Skip to main content

Bij ons is vorig jaar glasvezel aangelegd door Glasdraad. 2 maart 2023 is er iemand van KPN bij ons aan de deur geweest om ons aan een abonnement te helpen.

Hierbij is ons beloofd dat een groot gedeelte van onze aanlegkosten (€300) zou worden vergoed, bij het afsluiten van een abonnement van KPN. Mede door deze aanbieding hebben wij gekozen voor het netwerk van KPN.

Een maand geleden heb ik nog contact proberen te zoeken met de helpdesk van KPN. De persoon die ik gesproken heb had deze informatie niet paraat en zou weer contact opnemen, maar dit is tot op dit moment nog altijd niet gebeurd.

Nu, twee en halve maand later, krijgen wij de afrekening van Glasdraad voor de aanleg van het glasvezel, maar hebben wij nog niets vernomen van KPN met betrekking tot de vergoeding behorende tot deze aanbieding.

Hopelijk komt er op deze manier iets meer schot in de zaak!

Staat dat ook op de orderbevestiging die u heeft gehad?


Hallo @Joep1965 ,

Het is niet terug te vinden op onze orderbevestiging. Maar de deur-tot-deur verkoper heeft het ons zo wel mondeling verkocht!


@JackN dan hoop ik dat je het gesprek hebt opgenomen anders kan het wel eens een welles nietes spelletje worden


Een nieuwe klant krijgt een welkomstcadeau/korting ter waarde van ongeveer € 250 - € 300 euro. Beetje afhankelijk waarvoor gekozen word. Dit zal die deurverkoper wel bedoelt hebben. 


Een nieuwe klant krijgt een welkomstcadeau/korting ter waarde van ongeveer € 250 - € 300 euro. Beetje afhankelijk waarvoor gekozen word. Dit zal die deurverkoper wel bedoelt hebben. 

Hoi @JackN :  Welkom op het forum.  Heb jij een korting/aanbieding gehad van plusminus 300 euro? Want deze constructie herken ik ook. 


Hallo @Erwin_ !

Het ging niet om een korting/aanbieding. We hebben inderdaad 6 maanden tegen een gereduceerd tarief gekregen, maar dit komt niet in de buurt van dit bedrag.

Daarnaast is er expliciet vermeld dat KPN vaker klanten tegemoetkomt in de aanlegkosten en dat hier dus ook zo was. Hier zouden wij later nog bericht van krijgen. Maar tot nu toe nog niks…

Heel vervelend allemaal. Ik wou dat ik het gesprek opgenomen had, dan was er geen discussie geweest. 


@JackN .  Ik weet alleen dat wij niet letterlijk 300 euro crediteren.  Dit gaat in de vorm van een korting. 

Hoe dat bij jou gelopen is weet ik ook niet. Ik wil wel een poging doen om de systemen na te pluizen. Kun je je profiel invullen en mij daarna hier een seintje geven? 


Hallo @Erwin_ ! Ik heb mijn profiel aangevuld.


Goedemorgen @Erwin_ 

Ik heb tot op heden nog geen reactie mogen ontvangen.

Zou je contact met mij op willen nemen?

 

Mvg,

Jack


Hoi @JackN . Sorry voor de late reactie. 

Ik zie dit op je orderbevestiging en factuur: 

Actiekorting eerste 6 maanden en eenmalig KPN SuperWifi gratis -17,50

 

Los in de winkel kosten Superwifi's 199 euro

Verder heb je een korting van 6x17,50 = 105 euro

Maakt samen : 304 euro.   Deze gecombineerde korting vind je niet op de website. 

 

Ik ben niet bij het gesprek geweest maar dit is de korting die wij in zulke gevallen kunnen en mogen aanbieden.  Excuses als jou dat op een andere manier is uitgelegd. 


Ongelofelijk!

 

Dit is absoluut niet wat ons hier in huis verkocht is. Particulieren worden dus aan de deur lekker gemaakt en op slinkse wijze in een abonnement gelokt… Leuk dat het kortingsbedrag in de buurt van de aanlegkosten komt, maar het blijft een sigaar uit eigen doos en wij blijven zitten met de aanlegkosten. Ook als ik geen aanlegkosten had gehad en ik sluit een abonnement af bij KPN, krijg ik die zelfde wifipunten er gratis bij.
Nogmaals, er is ons hier letterlijk een creditering toegezegd! 

Dit is absoluut geen reclame voor KPN..

 


Ongelofelijk!

 

Dit is absoluut niet wat ons hier in huis verkocht is. Particulieren worden dus aan de deur lekker gemaakt en op slinkse wijze in een abonnement gelokt… Leuk dat het kortingsbedrag in de buurt van de aanlegkosten komt, maar het blijft een sigaar uit eigen doos en wij blijven zitten met de aanlegkosten. Ook als ik geen aanlegkosten had gehad en ik sluit een abonnement af bij KPN, krijg ik die zelfde wifipunten er gratis bij.
Nogmaals, er is ons hier letterlijk een creditering toegezegd! 

Dit is absoluut geen reclame voor KPN..

 

Weet je nog een naam van de verkoper?   Heb je iets zwart op wit?


Ik heb de naam “Dave”. Maar die hebben jullie ook! Hij staat in mijn eerste bevestiging.

 

Nee, wij hebben dit niet zwart op wit staan. Maar zowel ik als mijn partner hebben deze toezegging gehoord. 


dan sta je niet heel sterk helaas als het niet zwart op wit te overleggen is richting kpn


Ik heb de naam “Dave”. Maar die hebben jullie ook! Hij staat in mijn eerste bevestiging.

 

Nee, wij hebben dit niet zwart op wit staan. Maar zowel ik als mijn partner hebben deze toezegging gehoord. 

Dit soort gesprekken altijd opnemen


Ik heb de naam “Dave”. Maar die hebben jullie ook! Hij staat in mijn eerste bevestiging.

 

Nee, wij hebben dit niet zwart op wit staan. Maar zowel ik als mijn partner hebben deze toezegging gehoord. 

Dus heb je geen bewijs. Misschien heb je wel gehoord wat je had willen horen. 


Klopt, we hebben niets zwart op wit. Maar dat maakt nog niet dat deze verkoper zijn commissie op kan strijken door leugens te verkopen aan de deur.

Ik had het graag niet gehoord, maar deze belofte van de verkoper heeft ons (naast de kortingen) doen besluiten om voor KPN te kiezen. Met de vaste korting én de vergoeding kwam T-Mobile niet in de buurt van de aanbieding van KPN.

Uiteraard baal ik enorm van het feit dat we niets hebben opgenomen, want dan was 1 e-mail al genoeg geweest.