Skip to main content

Zoals zoveel bedrijven heeft ook KPN er een dagtaak van gemaakt om contact proberen op te nemen. Het KPN systeem is zo *** dat ik mijn facturen van mijn mobiele abonnement niet meer kan inzien/downloaden omdat ik mijn abonnement een paar weken geleden heb stopgezet. En als je dan contact wil opnemen moet je eerst je weg door de service pagina vinden, dan krijg je alleen de optie om met een robot te chatten, op dit forum te reageren, te bellen tijdens kantooruren of een winkel te bezoeken. Geen enkele optie om gewoon, zoals normaal, een normale email te sturen of een bericht achter te laten.

 

Blij dat ik ben vertrokken want dit is geen service. Maar hier dan alsnog. Tijdens kantooruren lukt het mij niet om mij met dit soort ongein bezig te houden. Hoe kan ik mijn facturen (mobiel) van de afgelopen 5 manden downloaden?

 

Admin: bericht aangepast in verband met taalgebruik

Ik heb dan maar voor je gezocht en hier kan je het verhaal kwijt.  En mail is tegenwoordig al niet meer normaal hoor. Dat is inmiddels al ingehaald. 


Hallo @exgebruiker je kunt nu wel op KPN afgeven, maar als je op het moment dat de facturen ter beschikking kwamen, je deze meteen gedownloaded  en  opgeslagen had, had je nu niet zoveel stampij hoeven te maken.

 


Ik heb dan maar voor je gezocht en hier kan je het verhaal kwijt.  En mail is tegenwoordig al niet meer normaal hoor. Dat is inmiddels al ingehaald. 

Bedankt Joep! Wel jammer dat ze dit goed weten te verbergen en niet tonen tussen de contactopties op de pagina waar ik op zat.

 

Hallo @exgebruiker je kunt nu wel op KPN afgeven, maar als je op het moment dat de facturen ter beschikking kwamen, je deze meteen gedownloaded  en  opgeslagen had, had je nu niet zoveel stampij hoeven te maken.

 

Als KPN de facturen nou gewoon daadwerkelijk toestuurde, in plaats van enkel zo’n mailtje met de mededeling dat de factuur klaarstaat, maar dat je eerst naar je account moet, moet inloggen, etc…. De meeste bedrijven mailen de factuur gewoon netjes als bijlage of sturen hem per post. Typisch dat ze de factuur niet willen toesturen zonder dat je daar als klant iets voor hoeft te doen (inloggen, navigeren en downloaden) maar het geld wel van je rekening willen afschrijven zonder dat je iets hoeft te doen (incasso)...

En ja, tuurlijk, ik had elke maand direct nadat de mail wordt gestuurd de factuur direct kunnen downloaden. Maar dat is 3dubbel werk, ik doe dit elk kwartaal. Je kan het lui of laks noemen, maar het is ook uit luiheid/laksheid dat ik nog zo lang bij KPN klant gebleven ben. Had 2GB per maand en onbeperkt bellen voor zo’n €15, heb nu bij Simyo (ook KPN netwerk) 24GB per maand en onbeperkt bellen voor €11 (beiden met combivoordeel ivm XS4ALL (inmiddels ook KPN) thuis). KPN moet het naar mijn idee juist ook deels van dit soort klanten hebben.


Hallo @exgebruiker ook bij Simyo moet je de facturen zelf downloaden en krijg je slechts een melding per mail en in de app dat de factuur klaar staat, zo weet ik uit eigen ervaring omdat wij nu ook voor onze mobiels sinds ruim een ½ jaar bij Simyo zijn.😉

 


Hallo @exgebruiker ook bij Simyo moet je de facturen zelf downloaden en krijg je slechts een melding per mail en in de app dat de factuur klaar staat, zo weet ik uit eigen ervaring omdat wij nu ook voor onze mobiels sinds ruim een ½ jaar bij Simyo zijn.😉

 

Dat is balen. Maar dat het bij anderen net zo slecht / klantonvriendelijk is, wil niet zeggen dat je je er hier niet over mag beklagen.

 

Sterker nog, enkel door je erover te beklagen maak je kans dat, als maar genoeg klanten dat doen, ze het eens een keer gaan verbeteren.


Hallo @exgebruiker KPN stuurde in een recent verleden inderdaad een mail met als bijlage de betreffense factuur, maar, volgens zeggen KPN, is men daar van afgestapt om veiligheidsredenen, waarmee men dus erkent dat ze hun eigen mailsysteem niet vertrouwen😎, want het bespaart niets, geen bijlagen sturen, omwille van het groen bezig zijn.


Hallo @exgebruiker KPN stuurde in een recent verleden inderdaad een mail met als bijlage de betreffense factuur, maar, volgens zeggen KPN, is men daar van afgestapt om veiligheidsredenen, waarmee men dus erkent dat ze hun eigen mailsysteem niet vertrouwen😎, want het bespaart niets, geen bijlagen sturen, omwille van het groen bezig zijn.

Ik zit in de IT en ben bekend met de vermoedelijke reden daarachter. Bedrijven als KPN vertrouwen hun eigen klanten niet dat ze hun mailbox goed genoeg beveiligd hebben. We worden als het ware als kleuters behandeld die hun eigen mailbox niet goed kunnen beveiligen, waardoor we geforceerd worden om een account bij KPN aan te maken en KPN de factuur alleen daar beschikbaar stelt. De gedachte erachter is dat KPN dan de beveiliging ervan in handen heeft, eisen kan stellen aan het wachtwoord etc.

 

Echter, het gevolg hiervan is dat doordat je tegenwoordig bijna bij ieder bedrijf een account moet aanmaken en er ook zo vaak moet inloggen (maandelijks dus om je factuur te kunnen inzien bijvoorbeeld), heel veel mensen hetzelfde wachtwoord of dezelfde patronen gebruiken (bijvoorbeeld bij KPN “kpn1980!” en bij Simyo “simyo1980!”). Wat alleen maar averechts werkt, want door een datalek bij één bedrijf kunnen criminelen met het uitgelekte wachtwoord nu vaak ook toegang krijgen tot accounts bij andere bedrijven.

 

Vind het dus zeer kwalijk en achterhaald, deze gang van zaken bij KPN. Voel me als kleuter behandeld. En inderdaad, ook ik gebruik daardoor bij relatief onbelangrijke accounts zoals die bij KPN een zeer zwak wachtwoord, en heb mijn account bij hen vele malen slechter beveiligd dan mijn emailaccount. Dus het schiet zijn doel gigantisch voorbij, werkt averechts en werkt een hoop frustratie in de hand.


Hoi @exgebruiker, wil je jouw profiel van gegevens voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan stuur ik je de laatste 5 facturen.  Of heb je ze reeds ontvangen door een klacht in te dienen?


Hoi @exgebruiker, wil je jouw profiel van gegevens voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan stuur ik je de laatste 5 facturen.  Of heb je ze reeds ontvangen door een klacht in te dienen?

Heb de gegevens zojuist ingevuld. Nog niets van de klacht gehoord, dus ontvang de facturen nog steeds graag. Alvast bedankt @Bart_Z!


Bij deze zijn de laatste 5 facturen naar je verstuurd.