Skip to main content

Goedendag,

Ik sloot mijn account in juli, bracht alle apparatuur terug en in augustus ontving ik mijn laatste factuur, die een terugbetaling was van 56,87 euro (screenshot hieronder).
Nu, 3 maanden later, krijg ik een e-mail waarin staat dat als ik voor 10 augustus 2022 geen betaling van 3,92 euro doe (ik heb vandaag de e-mail ontvangen, 7 oktober 2022) ik zal worden aangemeld bij een incassobureau en zal worden verdere kosten in rekening gebracht (screenshot ook hieronder).
Ik heb nog nooit een factuur voor dat bedrag ontvangen, of een factuur na de terugbetaling in augustus. Waarvoor is deze toeslag van 3,92 euro? Is dit een fout?

Kan iemand me alsjeblieft helpen?

 

 

 

Hallo @VoormaligeK,

Om te beginnen zou ik z.s.m. die kosten betalen. Mocht het onterecht zijn dan boekt KPN het bedrag netjes weer terug. Als je het zover laat komen dat er een incasso bureau aan te pas moet komen ben je ook nog eens 40 euro kwijt, die krijg je overigens niet terug. 

Het kan liggen dat misschien een abonnement hebt op Email-Only om je kpn emailadres te kunnen blijven gebruiken? 


Nooit betalen voor je weet waarvoor! Sturen eerst maar kopie factuur, horen ze gewoon bij te sluiten. Als factuur onterecht is hoef je helemaal geen €40,- te betalen. Eerst bewijs (factuur) dan eventueel betalen als terecht!


Hallo @VoormaligeK even bellen met 0800 0402 en vragen naar de afdeling collections, ze zullen er nu wel niet meer zijn, maar maandagmorgen vroeg meteen even bellen.

Succes.

 


Nooit betalen voor je weet waarvoor! Sturen eerst maar kopie factuur, horen ze gewoon bij te sluiten. Als factuur onterecht is hoef je helemaal geen €40,- te betalen. Eerst bewijs (factuur) dan eventueel betalen als terecht!

Nee hoor, mocht het wel terecht zijn, dan ben je die 40 euro gewoon kwijt. Als het niet terecht is dan krijg je gewoon netjes die 3 euro weer terug. Daarnaast is de verhouding gewoon te groot, waarvoor je dan risico gaat lopen. 😉


Ze mogen niet incasseren zonder dat je weet waarvoor!

Hoe kan dat terecht zijn?

Kan wel een scam zijn! Datum 10-8 wijst daar ook op.


Het is geen scam. Een mailadres dat eindigt op kpn.com is altijd van KPN afkomstig. Daar zijn hele speciale beveiligingsmaatregelen voor.

Ik denk wel dat er ergens iets anders misgaat als je op 6 oktober een mail krijgt dat je voor 10 augustus iets moet betalen. 

Bellen naar 0800 0402 aanstaande maandag lijkt mij de simpelste manier. Sneller en beter dan hier op het forum.