Skip to main content


KPN heeft de foute adres contract beëindigd bij overstap naar andere provider.

Ongeveer een week geleden zijn Mijn ouders zijn overgestapt van KPN naar Ziggo. Tijdens het overstap heeft de provider de contract op mijn adres beëindigt. Dus die dag had ik thuis opeens geen wifi en snapte niet wat er aan de hand was. Later die dag heb ik KPN gebeld en is me verteld dat MIJN contract is opgezegd wegens overstap naar een andere provider. Dus toen moest ik een nieuwe abonnement starten bij KPN en had ik een paar dagen geen wifi. 
 

Vandaag krijg ik opeens een factuur van KPN dat ik 462,72€ moet betalen wegens “Vroegtijdige beëindiging contract”. 
 

Wat moet ik nu doen? Ik ga dat bedrag niet betalen door een fout van de providers.

 

Opmerkingen:

  • Beide KPN contracten gebruikten mijn email adres.
  • De KPN contract bij mijn ouders thuis gaat nog door. Dus ze hebben 2 actieve internet abonnementen op zelfde adres.

Sorry dat het moeilijk om de situatie te begrijpen, maar ik snap het ook niet echt hoe dit gebeurt is, ik hoop dat ik mezelf heb kunnen uitleggen. 

Ik vrees dat u zelf het verkeerde contact heeft opgezegd, als meerdere contracten op 1 email adres staan dan is deze fout snel gemaakt met het verkeerde contractnummer doorgeven. 

Het is namelijk zo, KPN zegt niet op via een email adres maar via contract/klantnummer.
Dit moet u als klant zelf letterlijk doorgeven, mogelijk is er daar wat fout gegaan ?

Het maakt het natuurlijk wel heel zuur, misschien kan de klantenservice dit voor u terug draaien ?

Je kan ze bellen op: 0800-0402


Het is namelijk zo, KPN zegt niet op via een email adres maar via contract/klantnummer.

En er word ook nog een bevestiging per email verstuurd. Hier in word ook vast wel het klantnummer nog genoemd. 


Het is namelijk zo, KPN zegt niet op via een email adres maar via contract/klantnummer.

En er word ook nog een bevestiging per email verstuurd. Hier in word ook vast wel het klantnummer nog genoemd. 

Ja dat gok ik ook!


Hallo @patikoo 

Stonden beide thuis abonnementen onder hetzelfde account in MijnKPN?
Dat is niet aan te raden zoals een KPN moderator in →dit topic← bevestigt.

Maja van KPN schreef:
Technisch gezien is het mogelijk om een 2e klantnummer voor een internetabonnement te koppelen aan je MijnKPN account, maar het heeft de absolute voorkeur om een andere account aan te maken. Het is dusdanig zeldzaam dat iemand op 2 verschillende adressen een internetabonnement afneemt, dat onze systemen niet goed weten hoe ze moeten ‘kiezen’ tussen 2 verschillende abonnementen. Je loopt dat het risico dat de systemen in de war raken met verkeerd geleverde bestellingen of niet werkende servicetools als gevolg.


Ik gok alleen dat dit met opzeggen niet van toepassing is, omdat dit handmatig door een medewerker in het systeem doorgevoerd moet worden middels het contract / klantnummer.


Ik vrees dat u zelf het verkeerde contact heeft opgezegd, als meerdere contracten op 1 email adres staan dan is deze fout snel gemaakt met het verkeerde contractnummer doorgeven. 

Het is namelijk zo, KPN zegt niet op via een email adres maar via contract/klantnummer.
Dit moet u als klant zelf letterlijk doorgeven, mogelijk is er daar wat fout gegaan ?

Het maakt het natuurlijk wel heel zuur, misschien kan de klantenservice dit voor u terug draaien ?

Je kan ze bellen op: 0800-0402

Ik heb zelf geen contact opgenomen voor overstap etc. (ik wist niet eens dat ze wouden overstappen). Maar Mijn vader heeft contact opgenomen en hij weet niet wat mijn contractnummer of klantnummer is omdat hij geen bereik heeft naar mijn e-mail adres. 

Hij zegt dat hij alleen zijn naam,

straat+huisnummer en e-mailadres heeft doorgegeven. 

 

Het is namelijk zo dat ik en mijn vader hebben de zelfde hoofd letters dus als voorbeeld: 

  • Ik heet A.K.
  • Mijn vader heet ook A.K.

 

Ik denk dat de gene aan de lijn zelf een fout heeft gemaakt tijdens overstap, want zoals ik al zei weet mijn vader mijn contractnummer klantnummer enz. niet


Ik gok alleen dat dit met opzeggen niet van toepassing is, omdat dit handmatig door een medewerker in het systeem doorgevoerd moet worden middels het contract / klantnummer.

“ik gok” is  een gevaarlijke aanname in dit geval. Ik (en jij) heb geen inzicht in de processen.


“ik gok” is  een gevaarlijke aanname in dit geval. Ik (en jij) heb geen inzicht in de processen.

Toevallig weet ik wel iets meer van hoe de systemen daar werken betreft klantnummers en huishoudens indelingen. Dus graag voor jezelf spreken. 


Ik heb zelf geen contact opgenomen voor overstap etc. (ik wist niet eens dat ze wouden overstappen). Maar Mijn vader heeft contact opgenomen en hij weet niet wat mijn contractnummer of klantnummer is omdat hij geen bereik heeft naar mijn e-mail adres. 

Hij zegt dat hij alleen zijn naam,

straat+huisnummer en e-mailadres heeft doorgegeven. 

 

Het is namelijk zo dat ik en mijn vader hebben de zelfde hoofd letters dus als voorbeeld: 

  • Ik heet A.K.
  • Mijn vader heet ook A.K.

 

Ik denk dat de gene aan de lijn zelf een fout heeft gemaakt tijdens overstap, want zoals ik al zei weet mijn vader mijn contractnummer klantnummer enz. niet

Heb je al gebeld naar de klantenservice, wat zeggen hun te kunnen doen ?


Nee nog niet want ben net pas wakker, zal ze straks bellen.

Ik heb zelf geen contact opgenomen voor overstap etc. (ik wist niet eens dat ze wouden overstappen). Maar Mijn vader heeft contact opgenomen en hij weet niet wat mijn contractnummer of klantnummer is omdat hij geen bereik heeft naar mijn e-mail adres. 

Hij zegt dat hij alleen zijn naam,

straat+huisnummer en e-mailadres heeft doorgegeven. 

 

Het is namelijk zo dat ik en mijn vader hebben de zelfde hoofd letters dus als voorbeeld: 

  • Ik heet A.K.
  • Mijn vader heet ook A.K.

 

Ik denk dat de gene aan de lijn zelf een fout heeft gemaakt tijdens overstap, want zoals ik al zei weet mijn vader mijn contractnummer klantnummer enz. niet

Heb je al gebeld naar de klantenservice, wat zeggen hun te kunnen doen ?

 


Ik zou inderdaad gewoon even goed je verhaal doen, het lijkt me dat dit wel door een speciale afdeling opgelost kan worden.


Ik denk, en dan zit ik er niet heel naast denk ik zo, dat je de afdeling opzeggingen moet hebben. 


Als jou vader een nieuw abonnement afsluit bij Ziggo. Dan maakt het niet uit of jullie voorletters hetzelfde zijn voor dit euvel. Want je vader moet ook zijn postcode huisnummer doorgeven. Dit wordt dan als het aansluitadres in het systeem ingevoerd. Een overstapservice werkt alleen als alle gegevens gelijk zijn als bij de oude provider. Naam geboorte datum bankrekening nummer postcode huisnummer. Ik neem aan dat jou vader zij eigen gegevens aan Ziggo heeft doorgegeven en niet de jouwe?

 

Kan het niet zo zijn dat jou vader telefonisch een opzegging heeft gedaan bij kpn ? En dat daar een verwarring is ontstaan?

Ook moet jij van al deze handelingen emailtjes hebben gehad en bij opzeggen met afkoopsom komen zeker een aantal  mailtjes gedurende een maand lang. Want kpn rekent zwz een maand opzegtermijn. Heb jij dit niet in de gaten gehad?

Al met al . Heel veel succes bij de klantenservice!;)


Ik heb gebeld met KPN klantenservice en het is gelukkig geregeld. Moest 10 min aan de lijn wachten omdat het een apart situatie was. Er is mij verteld dat het hun fout was en dat zei het gaan oplossen. Ik bedankt jullie voor de antwoorden.


Reageer