Skip to main content

Goedemiddag,

 

Bij bestelling van mijn abonnement internet en tv wordt aangegeven dat dit €25 aan eenmalige kosten met zich meebrengt naast het abonnement. Na bestelling wordt me pas duidelijk dat er automatisch een monteur voor langs komt (waarom vraag ik me af, aangezien ik de installatie ook zelf had kunnen doen?) 

Vervolgens wordt er zonder enige mededeling in plaats van €25 eenmalige kosten €74,50 in rekening gebracht. Dit is door jullie vooraf niet zo gecommuniceerd. Omschrijving:

 

“Extra kosten monteur zoals bezoek, meerwerk en materiaal 49,50”

 

Ik ben het hier niet mee eens. Zeker niet omdat wanneer ik nu op jullie site kijk (2 weken later!) er staat: ‘nu zonder activatiekosten van €25’ Ik wil beide kosten dan ook niet betalen, mocht dit niet mogelijk zijn dan wil ik mij beroepen op mijn recht om de hele aankoop ongedaan te maken en zonder enige betaling alles binnen 30 dagen retour te sturen. 

 

Hoor graag van jullie!

 

Groetjes,

Esther

Wat heeft de monteur bij u gedaan? De monteur plaatst alleen de Experiabox/KPN Box, zorgt dat deze werkt. En indien van toepassing sluit hij of zij 1 tv ontvanger aan. Als hiervoor een utp-kabel getrokken moet worden, of er is extra materiaal nodig, dan moet dit wel betaald worden.

Wat betreft de activatiekosten: er loopt nu misschien een actie. Maar die liep nog niet toen u de bestelling plaatste. Dat geeft u zelf aan. Die actie is dus niet voor u van toepassing. 


Hoi Nick,

 

Er is geen kabel getrokken dat ik weet, heb de monteur z'n gang laten gaan en ben zelf aan het werk geweest, ik weet niet of er extra materiaal gebruikt is aangezien hier geen transparantie over is geweest door jullie behalve dat ik ineens een factuur ontvang die hoger uitvalt dan bij de bestelling. Ik vermoed dat er een tv ontvanger is geplaatst daar ik draadloos tv kijk en er nu een rond apparaatje naast de ontvanger staat? 

Nergens wordt benoemd dat dit extra kosten met zich mee kan brengen.  Als ik dit vooraf geweten had, had ik wellicht een andere aanbieder uitgezocht, die kans is mij ontnomen en ik zit met een factuur die hoger uitvalt dan door jullie bij bestelling aangegeven. 

Wat ik verder gewoon jammer vind, is dat er binnen 2 weken op de site staat dat er geen aansluitkosten betaald hoeven worden. Dus als ik nu zou annuleren en opnieuw bestellen bespaar ik ineens 25 euro?

 

Ik kan nog tot as donderdag (binnen 14 dagen) annuleren aangezien de boel op 21 september is aangesloten. Dat klopt toch? Kan ik dan zonder betaling van de factuur alles terugsturen naar jullie? 

Groet,

 

Esther


Hoi Nick,

 

Er is geen kabel getrokken dat ik weet, heb de monteur z'n gang laten gaan en ben zelf aan het werk geweest, ik weet niet of er extra materiaal gebruikt is aangezien hier geen transparantie over is geweest door jullie behalve dat ik ineens een factuur ontvang die hoger uitvalt dan bij de bestelling. Ik vermoed dat er een tv ontvanger is geplaatst daar ik draadloos tv kijk en er nu een rond apparaatje naast de ontvanger staat? 

Dat is een SuperWiFi. Het kan zijn dat u die tijdens het bestellen gekozen had als welkomstgeschenk. Is dat zo? In dat geval was die gratis.

Het kan ook zo zijn dat u voor welkomstkorting gekozen heeft, of een ander welkomstgeschenk. In dat geval moet dus de SuperWiFi betaald worden.

Nergens wordt benoemd dat dit extra kosten met zich mee kan brengen.  Als ik dit vooraf geweten had, had ik wellicht een andere aanbieder uitgezocht, die kans is mij ontnomen en ik zit met een factuur die hoger uitvalt dan door jullie bij bestelling aangegeven. 

Wat ik verder gewoon jammer vind, is dat er binnen 2 weken op de site staat dat er geen aansluitkosten betaald hoeven worden. Dus als ik nu zou annuleren en opnieuw bestellen bespaar ik ineens 25 euro?

In theorie wel. Maar dan moet dus eerst alle apparatuur terug gestuurd worden. Dan moet u opnieuw bestellen. En u zit zo dus 2 of 3 weken zonder internet. 

Ik kan nog tot as donderdag (binnen 14 dagen) annuleren aangezien de boel op 21 september is aangesloten. Dat klopt toch? Kan ik dan zonder betaling van de factuur alles terugsturen naar jullie? 

Groet,

 

Esther

Ik vermoed dat die factuur sowieso wel betaald moet worden. Maar het bedrag word dan later wellicht weer gecrediteerd.


Maar wat vind je van het feit dat wanneer ik de bestellingsfactuur en de werkelijke factuur naast elkaar houd hier 50e verschil in zit?

Als ik geweten had dat ik een super wifi nodig had, had ik wellicht voor dat geschenk gekozen ipv de korting die ik nu gekozen heb.

Het punt is: het is niet transparant en het is in het nadeel van de klant.

Ik zou graag horen waarom dit zo is. 

 

Als ik 25 euro kan besparen, dan doe ik dat in deze tijd graag.

Het vervelende is natuurlijk dat ik door bovenstaande kwestie het vertrouwen kwijt ben dat KPN de factuur netjes gaat crediteren en er wellicht weer addertjes onder het gras zitten.

 

Waar kan ik met mijn klacht terecht? 

Groet Esther


Hallo @E. van Dalen vul in het privé-deel van je profiel je naw-gegevens, klantnummer en laatyste 4 cijfers IBAN in dan kan een moderator e.e.a. voor je nakijken, hij kan de monteursbon opvragen en zien wat er gebeurd is.

Als het goed is heb je per mail ook een verslag van de monteur gehad met de door hem beschreven werkzaamheden en gebruikte materialen.

 


Als ik geweten had dat ik een super wifi nodig had, had ik wellicht voor dat geschenk gekozen ipv de korting die ik nu gekozen heb.

Ik denk dat de waarde van de korting bij elkaar opgeteld meer is dan dat u nu voor de SuperWiFi betaald heeft. Dus puur financieel had da niet zo slim geweest, vermoed ik 😉

Daar is ook wel eens een topic over geweest van iemand die daar later achter kwam. De welkomstkorting was bij hem/haar bij elkaar 130 euro ofzo. En de SuperWiFi's kosten toen iets van 75 euro. Deze klant voelde zich voor 55 euro ge****t door KPN 🙄


Nogmaals,

Het gaat mij om het misleidende karakter van de kosten die vermeld worden bij bestelling

versus 

De daadwerkelijke factuur.

 

Als ik geweten had: mevrouw er gaat een monteur komen en mogelijk komen er meer kosten bij dan had ik wellicht andere keuzes gemaakt….

 

 


Daar wil ik een klacht over indienen. Enig idee waar ik dit kan? Want heel leuk zo'n forum, maar ik wil weten of ik hiervoor gecompenseerd kan worden.

 


En anders dus weg zonder te betalen :) 


https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm


Dit lijkt inderdaad 1 zwarte Superwifi te zijn. In principe proberen we (KPN monteurs) altijd eerst een kabel te trekken tussen modem en tv ontvanger.  Als dit niet lukt, niet mooi lijkt of niet wenselijk is, hebben we de Superwifi optie om daar de tv ontvanger op aan te sluiten.

Maar.. dit overleg je natuurlijk eerst met de klant. Want er moet voor de Superwifi betaald worden. En uiteindelijk moet de werkbon getekend worden door de klant. Lijkt hier allemaal niet gebeurt te zijn?

Heeft er iemand getekend dan? Of de monteur zelf? Dit zou schandalig zijn en absoluut fout.

 

Die activatiekosten is wat anders. Als je 2 weken geleden een stofzuiger hebt gekocht bij de Blokker, en vandaag is die opeens 25 euro goedkoper, dan ga je neem ik aan ook niet naar binnen om dat terug te vragen. Je bent immers bij aankoop akkoord met de kosten zoals die toen waren.