Skip to main content

Ik heb in augustus mijn knp internet TV en bellen opgezegd per 1 oktober 2022 dus zou mijn laatste factuur van september zijn. Nu krijg ik alsnog een factuur voor de maand oktober?? Geloof niet dat dit de bedoeling kan zijn en ben ook niet van plan deze te betalen!!! 

Het moment van facturen stopt op het moment je abonnement daadwerkelijk is gestopt.  Het maken van de factuur en het stoppen het abonnement hebben elkaar gekruist.  De volgende factuur is de slotnota.  Het teveel betaalde bedrag krijg je dan terug. Niet betalen van deze factuur brengt kosten met zich mee. In de voorwaarden staat dat kpn twee maanden de tijd mag nemen om de slotnota te maken.  Je bent daar dus mee akkoord gegaan. 


Hallo @Rijnate, je ontvangt nadat de opzegging per 1 oktober is verwerkt, een slotnota. Deze slotnota zal het teveel in rekening gebrachte geld verrekenen en krijg je teveel betaald abonnementsgeld terug. 


ben zelf sinds vanmorgen een zelfde ervaring rijker en heb ook opheldering gevraagd via de klantenservice, kennelijk is het systeem niet anders ingericht en heb je er maar mee te dealen 😅

Mijn bescheiden mening is dat het netjes zou zijn dat een systeem je geen kosten in rekening brengt voor iets wat je niet afneemt. Wanneer er sprake is van een opzegtermijn, dat die opzegtermijn er mede voor bedoeld is om iemand  in staat te stellen om wijzigingen in het systeem te verwerken. In dit geval een maand en ruim voldoende de tijd. Het is NB een systeem, dus programmeerbaar en prima in staat om direct na bevestiging van beëindiging contract aan de slag te gaan, in plaats van na de datum dat je contract daadwerkelijk stopt. Ja, KPN staat hier in haar recht en toch vind ik het niet zo netjes.

Anyway, ik ben vooral verbaasd en wilde mijn mening gewoon even ergens kwijt, want als je de klantenservice belt veranderd je verbazing na enkele seconden in een gevoel van onmacht. Verder ben ik uitermate tevreden over KPN en de producten/diensten die ze leveren.