Skip to main content

Onlangs had ik een storing met een van mijn WiFi versterkers. Bleef op rood. Gebeld met KPN en medewerker besloot, toen we het niet telefonisch konden oplossen, een monteur te sturen. Dus op zijn initiatief. Monteur is geweest en na een uur werk was het probleem opgelost maar ik moest wel tekenen voor een bedrag van € 60. Vind ik niet correct. Afweging om monteur te sturen is gedaan door iemand van KPN met zijn expertise. ‘t Was ook nog ingewikkeld om het issue op te lossen dus dan vind ik het sowieso flauw om mij € 60 in rekening te brengen als het ook telefonisch opgelost had kunnen worden. Kan dit worden teruggedraaid? Dank. 

Die WiFi versterkers is uw eigen apparatuur. Als daar wat mee is en er komt een monteur, dan moet u daar voor betalen. Tenzij het onder garantie valt.

Dus op zijn initiatief. 

U bent degene die belt. En u heeft een probleem wat u graag opgelost wilt hebben. Dus het is uw initiatief. 


Dat ben ik niet met u eens. Als de monteur het euvel heeft kunnen oplossen dan had dat ook telefonisch gekund dus m.i. is te snel besloten door de KPN-medewerker aan de telefoon om een monteur te regelen. konsekwentie is wel dat ik € 60 moet betalen. Voelt niet goed.

Fijne dag.


Ik begrijp uw reactie niet helemaal. Telefonisch lukt niet schreef u zelf:

Onlangs had ik een storing met een van mijn WiFi versterkers. Bleef op rood. Gebeld met KPN en medewerker besloot, toen we het niet telefonisch konden oplossen, een monteur te sturen. 

Als uw auto niet starten wil, dan belt u de garage. Die garage stuurt een monteur om de auto te maken en daar krijgt u een factuur van. Dan gaat u later toch ook niet zeggen: "Die wil ik niet betalen want ik heb niet om een monteur gevraagd"?


Wat ik bedoel is dat dit ook telefonisch opgelost had kunnen worden want de monteur heeft alleen maar de betreffende WiFi-extender gekoppeld aan het modem en ge-reset. De medewerker van de KPN aan de telefoon ging er van uit dat er een externe onderbreking van het KPN-signaal aan de hand was en dat was niet zo omdat ik zelf de modem heb ge-reset. De KPN medewerker aan de telefoon heeft ook niet genoemd dat eventueel kosten in rekening gebracht kunnen worden. Daar begon de KPN-monteur pas over toen hij goed en wel hier was. Geen goeie gang van zaken omdat ik er van uit ging dat KPN gewoon service verleent aan klanten als er problemen zijn.

 


Ik denk dat we ons moeten afvragen wat de medewerker heeft gezegd en opgeschreven? Ook al staat er ergens op de monteursafspraak dat de klant akkoord moet gaan met de kosten. Als de medewerker het niet meer trekt en de handdoek in de ring gooit dan zou hij ook de werkbon kunnen  controleren en daar de verantwoordelijkheid voor nemen.


Mag ik vragen met wie ik nu chat? Werken Nick83 en kevster bij KPN? Ben wel benieuwd want ik denk dat mijn klacht door iemand van KPN behandeld moet worden.

Dank. 


Gewoon een forum hobbyist 😉


Tja,... Als hoor/wederhoor via de telefoon niet lukt om welke reden dan ook. Waarbij je zelf aangeeft dat het issue ingewikkeld is om op te lossen. Dan is het aanbod van de medewerker een prima oplossing. Kans bestaat als het niet aan kpn ligt je dan inderdaad een factuur van €60,- kunt krijgen. Neem je verlies en bij een volgende keer weet je hoe je het kunt oplossen. 

 


Mag ik vragen met wie ik nu chat? Werken Nick83 en kevster bij KPN? Ben wel benieuwd want ik denk dat mijn klacht door iemand van KPN behandeld moet worden.

Dank. 

HIer wel een KPN'er maar niet een moderator. Die reageren doorgaans binnen 1 a 2 dagen. Vul alvast je profiel aan, dan kan een moderator met u meekijken en nakijken wat er is afgesproken. Het is inderdaad zo dat een monteur 60 euro moet rekenen wanneer hetnprobleem in-home is. Oftewel; niet door oorzaak van KPN, het modem of de Itv tuner. 

Een moderator zal dus mee kunnen kijken wat is afgesproken en komt binnenkort de lucht in om je vraag te beantwoorden. De rest van de reacties zijn mensen die in hun vrije tijd reageren op het forum. (Net als ik trouwens, krijg helaas niet betaald om hier mijn kennis/ervaring te delen)


Hi @vanBaerle428 we hebben een paar soorten monteurs. Bij een storing met je verbinding krijg je een storingsmonteur. Die is doorgaans gratis. Met een paar uitzonderingen. Zoals bijvoorbeeld het zelf veroorzaken van de storing.

We hebben daarnaast ook Servicemonteurs. Die komen als de verbinding gewoon in orde is maar je hulp in huis wilt voor wifi of andere apparatuur. Omdat de verbinding wel in orde is rekenen wij een bedrag voor het langskomen van de monteur. Dit bedrag is voor het voorrijden en de eerste 45 minuten €60,00.

Zoals ik het begrijp heeft de collega dus wel de juiste monteur aangestuurd. Alleen is daarbij niks gezegd over de kosten. Dat laatste is niet de bedoeling. Gebruikelijk krijg je als we zo'n monteur voor je inplannen een SMS met daarin het bericht dat je op het punt staat akkoord te gaan met kosten. Kan je bevestigen dat je die SMS gekregen hebt?

Verder wil ik je zoals @Ik_Hussel aangaf vragen je profiel in te vullen. Geef daarbij in het veld “Persoonlijke opmerkingen” wat meer informatie over de medewerker. Zoals of het om een man of een vrouw ging, of als je het hebt graag een naam. Als je in dezelfde periode vaker contact met ons hebt gehad dan wil ik ook nog graag weten hoe laat en op welke dag het gesprek plaatsvond. 

Ik wil daarmee voor je kijken hoe de vork in de steel zit. Wel wil ik realistisch zijn in wat ik voor je kan doen. Als je voor het maken van de afspraak op de hoogte bent gebracht van de kosten dan kan ik deze niet vergoeden. Wel vind ik het signaal verontrustend. Dus ik wil er graag goed naar kijken.


Hi @vanBaerle428! Ik zie de informatie in je profiel. Daarin staat dat je inderdaad een SMS hebt ontvangen om je op de hoogte te stellen van de kosten. 

In dat geval kan ik helaas niks doen om die kosten te vergoeden ben ik bang. Ik snap dat het raar kan voelen dat de monteur niet vooraf iets zegt. Dit is juist omdat we vooraf iedereen informeren als die kosten er zijn. 

Ik ben blij dat in ieder geval het issue is opgelost. En ik vind het oprecht vervelend voor je dat de kosten onverwacht waren. Maar ik kan helaas niks vergoeden. 


We moeten ons nog steeds afvragen wat de KPN medewerker heeft gezegd tegen de klant? Kan dat niet worden nagekeken?