Skip to main content

De aansluitdatum van onze gewijzigde internetabonnement heb ik eerst uitgesteld ivm het feit dat we het internet niet kunnen missen. De situatie is veranderd en nu heb ik het naar voren geschoven. ( van 13 naar 8 maart). Ik heb de bevestigingsmail voor 8 maart ontvangen maar in de bestelstatus staat hij nog op 13 maart. 
Ik weet niet wat ik moet geloven. 

Ik ben ook ontevreden. Nieuwe klanten kunnen momenteel een 1 GB abonnement afsluiten en krijgen daarbij allerlei cadeautjes. Zoals de WIFI VERSTERKERS die alleen stroom nodig hebben en geen ethernet kabel. Daar zaten wij eigenlijk om te springen, omdat we helemaal geen WIFI meer hadden in delen van ons huis ( in hetzelfde huis waar we altijd, 15 jaar lang, WIFI hadden). We kregen nu met moeite alleen een nieuw modem en het rare verhaal dat de oude WIFI versterker in combinatie met het nieuwe modem niet meer nodig was in de meterkast. Daarna eindeloos tests gedaan met de WIFI manager met slechte resultaten. In de slaapkamer via de tablet slechts een snelheid van 25MB. Maar we worden niet geholpen. KPN dwingt ons om zelf dure WIFI versterkers te kopen. Met korting zogenaamd, maar dan kosten ze nog €54 per stuk. We zijn al 30 jaar klant en al 14 jaar glasvezelkabel op hetzelfde adres. Maar we hebben geregeld hele lage snelheden en tot voor kort was er in de helft van de woonkamer helemaal geen WIFI. We krijgen wel lange gesprekken aan de telefoon, maar daar kopen we niets voor. We hebben op het punt gestaan om naar ZIGGO over te stappen , maar dat hebben we niet gedaan wegens overstap angst. 


Admin: Bericht en reacties verplaatst naar eigen topic 


Wat een onvrede @Matti100 maar is die helemaal terecht? Krijg jij van het electriciteitsbedrijf wel kortingen en kadootjes? Ik denk van niet. Als je in een kamer onvoldoende verlichting hebt krijg je ook geen lamp van het electriciteitsbedrijf.  Goed wifi is bij iedereen mogelijk maar daar moet je wel wat voor doen en het kost geld. Alle providers werken met kortingen voor nieuwe klanten. Dus als de prijs het belangrijkste is dan is overstappen een optie. 


Wat een onvrede @Matti100 maar is die helemaal terecht? Krijg jij van het electriciteitsbedrijf wel kortingen en kadootjes? Ik denk van niet. Als je in een kamer onvoldoende verlichting hebt krijg je ook geen lamp van het electriciteitsbedrijf.  Goed wifi is bij iedereen mogelijk maar daar moet je wel wat voor doen en het kost geld. Alle providers werken met kortingen voor nieuwe klanten. Dus als de prijs het belangrijkste is dan is overstappen een optie. 

Deze reactie zou ik zelf ook snel geven op een klager. Er zijn ook klanten van zorgverzekeraars die een cadeautje willen hebben. Dat vind ik ook onzin, omdat de verzekeraar cadeautjes uitdeelt om nieuwe klanten binnen te halen. Maar hier speelt volgens mij iets anders. Het uitgangspunt is dat KPN altijd de belofte doet dat je in het hele huis WIFI hebt. Dat hadden wij al 14 jaar geleden. Het huis is niet veranderd. Zij geven de schuld aan meer apparaten die WIFI gebruiken. Maar als wij alles uitzetten ( 2 Iphones uit, 1 iPad uit), werkt de WIFi nog niet voldoende. Wij worden niet geholpen, maar betalen wel €95 per maand. Een leverancier moet zorgen dat de geleverde waren in orde zijn. En dat is niet het geval. Als wij die WiFi versterkers nodig hebben, omdat het niet anders op te lossen is, dan moeten zij dat toch oplossen? 


Je betaald niet voor wifi. Je betaald voor een goed werkende verbinding tot en met het modem.  Alles wat daarna komt is voor de klant. Helaas kan je tegenwoordig bijna niet meer zonder extra wifipunten gewoon omdat er veel wifi in de lucht is. Welk type modem heb je en waar staat het modem?


 

Je betaald niet voor wifi. Je betaald voor een goed werkende verbinding tot en met het modem.  Alles wat daarna komt is voor de klant. Helaas kan je tegenwoordig bijna niet meer zonder extra wifipunten gewoon omdat er veel wifi in de lucht is. Welk type modem heb je en waar staat het modem?

Hoi Joep, ik begrijp niet dat je niet voor de WiFi zou betalen . De KPN levert het modem, dus volgens mij ook de WiFi. Het lijkt mij dat het contract niet zomaar veranderd kan zijn. Zij kunnen dat toch niet eenzijdig aanpassen?
Het is een KPN box 12. Het hangt in de meterkast, waar het destijds door de KPN geïnstalleerd is. Helaas is het gericht naar de buitenzijde van het huis. Ik heb het modem al los gehaald en andersom gericht. Dat hielp niet echt. Dit nieuwere modem kregen we ca. een maand geleden toen de situatie niet meer houdbaar was. Ondanks 2 zwarte oudere KPN-wifiversterkers ( met stroom en ethernet), kregen we in grote delen van het huis helemaal geen WIFI meer. Bijvoorbeeld aan de eettafel was er helemaal geen WIFI en onze HPprinter klaagde ook over de verbinding. Twee jaar geleden kregen we deze wifiversterkers van de KPN omdat er in delen van het huis geen WIFI meer was ( die er eerder wel was).
Inmiddels is de situatie door het andere modem verbeterd. In de slaapkamer geeft de Speedtest van de KPN , gemeten met de tablet, ca. 25 MB aan. In de woonkamer is het vaak 86. Dit is vlakbij het modem. Maar soms zakt het in de woonkamer tot 30MB. 
De ene wifiversterker staat op de eerste verdieping in de buurt van de computer. Die krijgt een ethernetsignaal via het stopcontact en hebben wij met een ethernet kabel doorgelinkt naar de computer. De tweede wifiversterker, die in de meterkast verbonden was met het vorige modem, zouden we volgens een KPN medewerker daar niet meer moeten plaatsen. Maar andere plaatsen zijn er niet in ons huis, omdat we een ethernet verbinding nodig hebben. 
Wat zou jij aanraden? PS het nieuwe abonnement is 1 GB. Zou dat helpen? 


De aansluitdatum van onze gewijzigde internetabonnement heb ik eerst uitgesteld ivm het feit dat we het internet niet kunnen missen. De situatie is veranderd en nu heb ik het naar voren geschoven. ( van 13 naar 8 maart). Ik heb de bevestigingsmail voor 8 maart ontvangen maar in de bestelstatus staat hij nog op 13 maart. 
Ik weet niet wat ik moet geloven. 

En dit is ook onvrede. De administratie en websites van de KPN werken niet. In dit geval verander ik een datum en ik ontvang per e-mail de bevestiging. Maar in de bestelstatus staat het niet. Dat is een fout waardoor de klant in de problemen komt.
PS inmiddels is dit goed gekomen. Het staat nu ook in de bestelstatus op 8 maart. Maar dat betekent niet dat ik zeg dat de KPN het goed doet. Het was fout en gaf mij zelfs aanleiding om hier een onderwerp over te openen. Ik durf zelfs te zeggen dat bij de KPN altijd alles fout gaat. het enige waar ik heel tevreden over ben , zijn de uitlegvideos, over bijvoorbeeld het instellen van een e-mailaccount op een tablet. 


En zo is het bij iedereen anders. Ik heb in dertig jaar nog nooit de klantenservice nodig gehad. Maar eerst over je wifi. Je hebt twee wifiversterkers.  Welk type is dat? En de tweede belangrijke vraag is of je dit soort dingen in huis hebt? 

 


Hoi Joep,

Dat klopt, iedereen heeft andere ervaringen. 
Wij hebben de Experia wifiversterker:https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/handleidingen-experia-box.htm#!/device/kpn/experia-wifi

en de wandcontactdoos van de foto, maar dan een eerdere versie : de DVS650.


En daar hebben we meteen de oorzaak waarom het niet lekker gaat met je verbinding. De DVS!! Ik was er al bang voor toen ik je probleem las. Vandaar dat ik er meteen naar vroeg. Waar gebruik je die voor?


De DVS is geïnstalleerd door de KPN toen we ca. 13 jaar geleden glasvezel kregen. Het is bedoeld om op de eerste verdieping ook internet te krijgen. En dat lukt ook. De dvs hebben we verbonden aan de wifi versterker, en de wifiversterker is weer verbonden met de computer. Ook is er in die buurt Wifi, ca 40 MB snelheid. Een tweede DVS zit in de meterkast.


We zien heel veel problemen met de dvs. Vroeger werkte het wellicht maar het electriciteitsnetwerk is veranderd.  Er zijn zonnepanelen,  ledverlichting etc gekomen waar de dvs niet goed mee om kunnen gaan. Daarbij is het electriciteitsnetwerk zwaar belast. Dat heb je kunnen lezen in de media. Het gebruik van dvs wordt nu gezien als een noodoplossing als het al werkt. De storingen zijn vaak uitval van het modem en beperkingen van de snelheid.  Maw niet meer gebruiken.  Het alternatief is kabels trekken naar iedere etage en daar de wifipunten aan hangen. Draadloze SuperWiFi's kan een oplossing zijn maar dan moet de opstelling perfect zijn. Sowieso verlies je snelheid.  Zolang je dvs gebruikt heeft een 1g abonnement geen zin. Je zou nog kunnen kijken op de site van Devolo.  Daar staat de devolocockpit waarmee je de draadloze verbindingssets kan beheren maar ik ven bang dat ook dat nier gaat helpen.  Dit is niet wat je wil horen maar een andere oplossing is er helaas niet. Overigens zijn de wifi versterkers die je hebt uitstekend. 


Bedankt Joep. Dit verklaart een heleboel. KPN heeft er nog nooit naar gevraagd ( bijv. Als je WIFI Manager gebruikt, of telefonisch ) . Maar hoe doen andere mensen dat? Ik kan toch niet zomaar kabels gaan doortrekken? Moet ik daarvoor een elektricien hebben? 


Het mooiste in om vanuit de meterkast, waar doorgaans het modem staat, kabels te leggen naar de 1ste en 2de etage.  Maar dat kan best een klus zijn. De vraag is ook of je ze wel echt nodig hebt. Welk type modem heb je nu? Welke snelheid hoort er het abonnement? Woon je heel groot of meer een standhyis? Zijn er kinderen die gamen in huis?


Het mooiste in om vanuit de meterkast, waar doorgaans het modem staat, kabels te leggen naar de 1ste en 2de etage.  Maar dat kan best een klus zijn. De vraag is ook of je ze wel echt nodig hebt. Welk type modem heb je nu? Welke snelheid hoort er het abonnement? Woon je heel groot of meer een standhyis? Zijn er kinderen die gamen in huis?

We wonen in een kleine woning , bedoeld voor ouderen of jonge gezinnen met 1 baby. Op de eerste verdieping is het al schuin. Geen kinderen die gamen. Ik heb nu abonnement  “ Standaard”. Dit houdt in: via glasvezel zowel 100MB upload als download. De Upload is bij een Speedtest met de iPad meestal beter dan de download. In de buurt van de meterkast is de snelheid ca 75/85 MB.  Ik heb de KPN box 12 ( zwart). Deze heb ik onlangs ontvangen, onafhankelijk van de omzetting van het abonnement naar 12 maanden en 1GB. We hebben nu geen nieuw modem gekregen: dat zou niet nodig zijn. We hebben wel een nieuw TV kastje gekregen. 
Ik verwacht dat die devolto boxen nodig zijn, omdat er geen internet is als ik de Devolo uit de contactdoos haal. We hebben metalen deurposten. Daar klaagt KPN altijd over.

PS we hebben de omzetting uitgesteld naar 15 maart aangezien we nu COVID hebben.