Skip to main content

Op 29 april 2023 gaven wij telefonisch aan kpn aan te gaan verhuizen en het abonnement mee te willen nemen vanaf 26 mei. Dat abonnement was overigens al in 2019 verlopen en werd steeds maandelijks verlengd. Toen bleek dat we jaren veel te veel hebben betaald omdat dat abonnement inmiddels goedkoper was geworden. Belachelijk dat KPN trouwe klanten daarop niet wijst. We voelen ons dus sowieso afgezet. 
 

Desondanks wilde we het abonnement mee verhuizen. We hebben per mail een nieuwe overeenkomst gekregen. De ingangsdatum ivm de verhuizing is compleeet misgegaan en te vroeg ingegaan waardoor we in ons oude huis (waar we nog wonen tot einde Vd maand geen internet en tv meer hebben). Het daarvoor toegezonden noodpakket is waardeloos (zie mijn andere topic op dit forum).
 

Maar goed; op het nieuwe adres wel al internet. Vandaag zou een monteur de boel komen installeren. Er blijkt geen kpn aansluiting te zijn. Hij kon hem nergens vinden. Wellicht hebben de vorige bewoners de boel weggehaald. Nu komt vrijdag opnieuw iemand die met een of ander apparaat gaat proberen de kabel te vinden. Als ze die niet kunnen vinden moet er wellicht een nieuwe worden aangelegd Incl graafwerkzaamheden. Antwoord van de monteur op mijn vraag of dat voor ons iets kost “meestal niet maar soms wel”. 
 

Vragen aan u;

- tot wanneer kan ik het abonnement annuleren? 2 weken na 29 april is as vrijdag. Dan is de boel -als al een kabel kan worden gevonden en kan worden aangesloten - internet amper aangesloten. Kan dat echt uiterlijk vrijdag? Wat als de kabel niet gevonden wordt en we dus alsnog niet aan kunnen sluiten? 

 

- is het serieus dat de kosten voor aanleg voor onze rekening kunnen komen? 

 

- kunnen jullie nog wat om de jaren teveel betaalde bedragen te compenseren? 
​​​​​​ 

Overstap naar ziggo is heeeel dichtbij.

 

 

Hi @Dianne124. Ik wil je graag helpen je vragen te beantwoorden

Het opzeggen van je abonnement kan in dit geval met een maand opzegtermijn. In dit geval is er sprake van een verhuizing. Zolang deze niet voltooid is geldt de oude einddatum van je abonnement. Je kan dus op ieder moment aanvragen de verhuizing te annuleren en het abonnement op te zeggen. 

Verder klopt het dat voor het aanleggen van een nieuwe verbinding naar je woning kosten kunnen worden gerekend. In de meeste gevallen wordt bij het verbinden van een nieuwe buurt in de eerste instantie alles door ons geregeld. We bieden dan de hele buurt aan glasvezel te nemen waarbij wij de aanleg betalen. Mensen die op dat moment weigeren moeten op een later moment mogelijk zelf daarvoor betalen. Meer informatie hierover is te vinden op mijnaansluiting.nl. Wanneer de aansluiting er wel is, maar is weggewerkt, kan dit ook voor kosten zorgen. Het aansluitpunt in de woning is eigendom van KPN. Als deze wordt weggewerkt levert dit extra werk op. Wel willen we hier coulant in zijn. Als het alleen gaat om het plaatsen van een plastic plaatje op de muur is het een ander verhaal dan als er laswerk nodig is omdat een kabel is afgeknipt ergens.

Mijn advies is in dit geval eerst af te wachten. Als er kosten bij komen kijken krijg je hiervoor eerst een offerte. Wacht dit af en laat ons kijken of we je toch weer aan kunnen sluiten.

Wat betreft de vergoeding voor teveel betaalde kosten, wijzigingen doen we niet met terugwerkende kracht. Onze abonnementen veranderen regelmatig. Wel gaan we er vanuit dat als er geen contact wordt opgenomen met ons dat je tevreden klant bent. Ook hoeft een oud abonnement niet duurder te zijn. Iemand die een oud abonnement heeft waar Spotify en ESPN nog gratis in zit kan duurder uitkomen als al die diensten gebruikt worden. Maar voordeliger uitkomen als dit niet gebruikt wordt. Om maar een voorbeeld te geven. Als je contact met ons opneemt willen we graag helpen ervoor te zorgen dat je abonnement goed bij je past. Een verhuizing is een goed moment om dit te doen. En ik hoop dan ook dat mijn collega's telefonisch een mooi aanbod voor je kunnen doen. 

We willen je graag als tevreden klant. Ik snap dat nieuws over mogelijke extra kosten daar een domper op is. Vooral als je zelf het ISRA punt niet hebt weggewerkt. Ik hoor graag of je toch voor ons kiest. En wil je dan graag helpen om de verhuizing op een goede manier af te ronden. 


Heb de hele boel geannuleerd! Op naar ziggo.