Skip to main content

Goedemiddag,

Na van kastje naar de muur te worden gestuurd via de telefoon, de telefoon er zomaar op wordt gehangen, ga ik hier eens mijn verhaal doen. Sinds januari ben ik al aan het bellen geweest over mijn internet contract die op 16 februari af zou zijn gelopen (heb bevestiging via de mail gehad). Inmiddels na echt heel veel bellen, vaak verkeerd ben doorverbonden, super lange wachtrijen, beschuldiging vanuit KPN naar mijn huidige provider dat opzegging niet goed is doorgegeven en frustraties, had ik eindelijk iemand die me verder hielp. Er bleek in het systeem een fout te zijn geweest omtrent mijn opzegging, waardoor ik 2 maanden en 2 of 3 dagen teveel heb betaald. Diegene zou mij doorzetten naar de afdeling die het voor elkaar zouden krijgen om geld terug te krijgen en het abonnement dat 16 februari al had moeten stoppen, alsnog stopgezet kon worden. Ik gebruik sinds 12/13 februari al hun dienst niet meer. Een dag voordat ik eindelijk contact zou krijgen met de klachtenservice, kreeg ik de mail dat ik de afsluiting van het internet geannuleerd zou hebben... Nou dat klopt dus echt niet! Duidelijk benoemd aan de klachtenservice dat dit niet klopt. Zij zouden het in orde maken en ik zou mijn geld terug krijgen. Nou kreeg ik zojuist een afrekening via de mail dat ik €47,74 terugkrijg, maar dat is te weinig. Ik hoor juist voor 2 maanden en 2 of 3 dagen geld terug te krijgen. Ik daar vanmiddag over gebeld, dat het niet klopt. Er wordt herkend dat er iets niet goed is gegaan en word ik zoals gewoonlijk na het hele verhaal voor de zoveelste keer opnieuw te hebben gedaan, doorverbonden. Vervolgens krijg ik iemand aan de lijn, weer mijn verhaal vertellen, vindt diegene het vreemd dat ik naar hem wordt doorverbonden. Ik was nog bezig met mijn verhaal, maar dan wordt vervolgens de haak erop gegooid. Op zo'n manier word ik dus als klant zijnde behandeld, zelfs als ik nog een telefoonabonnement door heb lopen. 

 

Ik hoop via deze weg het bedrag dat ik 2 maanden en 2 / 3 dagen teveel heb betaald, terug te krijgen. Zo niet, dan ga ik het echt via juridische wegen oplossen, want ik heb meer dan genoeg gedaan en alles tijdig doorgegeven. 

 

Groet,

Marcel

Hallo @Marcel.D geef in het privédeel van je profiel je NAW-gegevens, klantnummer en laatste 3 cijfers iban weer en een moderator komt er op terug.

Als forumleden kunnen wij niets met dit verhaal.

Succes.

 

 


Dag @JanD 

Dank voor je tip, inmiddels heb ik het toegevoegd. Laatste 3 cijfers van mijn IBAN kan ik helaas niet invullen, want ik zie er geen mogelijkheid bij om het in te vullen.

Dien ik bovenstaand bericht nog opnieuw te plaatsen of is dat niet nodig?

Groet,

Marcel


Dag @JanD 

Dank voor je tip, inmiddels heb ik het toegevoegd. Laatste 3 cijfers van mijn IBAN kan ik helaas niet invullen, want ik zie er geen mogelijkheid bij om het in te vullen.

Dien ik bovenstaand bericht nog opnieuw te plaatsen of is dat niet nodig?

Groet,

Marcel

Hallo @Marcel.D in ieder vakje waar privé bij staat jun je je IBAN invullen.

Je bericht staat al in dit forum en wordt door het moderatieteam gelezen, dus hoef je niet nog een keer te plaatsen.


Ha @Marcel.D, welkom! Volgens mij klopt het wel. Je hebt inderdaad 2 maanden en 2 dagen teveel betaald. 1 maand en 2 dagen crediteren we, dat is die 47 euro waar jij het over hebt. Het resterende bedrag (de laatste factuur) krijg je terug, omdat het abonnement per direct is opgeheven. Dat wordt een soort ‘slotfactuur’ en die krijg je binnen enkele dagen. 


Dag Marcia,

Dank je wel voor je bericht. Hopelijk klopt het wat je zegt, zou enorm fijn zijn.

Groet,

Marcel


@Marcia_

Dag Marcia,

Inmiddels heb ik één bedrag teruggehad. Maar het andere bedrag nog niet en heb ik ook geen mail ontvangen. Wanneer komt hier meer duidelijkheid over? 

 

Groet,

Marcel


@Marcia_ , kun je nog helpen of is er ook een andere moderator die me verder kan helpen? 

 

 


Ik zie inderdaad dat de slotfactuur nog niet opgemaakt is. Dit kan een paar weken duren, dus mijn advies zou zijn om het nog even af te wachten. 


@Marcia_ 

Prima! Dank je wel. 

Dan zal ik over een aantal weken je een berichtje doen hoe de status is. 


@Marcia_ 

helaas nog steeds niks ontvangen en ik vermoed ook niet iets te gaan horen. Ik weet dat rond 16 feb. mijn abonnement stopte en ik zou dan ook rond 16 april toch mijn overige geld mogen verwachten? De modem etc zijn al teruggestuurd naar jullie. Kun je er inmiddels zelf voor zorgen dat het geld overgemaakt wordt? Ik heb namelijk al zo vaak gebeld en niemand doet wat, terwijl ook wij het geld nodig hebben natuurlijk. 


De afgelopen maanden zie ik dat de facturen steeds rond de 19e worden opgemaakt: wacht het deze week nog even af! Ik snap helemaal dat je dit te lang vindt duren, overigens😕.


@Marcia_

Dag Marcia,

Inmiddels een tijdje verder, maar helaas nog niks mogen ontvangen. Ik vind het erg jammer dat het zo gaat en hoop dat je wat kunt betekenen voor mij. De hoop om te bellen en het verhaal te doen heb ik al dusdanig vaak gedaan, dat ik daar niks van hoef te verwachten.

 

Groet,

Marcel


Ha @Marcel.D, ik liet het weekend nog even passeren en zie inderdaad dat de slotfactuur nu éindelijk opgemaakt is. Je zult nog 41,16 euro terugkrijgen van ons, zie ik. 


@Marcia_ 

Dag Marcia,

De vorige keer had je me fijn geholpen. Op 5 december, dus vandaag, zal mijn mobiele abonnement stop worden gezet. Helaas krijg ik wel precies vandaag een factuur van €20,07. Uiteraard zou ik niet na maanden zoals hierboven, weer van kastje naar muur gestuurd willen worden. Is het mogelijk om het factureren ook stop te laten zetten en krijg ik het teveel betaalde geld wel terug? Ik had ruim van tevoren het aangegeven te willen stoppen en kreeg ook bevestiging via sms.

Hoor graag!

Groet,

Marcel van Dam


Beste @Marcel.D, de facturatie stopt inderdaad pas op het moment dat het abonnement daadwerkelijk is opgezegd. De slotfactuur komt dan zoals gewoonlijk, volgende maand. Ik kan dat helaas niet versnellen! :(


Reageer