Skip to main content

M.i.v. 22 juli a.s.  vertrek ik naar Frankrijk, Ik wil in Frankrijk echter, nog wel eventjes mijn e-mail en m’n mobiele telefoon behouden. (geen idee hoe lang het duurt, voordat ik e.e.a. daar geregeld heb)

 

Het 1e wordt verzorgd door “e-mail only”  ← dus dat is duidelijk.

 

Echter ik had net iemand aan de telefoon die gaf aan dat ik mijn mobiel gewoon kon blijven gebruiken tegen een tarief van Eur. 26,39 en met teruggang van 6 naar 3 GB.

Nu zie ik dat indien je een SIM-only abonnement neemt, -mijn eigen toestel is nog prima in orde- dat je voor bijv. 10GB maar Eur. 20,00 per maand betaald en bellen en SMS onbeperkt hebt.  ???

Dan kan ik toch veel beter, overgaan naar SIM-only?  Zo ja, hoe zet ik dit in gang en als ik 22/7 vertrek, wanneer moet ik dit aanmelden? of kan dat nu al? 

Zo nee, waarom is dat? 

Hallo @Caroline France een Nederlands mobiel abonnement kun je niet onbeperkt gebruiken als je definitief naar het buitenland vertrekt, details ken ik niet, maar KPN weet daar natuurlijk wel alles van.

Je kunt ook de reactie van een moderator even afwachten, vul daartoe in het privédeel van je profiel je NAW-gegevens, klantnummer en laatste 4 cijfers IBAN in en wacht zijn/haar reactie even af.

Succes.

 


Ik wil alleen nog niet direct hier alles afsluiten op het moment dat ik wegga. Ik wil e.e.a. houden tot bijv. eind dit jaar, dan mag ik hopen dat ik alles v.w.b. telefonie op orde heb. :-)

 

 


Hi @Caroline France, welkom op het forum. 

Tot eind 2022 moet het geen probleem zijn om het daar te gebruiken. De prijzen die jij ziet kunnen afwijken van de prijzen op de site omdat je een oudere versie van het abonnement hebt. Als ik even meedenk is het misschien handig om je huidige abonnement te verlengen met de nieuwe versie van de sim-only abonnementen. Let wel op dat je tijdens het verlengen de optie Maandelijks opzegbaar selecteert zodat je niet vast komt te zitten aan een contract van 1 of 2 jaar. Deze optie kost € 2,50 extra per maand. Dan kom je voor 10 GB uit op € 22,50 per maand. Zie hieronder. Let niet op de eenmalige kosten, die gelden niet bij een verlenging. 

 


Dank je Alex.

Ik had wederom met iemand gesproken van KPN en nogmaals gevraagd en die zei dat dat SIM only alleen jaarlijks was op te zeggen. Maar ik ga het nog een keertje zelf bekijken zoals jij het hebt opgeschreven. 


De kans is aanwezig dat bij die € 26,39 misschien nog toestelkosten zitten. Ik vind het namelijk een erg hoog bedrag voor 3 GB data. Of het abonnement moet 5 jaar oud zijn of zo. Of nog ouder...