Skip to main content

Beste forumleden,

 

Afgelopen weken is de KPN-monteur 2 keer bij mij langs geweest om glasvezel te activeren.

Toen het aansluitpunt in de meterkast aangelegd werd, werd mij gezegd dat ik voor verdere activering in huis 0800-0402 moest bellen. Helaas kreeg ik na meer dan een uur bellen er niemand voor die mij kon zeggen hoe ik het aansluitpunt kon activeren. Ten einde raad heb ik toen een monteur laten komen die mij uitlegde dat ik een glasvezelkastje met snoeren moest bestellen, maar dat eerst het aansluitpunt actief moest worden.  Hiermee ben ik toen aan de slag gegaan door weer 0800-0402 te bellen. Toen het glasvezelkastje gekomen was en ik een mail gekregen had dat ik aan de gang kon, bleek het aansluitpunt niet te werken. Ik heb toen weer een monteur laten komen en die zag dat in de locale centrale nog een aanpassing moest plaatsvinden. Hij heeft dit toen klaargemaakt.

Beide monteurs hebben nadrukkelijk verklaard dat de kosten in beide gevallen nihil waren. En nu krijg ik toch een rekening van € 75. Ik snap dit niet.

Misschien kan iemand mij hier duidelijkheid geven.

Intussen heb ik telefonisch contact gehad met de KPN en werd mij duidelijk gemaakt dat ik een fout had gemaakt: ik had de eerste keer een te betalen onderhoudsmonteur aangevraagd in plaats van een gratis installatiemonteur. Deze fout is mij vergeven, waarom die € 75 mij wordt teruggestort. Dat waardeer ik.

Alleen, hoe had ik dit verschil kunnen weten? Ik heb de neiging te kijken naar de moeilijk toegankelijke informatie bij de KPN-telefoondienst. 


Hoi @Perseus . Fijn dat het bedrag gecrediteerd wordt. 

Installeren laten we tegenwoordig als maar meer door de klanten zelf doen. Als dat om een of andere reden toch niet kan sturen we een mail met daarin een linkje naar een tool om zelf een monteur in te plannen.

Ik vermoed dat jij voor de betaalde optie hebt gekozen. Als klant kun je te allen tijde een betaalde monteur laten komen, als je dat wenst.