Skip to main content

Goedemiddag,

Mijn abonnement bij KPN loopt tot 13-6. Omdat mijn telefoon kapot is gegaan, heb ik een nieuw abonnement afgesloten bij een andere provider (Simyo) met nummerbehoud. Nu kunnen zij mijn nummer nog niet overnemen (en kan ik nog nergens inloggen en dus niet bellen/WhatsAppen), ik denk omdat mijn abonnement nog niet was afgelopen.

Ik las dat je het huidige abonnement kan afkopen als je belt, maar ik kan met mijn mobiel dus niet bellen. Kunnen jullie dit ook op een andere manier voor mij regelen?

Alvast bedankt! 

Milou

 

 

 

 

Oh en heeft het zin om af te kopen? Is mijn abonnement dan ook eerder verlopen, zodat het nummer overgenomen kan worden door de nieuwe provider? 

Het doel is zo snel mogelijk te kunnen bellen met dit nummer.

En het andere probleem is dat de simkaart niet overgezet kan worden omdat ik voorheen een fysieke simkaart had, maar nu een mobiel die alleen geschikt is voor eSim.


Hallo @Milouvk ,

Je kunt met elke willekeurige telefoon bellen naar 0800-0402. 
 

Vandaag op zaterdag nog tot 17.00 of anders vanaf maandag weer vanaf 8.00. (Doordeweeks open van 8.00 tot 18.00, niet op zondagen en feestdagen. Op zaterdag tot 17.00 open.) 


Hallo @Milouvk afkopen is niet aan de orde, want je schrijft dat je contract op 13 juni a,.s. eindigt dus dan kun je je contract bij Simyo met nummerbehoud vanaf 13 juni in laten gaan omdat je een maand opzegetermijn hebt, dus per vandaag kun je opzeggen, ingaande 13 juni a.s.

Je huidige abo loopt dus nog gewoon door tot 13 juni bij KPN.

 


Hallo @Milouvk afkopen is niet aan de orde, want je schrijft dat je contract op 13 juni a,.s. eindigt dus dan kun je je contract bij Simyo met nummerbehoud vanaf 13 juni in laten gaan omdat je een maand opzegetermijn hebt, dus per vandaag kun je opzeggen, ingaande 13 juni a.s.

Je huidige abo loopt dus nog gewoon door tot 13 juni bij KPN.

 

Dit lijkt mij de handigste manier. Als je het nieuwe toestel van Simyo al hebt kun je die eerst gebruiken met onze sim. Tot het nummer door Simyo overgenomen wordt. 


Bedankt voor jullie reacties! Ik heb inmiddels het tijdelijke nummer ontvangen en wacht inderdaad af tot het abonnement kan worden overgezet.

Groetjes Milou


Bedankt voor jullie reacties! Ik heb inmiddels het tijdelijke nummer ontvangen en wacht inderdaad af tot het abonnement kan worden overgezet.

Groetjes Milou

Het toestel krijgt u wel direct toch? Of moet u daar ook op wachten tot 13 juni?


Stop je KPN simkaart even in je nieuwe telefoon tot 13 juni. Dan kun je bellen en gebeld worden op je eigen nummer en binnen de bundel van je abonnement per KPN.

LET OP. Met het tijdelijke nummer bij Simyo heb je nog geen bundel, elke minuut en MB moet je apart afrekenen en dat kan dus flink in de papieren lopen. En het is een ander nummer.  Gebruik dus nu de KPN simkaart. Zodra die niet meer werkt zal binnen mist al 2 uur het nieuwe abonnement bij de nieuwe provider gaan werken. 


Nee het toestel had ik inderdaad al! Ik kon er alleen niet mee bellen omdat mijn oude simkaart niet overgezet kon worden (want fysiek ipv eSim). Kan nu dus met tijdelijke nummer en op 13/6 wordt het overgezet.


Lekker onhandig weer esim. 👎

Ook onzinnig bij één nummer en dus in deze situatie weer totaal onhandig. 

Hopelijk (voor mij) hebben telefoons nog vele jaren minimaal een simslot. 


Je kan ook nog jouw KPN e-sim gebruiken op het nieuwe toestel.Â