Skip to main content
Beantwoord

Abonnement niet opgezegd ondanks bevestiging

  • 16 September 2024
  • 5 reacties
  • 38 keer bekeken

Ik had mijn vaste internetabonnement bij KPN opgezegd per einddatum contract (einddatum 12 maanden contract was 7 juni 2024) en heb hiervoor ook een bevestiging ontvangen.

Toch blijkt dat mijn abonnement niet op de gewenste einddatum is beƫindigd, maar precies een maand later, en de afschrijving is dus ook een maand langer doorgegaan, ondanks dat ik ruim op tijd heb opgezegd (op 4 april 2024).

Ik heb al meerdere keren contact opgenomen met de klantenservice. De eerste keer zou het opgelost zijn, en de tweede keer dat ik belde zou ik later die dag teruggebeld worden, maar dit is beide niet gebeurd.

Ā 

Ā 

Hoi @EmreKĀ 

Welkom op de community van KPN.

Omtrent je duidelijke verhaal, is het volstrekt niet duidelijk wat nu precies je vraag is?
Of wat je eventueel nog zou willen in dit verhaal?

Het internetabonnement is inmiddels al beƫindigd en stop gezet door KPN.


Hoi Michel,

Ā 

ik zie dat dat niet helemaal blijkt uit mijn verhaal.Ā 

Het probleem is dat KPNĀ nu mij kosten in rekening heeft gebracht over 1 maand na de einddatum van het contract, omdat na verwerkingĀ van de opzegging, de opzegging niet op 7 juni heeft plaatsgevonden, maar ten onrechteĀ op 7 juli.

Ā 

Ik zou graag willen dat KPN het factuurbedrag van deĀ factuur over de periode van 8 juni tot 7 juliĀ kwijtscheldt.


HoiĀ @EmreKĀ 

OkƩ, je wenst eigenlijk een compensatie (kwijtschelding) over de factuur van 8 juni t/m 7 juli 2024, omdat je duidelijk hebt aangegeven dat het abonnement per 7 juni 2024 dient te stoppen.

Je bent in elk geval ruim op tijd geweest met het opzeggen, dus dat mag geen probleem hier in zijn.
Alleen op welke wijze heb je jouw abonnement opgezegd?
Telefonisch of via het online opzegformulier?

Daarnaast heb je altijd een opzegtermijn van 1 maand, en het kan dus zijn dat KPN de periode van 8 juni t/m 7 juli 2024 als opzegtermijn heeft gehanteerd, waardoor je deze extra maand nog dient te betalen.

Ben je het daar niet mee eens, en wil je dus kwijtschelding van deze factuur dan kun je daar het beste een klacht overĀ indienen, dit kun je doen via het volgende online-formulier:

Klacht indienenĀ 

Vanuit de afdeling klachten krijg je dan vervolgens antwoord terug, zorg er dus voor dat je jouw klacht goed onderbouwd en aanvult met bewijzen.


Het is wel duidelijk datĀ @EmreKĀ op tijd heeft opgezegdĀ @Michel.uit.ArnhemĀ , de opzegtermijn is 1 maand en dat is niet per de 1e van de maand, wat jij kalendermaand noemt, want zo denk jij aan jouw reactie te zien.

Mijn contractdatum is de 3e van de maand, dus als ikĀ Ā 1 maand van te voren opzeg eindt mijn abo per de 3e van de eerstvolgende maand en niet per de 1e van die maand daarop.

Dus bij @EmreKĀ is duidelijk iets fout gegaan en dat kan hij aantonen ook aan de hand van de opzegpapieren zegt hij.

Ā 


Hoi @JanDĀ 

Ik bedoel precies hetzelfde qua opzegtermijn zoals jij omschrijft, dus heb daarom het woord kalender inmiddels verwijdert in mijn reactie richting TS @EmreKĀ , om eventuele misverstanden te voorkomen.

Dat er eventueel wat fout is gegaan bij de opzegging, ben ik het zeker met je eens, dus vandaar dat ik TS @EmreKĀ ook adviseer om een klacht in te dienen.
De klachten afdeling zal er dan vervolgens naar kijken, ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹en als er inderdaad een fout is gemaakt dan zal deze ook gecorrigeerd gaan worden.


Reageer