Skip to main content

Ik heb mijn internetabonnement eind april opgezegd vanwege een overstap.

Op 25 mei ontving ik een e-mail dat dat mijn abonnement op die dag was beëindigd.

We hebben uw opzegging verwerkt. U kunt vanaf vandaag geen gebruik meer maken van Internet met klantnummer ……....

 Factuur en eindafrekening
Binnenkort ontvangt u van ons de laatste factuur.

 

Inmiddels zijn we 4 weken verder en ik heb nog geen eindafrekening gezien. Wel ontving ik vandaag een reguliere factuur voor de periode 21 juni t/m 20 juli en die wordt morgen geïncasseerd. Dat betekent dat ik dan inmiddels bijna twee maanden abonnementsgeld teveel heb betaald.

Kan ik deze twee maanden gewoon storneren en dan het juiste bedrag (21 t/m 24 mei) zelf overmaken? Want bij KPN gaat dit blijkbaar niet goed...

Hoi @Franzki! Niet de bedoeling dat de facturatie dan door blijft lopen. Storneren raad ik niet aan, dan kunnen er ook herinneringskosten e.d. in rekening worden gebracht en dat schiet ook niet op. Ik raad je aan om hierover te bellen met onze afdeling opzeggingen. Als je doordeweeks tussen 8:00 - 20:00 of op zaterdag tussen 9:00 - 17:00 belt met 0800-0402 en inspreekt dat je op wilt zeggen, dan kom je vanzelf bij hen uit. Ik ga er vanuit dat het dan snel wordt rechtgezet. 🙂


@Sanne_M ik heb contact gehad maar het is werkelijk een drama.

 

Hoewel ik als klant gewoon een bevestiging heb gehad van de opzegging en mijn apparatuur netjes met een KPN retourdoos heb teruggestuurd, is mijn opzegging in de achterliggende systemen vastgelopen.

 

Ik heb een half uur aan de telefoon gehangen en het wordt nu verder uitgezet door middel van een “snow ticket” als ik het goed heb begrepen. En dat betekent dat de experts zich erover gaan buigen.

 

Jammer dat het allemaal zo moeizaam gaat...


Dat is inderdaad jammer, maar wel fijn dat je de constatering hebt dat je opzegging er juist in is gezet. Dan krijg je sowieso de teveel betaalde abonnementskosten terug. Het was fijner geweest als alles in één keer goed was gelopen, maar ik ga er vanuit dat het nu netjes af wordt gehandeld. Mocht je een poos lang geen update hebben gehad, dan kun je altijd weer even bellen met de afdeling opzeggingen. Hopelijk is het snel geregeld en bedankt voor het terugkoppelen! 


@Sanne_M

Het loopt nog steeds niet soepel… na een chat met de klantenservice, na twee gesprekken met de opzegservice en na het indienen van een formele klacht kreeg ik een e-mail van KPN… met de mededeling dat mijn opzegging was geannuleerd. Dus nog maar weer een keer bellen met de opzegservice (inmiddels in totaal voor de vierde keer) en die meneer meende dat hij niet een Snowticket moest aanmaken maar een e-mail moest sturen naar de vraagbaak. Het zegt mij weinig maar als klant blijf je natuurlijk hopen.

Inmiddels heeft de medewerker van de klachtenafdeling gebeld en hij is er in geslaagd om het abonnement ook stop te zetten in het factureringssyteem. Maar nu krijg ik weer berichten over een factuur die ik nergens kan terugvinden. En het bedrag dat in de e-mail wordt genoemd als creditering is volgens mij te laag dus ik zou graag de berekening zien.

 

Beste KPN,

Zouden jullie mij willen helpen? Alles wat ik vraag is om mijn opzegging uit april van dit jaar op een correcte manier af te handelen. Daarna zullen jullie nooit meer iets van me horen… dat beloof ik.

 

Met vriendelijke groet,

Franzki,

ex-Telfort Forumheld en invite.


Pfoei, dat is een stuk gecompliceerder geworden klinkt het. 😕 Ik help je. Een opzegging correct afhandelen is wel het minste wat je mag verwachten en ik vind het jammer dat het zo'n knoeizooi geworden is. 

Zou je het klantnummer van de vaste diensten waar het om gaat in je forumprofiel willen zetten? Op je adres kan ik op dit moment namelijk alleen zakelijke abonnementen vinden en een mobiel abonnement. Benieuwd of ik met je klantnummer meer informatie kan vinden. Als je hier een seintje geeft als je het klantnummer ingevuld hebt kan ik aan de slag! 


@Sanne_M 

Ik heb even de gegevens van mijn contracten thuis en mobiel toegevoegd.

Dit topic gaat over mijn vaste glasvezelinternet. Mijn mobiele abonnement loopt gewoon door.

Ik heb géén zakelijke contracten. Die zitten wellicht op het huisnummer met toevoeging A. Dat zijn mijn benedenburen.

 

Ik ben ooit in oktober 2006 klant geworden bij Speedlinq. Dit werd later na een overname Telfort. En nu al een aantal jaar klant bij KPN nadat ze het merk Telfort hebben opgeheven.

 

Maar een ellende zoals nu heb ik in de afgelopen 16 jaar nog niet meegemaakt. Ik heb in de afgelopen weken steeds contact gehad met uiterst vriendelijke mensen. Maar de processen en informatiesystemen zijn blijkbaar dusdanig complex geworden dat het voor KPN in bepaalde situaties niet meer mogelijk is om een abonnement  te beëindigen en een eindafrekening te sturen. En als het dan fout gaat is er geen medewerker meer die grip op de situatie krijgt. Het lijkt of er van alles in verschillende systemen gebeurt zonder enige samenhang. Ik zou me daar als KPN ernstig zorgen over maken.

 

Ik had gisteren (voordat je had gepost) opnieuw telefonisch contact gehad met iemand van KPN. En uiteindelijk hebben we de factuur wel gevonden… die bleek in een ander systeem te zitten. Maar vervolgens blijkt de creditering dan weer over een onjuiste periode  te zijn. Ik moest maar afwachten of het systeem alsnog automatisch een correcte eindnota zou sturen.

 

Maar ik weet niet of ik het geduld nog heb en het vertrouwen heb dat het automatisch goed komt… tot nu toe ging er feitelijk niets automatisch goed en moest ik er zelf achteraan gaan. En dat heeft mij inmiddels al uren werk gekost terwijl KPN dit gewoon op een goede manier had moeten oplossen...

 

 

 

 

 

 


@Franzki Dank voor het aanvullen en de toelichting! Ik heb de informatie nu gevonden, en inderdaad. Dit is niet bepaald soepel gelopen. 😥 Ik zie een bevestiging van de opzegging die je per mail hebt ontvangen, en later weer een mail dat de opzegging is geannuleerd terwijl dit helemaal niet kan als de opzegging al rond is. Ik zie ook alle facturen terug en zie dat je deze altijd ontvangt op de 21e van de maand. De collega die je hebt gesproken heeft aangegeven af te wachten tot je de slotfactuur hebt, die zou op 21 juli moeten komen. Mocht daar iets niet op kloppen, trek dan weer aan de bel. Excuses dat dit zo stroef is gegaan. Ik snap dat het je veel tijd heeft gekost, en dat zou beslist niet moeten. 

Mocht er op de factuur van de 21e iets niet kloppen, laat je het dan weten? Dat mag telefonisch, maar ook hier! 


Mocht er op de factuur van de 21e iets niet kloppen, laat je het dan weten? Dat mag telefonisch, maar ook hier! 

 

Nou de 21e is voorbij en geen eindfactuur. Dat had ik ook niet verwacht overigens…

Tot nu toe moesten steeds alle acties van mij komen en daar ben ik klaar mee.

 

@Sanne_M waarom lost KPN dit niet op na een eerste melding? Keer op keer krijg ik als klant de toezegging dat het wordt opgelost maar steeds komt KPN deze beloftes niet na. En waarom moet ik hier als klant steeds zelf achteraan en is er niemand bij KPN die het proces bewaakt?

Dit alleen al zorgt ervoor dat ik helemaal klaar ben met KPN. Waar ik eerst nog wat sympathie voelde voor het bedrijf is dat nu na al deze ellende en tevergeefse moeite om een abonnement te beëindigen en een eindfactuur te krijgen geheel over en zal ik voorlopig niet meer terugkeren als klant.

 


Er lijken gelukkig ook geen acties meer nodig te zijn, je hebt inderdaad al genoeg ondernomen in deze. Het goede nieuws is dat er ook geen nieuwe reguliere factuur is gekomen, dus dat is nu definitief stopgezet. Alleen de vergoeding van de abonnementskosten van 7 t/m 20 juli nog, die heb ik zojuist ingevoerd. Het kwam neer op iets meer dan €16,-, ik heb het naar boven afgerond naar €20,-. Let wel, ik heb de vergoeding op je mobiele abonnement ingevoerd omdat ik niet zeker weet dat het via het opgezegde abonnement goed zou gaan. Zo weet ik tenminste zeker dat het wel bij je aankomt. 

Dit is zeker niet hoe een abonnement beëindigd had moeten worden. Ik kan het verleden niet terugdraaien, alleen sorry zeggen voor hoe dit allemaal gelopen is. Nogmaals excuses voor dit alles. Als je opzegt hoort er niet nog zo'n lange staart aan te zitten en hoor je er zeker niet nog zoveel tijd in te moeten steken. 

Mocht je in de toekomst nog ergens tegenaan lopen, je kunt hier altijd een topic aanmaken. We helpen je graag. Voor nu nog een fijn weekend gewenst!