Na al vanaf 2016 een abonnement voor tv en internet via kpn te hebben begin ik het toch serieus te overwegen om naar een andere leverancier over te stappen.
Niet omdat ik klachten heb over storingen of slechte ontvangst, maar puur uit principe zijn omdat de vaste trouwe klanten gewoonweg keihard genaaid worden.
Na een aantal pogingen om via de helpdesk een interessante aanbieding per mail te mogen ontvangen, ben ik niet verder gekomen dan; voor vaste klanten verschijnen er op ‘MijnKPN’ diverse aanbiedingen.
Onze situatie:
Abonnement; Alles-in-1 standaard
- 2x HD tv-ontvanger
- Opnemen pakket
- KPN veilig - apparaatbeveiliging (2 apparaten)
- Spotify premium
- Vast telefoonnummer
Huidig abonnement; internet, tv en vast bellen; 100mbit/s download en upload snelheid.
Dus niks bijzonders maar toch elke maand netjes €80 overmaken.
Als ik dan even rondkijk op internet wordt een vergelijkbaar abonnement door bijvoorbeeld een Ziggo aangeboden voor;
Internet start:
- 100Mbit/ s download
- 30 Mbit/s upload (dit is lager dan bij kpn maar in onze situatie voldoende)
- Internetbeveiliging
- Installatiehulp
Tv complete:
- 70 zenders
- Ziggo sport
- Espn
- Next mini (4K ultra hd) (2 stuks)
- Ziggo GO
- WiFi modem
- 7 dagen terugkijken
- Live pauzeren
- Opnemen
- Movies en series (extra)
- Internet start + tv complete 30,25
- Safe online 3,95
- Extra ontvanger 4
- Los Spotify abonnement €10
Totaal (eerste 9 maanden) €40 per maand
Na deze 9 maanden zal dit €80 per maand worden. (Hetzelfde bedrag als dat we nu als trouwe vaste klant bij kpn betalen)
Moet ik het nu echt bevestigd zien worden dat trouwe vaste klanten extra betalen zodat er genoeg geld binnen komt om nieuwe klanten te trekken die na een jaar weer weg zijn?
Mijn vraag aan KPN; kan er ons als trouwe klant alsnog een interessant aanbod gedaan worden of moeten we eerst overstappen naar een andere provider om na 1 jaar een (in principe al uit eigen zak betaalde) aanbieding te mogen ontvangen?