali rn op 1 december aangekomen. Dacht dat de Roaming uitstond maar blijkbaar niet ( wellicht de smartwatch??)   En ja hoor :

 

€ 60 november em €60 december in rekening gebracht.

normaal 0.00 verbruik. ( al naten onbepefkt data abonnement)

probeer contact te leggen maar moet ik een belafspraak inplannen ( wat best lastig is met 7 uur tijdsverschil) maar waar ik ook absoluut geen zin in heb tijdems mijn vakantie.

 

probleem is bij KPN belkend dus bet ka  niet anders dan dat zij min uit coulanche een 
 

admin: eigen topic aangemaakt

 

Hallo @hansvl ,

Dacht dat de Roaming uitstond maar blijkbaar niet 

 

probleem is bij KPN belkend dus 
 

 

 

Gewoon je instelling Mobiel Netwerk van te voren in Nederland al volledig op uit zetten. 
 

Dan kan er niets gebeuren. 
 

KPN gaat die kosten niet vergoeden, weten we inmiddels. 

 

Edit : Reactie aangevuld met 

Voor de volgende keer : 

Wil je het beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266
Je zet hiermee het limiet voor die betreffende factuurperiode op 0,- en je kunt dan dus tijdelijk geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, tenzij je het limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 


Joh echt waar…..

Wat ik probeerde te zeggen is day een moment van onachtzaamheid en reizen op 30 november 1 december geeft twee extra rekeningen va. €60.- 

 

Kpn weet dit en de manier waarop dit nu werkt is niet echt klant vriendelijk…. Kan het technisch gezien ook omdraaien  roaming gaat automatisch uit en daar waar nidige of gewenst zet je hem zelf aan.  Ik heb begrepen dat andere providers wel zo doen…

 

vanuit coulance verwacht ik va. Kpn gewoon. Twee creditfacturen. Kunnen zien dat er nooit vanuit het buitenland data. Er ruikt wordt…


Kansloos.

Er is sinds deze zomer ook een manier om roaming uit te SMSsen, die had je ook kunnen gebruiken. 
Dat geld gaat overigens grotendeels naar de telecomprovider in Bali, niet naar KPN.


Voor de volgende keer : 

Wil je het beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266
Je zet hiermee het limiet voor die betreffende factuurperiode op 0,- en je kunt dan dus tijdelijk geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, tenzij je het limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 


Gaat mij niet ( alleen) om het geld, maar meer over de klant(on)vriendelijkheid, en het principe dat een multinational als Kpn hierin hanteert. 

Een foutje/vergeten op een dag/nacht reis iets uit te zetten en je de telefoon nodig hebt, en het kost geld… terwijl dit relatief simpel technisch op te lossen is door de KPN.

Beetje meedenken met een tot nog toe trouwe klant.

Ik overweeg bij terugkomst  in Nederland aal kpn contracten op te zeggen .

 

Nog een andere , geprobeerd KPN i tv te gebruiken in Indonesie (via nederlandse vpn verbinding) krijg je niet voor elkaar bij KPN. Bij telefonisch contant met helpdesk… ondanks dat Kpn  dit zelf  (op haar website promoot ( express vpn) was het antwoord dit krijgen we  niet  voor elkaar…

overigens via Ziggo. Innen drie minuten geregeld…..


Ook ik en mn vriendin. Hoppa, zomaar 60 euro van je rekening, Extra melkkoe vd KPN.