Skip to main content

Na al vanaf 2016 een abonnement voor tv en internet via kpn te hebben begin ik het toch serieus te overwegen om naar een andere leverancier over te stappen.

 

Niet omdat ik klachten heb over storingen of slechte ontvangst, maar puur uit principe zijn omdat de vaste trouwe klanten gewoonweg keihard genaaid worden. 

 

Na een aantal pogingen om via de helpdesk een interessante aanbieding per mail te mogen ontvangen, ben ik niet verder gekomen dan; voor vaste klanten verschijnen er op ‘MijnKPN’ diverse aanbiedingen. 

 

Onze situatie:

 

Abonnement; Alles-in-1 standaard

 

  • 2x HD tv-ontvanger
  • Opnemen pakket
  • KPN veilig - apparaatbeveiliging (2 apparaten)
  • Spotify premium 
  • Vast telefoonnummer 

 

Huidig abonnement; internet, tv en vast bellen; 100mbit/s download en upload snelheid.

 

Dus niks bijzonders maar toch elke maand netjes €80 overmaken. 

 

Als ik dan even rondkijk op internet wordt een vergelijkbaar abonnement door bijvoorbeeld een Ziggo aangeboden voor;

 

Internet start:

  • 100Mbit/ s download
  • 30 Mbit/s upload (dit is lager dan bij kpn maar in onze situatie voldoende)
  • Internetbeveiliging 
  • Installatiehulp

 

Tv complete:

  • 70 zenders
  • Ziggo sport
  • Espn
  • Next mini (4K ultra hd) (2 stuks) 
  • Ziggo GO
  • WiFi modem
  • 7 dagen terugkijken 
  • Live pauzeren
  • Opnemen
  • Movies en series (extra)

 

- Internet start + tv complete 30,25

- Safe online 3,95

- Extra ontvanger 4 

- Los Spotify abonnement €10

 

Totaal (eerste 9 maanden) €40 per maand

Na deze 9 maanden zal dit €80 per maand worden. (Hetzelfde bedrag als dat we nu als trouwe vaste klant bij kpn betalen)

 

Moet ik het nu echt bevestigd zien worden dat trouwe vaste klanten extra betalen zodat er genoeg geld binnen komt om nieuwe klanten te trekken die na een jaar weer weg zijn?

Mijn vraag aan KPN; kan er ons als trouwe klant alsnog een interessant aanbod gedaan worden of moeten we eerst overstappen naar een andere provider om na 1 jaar een (in principe al uit eigen zak betaalde) aanbieding te mogen ontvangen? 

Abonnement; Alles-in-1 standaard

  • 2x HD tv-ontvanger
  • Opnemen pakket
  • KPN veilig - apparaatbeveiliging (2 apparaten)
  • Spotify premium 
  • Vast telefoonnummer 

Huidig abonnement; internet, tv en vast bellen; 100mbit/s download en upload snelheid.

Dus niks bijzonders maar toch elke maand netjes €80 overmaken. 

Als u bij KPN het abonnement vernieuwd word dit:

Hierin staat geen vast telefoonnummer. Dat kost 2 euro extra.

Hierbij ga ik er ook vanuit dat u een mobiel abonnement bij KPN heeft. Anders heeft u niet de 5 euro Entertainmentkorting. En geen gratis Pluspakket.

Let op: u sluit wel een nieuw jaarcontract af. Dus u zit weer voor 12 maanden vast. Als u het nu in juni doet krijgt u geen inflatiecorrectie. 


Inderdaad zoals @Nick83  aangeeft vergeten mensen dat je ook kunt overstappen naar een nieuw abonnement bij KPN. Je gaat dan wel een nieuw jaarcontract aan maar dat doe je ook bij een overstap. Onder de streep ontloopt het niet zo veel. Bij de prijsvechters betaal je voor alle extra’s apart.

Mensen die ieder jaar overstappen betalen gemiddeld minder inderdaad. Lokkertjes zijn kennelijk nodig om marktaandeel te krijgen. Ik vind dat zelf ook wel jammer, ook voor een dienstverlener zelf. De kwaliteit lijkt daarin van ondergeschikt belang aan de prijs. Terwijl kwaliteit ook een factor is natuurlijk.


Je moet jezelf afvragen hoe/waarom ben je een vaste klant geworden bij kpn,na einde abonnement ben je vrij om te vertrekken of er voor kiezen om  vaste klant te worden .

Een koopjesjager switch van provider na einde abonnement 

Kpn verplicht niemand om vaste klant te worden ,vaste klanten kiezen er zelf voor om genaaid te worden.


Ik ben een vaste klant maar ik wordt niet "genaaid" of zo. Ik krijg bij kpn wat ik nergens anders kan krijgen. 


Ik ben een vaste klant maar ik wordt niet "genaaid" of zo. Ik krijg bij kpn wat ik nergens anders kan krijgen. 

Ik voel me ook niet genaaid omdat ik klant bij KPN ben. Het is voor mij een afweging van kwaliteit en prijs, waarbij de kwaliteit een heel belangrijke factor is. Zolang het in balans is, klopt het.
De voorwaarden zijn vaak ook prettiger dan bij prijsvechters. Goedkoop is vaak duurkoop.

De discussie over prijs is van alle tijden maar nu erg actueel vanwege de inflatiecijfers.


Hoi @BasCalon, welkom bij ons op het forum. Via het forum doen we geen aanbod voor nieuwe abonnementen, dus ik kan je daar niet bij helpen. Telefonisch (0800-0402) of via de website kan je kijken wat de mogelijkheden zijn.

Je neemt een abonnement af en, als je die niet zelf wijzigt, blijf je datzelfde abonnement houden. Als er later een nieuwe abonnementsvorm wordt geïntroduceerd (zoals TV+ wat Nick al noemt) kan het zijn dat dat voor een ander maandbedrag zorgt. Je kunt er dan zelf voor kiezen of je het wijzigt, dat kunnen wij niet voor je doen. 

Bij het wijzigen is het van belang om de oude en nieuwe vorm naar elkaar te leggen en te kijken wat de verschillen zijn. Het kan voorkomen dat de nieuwe vorm niet gunstiger uitpakt, als je alle extra's mee telt.


blijf het toch een groot verschil vinden 6 maanden 35 euro korting daar kan geen kadootje tegenop,blijf het gewoon een belediging vinden voor vaste klanten


Waarom een belediging? Bij de slager krijg je als vaste klant misschien een plakje wordt maar geen biefstuk.  U begrijpt toch wel dat kpn niet iedere vaste klant korting kan geven. Overigens kan je gewoon overstappen als het nuet naar je zin is.


Reageer