Skip to main content

Beste lezer,

 

Op 1 oktober heb ik mijn internet abonnement (waarvan de minimale looptijd is verstreken) opgezegd via mijn KPN. Ik heb een bevestiging van service@kpn.com gekregen dat dit gelukt is en dat per 1 november de opzegging uitgevoerd zal worden. Er wordt in de bevestiging aangegeven dat KPN zal proberen om contact met mij op te nemen, het abonnement zou hoe dan ook opgezegd worden als er geen contact zou komen.

 

Tot mijn verbazing is het abonnement tot op heden nog actief en wordt er ook een factuur in rekening gebracht voor de periode van 13 november tot en met 13 december.
Ik heb vandaag (06-12-2023) tot 3 keer een klantenservicemedewerker gesproken, de eerste medewerker beweerde dat opzeggen alleen telefonisch zou kunnen, ik heb vervolgens opgehangen om er zeker van te zijn dat ik een bevestiging had ontvangen.
De tweede medewerker wist niet goed wat hij met het probleem aan moest en adviseerde mij opnieuw naar het klantenservicenummer te bellen om “service” in te spreken, dit advies heb ik opgevolgd, maar dit eindigde in een automatisch verbroken verbinding.

De derde medewerker heeft mijn abonnement per 8 januari 2024 laten beëindigen. Voor de facturen die onterecht zijn adviseerde hij mij om via kpn.com/vergoeding een verzoek in te dienen. Ik kom er nu echter achter dat dit een pagina is die alleen voor storingen geldt (wat niet voor mij van toepassing is).

 

Kan iemand mij vertellen hoe ik ervoor kan zorgen dat ik de onjuiste facturen niet hoef te betalen? Het lijkt mij dat er iemand binnen KPN moet zijn die de mogelijkheid heeft om deze kwijt te schelden. Ik ben ook echt niet van plan deze te gaan betalen, want voor hetzelfde geld kan ik dit gewoon niet meer terugkrijgen.  

 

Hieronder staat een deel van de bevestiging voor context:

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Hi @R.V.1993, welkom hier.

Wat gek dit, helemaal omdat je de bevestiging hebt ontvangen. 

Zou ik mee mogen kijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


@Alex_P Dat is bij deze gedaan, mijn excuus voor de late reactie, mocht je meer informatie nodig hebben dan hoor ik het graag. 


Dankjewel voor alle gegevens. Ik zie nu dat er een opzegging staat voor 8 januari. Heb jij de e-mail nog waarin wordt bevestigd dat dit per 1 november zou zijn? Ik zie overigens ook dat je allang buiten contract bent, dus dat moet ook geen probleem zijn. 


Ik kan de mail eventueel ook doorsturen, maar dan heb ik een adres nodig.


Dat is niet nodig, ik heb het hier weer verwijderd omdat je gegevens erop stonden. 

Ik zie dat er nu een opzegging staat op 8 januari. Omdat het uiteraard niet klopt ga ik alle kosten voor je crediteren vanaf 1 november. Je krijgt nu nog 2 facturen. Eentje met de correctie  van € - 86 en nog de slotfactuur na de opzegging van 8 januari. Als de facturen betaald zijn krijg je dit terug. Zo niet, dan wordt het in ons systeem weggestreept. Mijn oprechte excuses voor het ongemak. 

 


@Alex_P Bedankt voor het oplossen van het probleem, daar ben ik echt enorm blij mee!


Doe ik graag!