Skip to main content

Beste KPN,

 

ik ben 22 jaar klant geweest. Op 26 april heb ik mijn abonnement opgezegd vanwege immigratie. (Sinds die tijd 25 april) is mijn nummer niet meer in gebruik. Nu krijg ik weer een factuur en het is inmiddels Juli. 
jullie  hebben mij op 2 juni een bericht gestuurd dat mijn nummer officieel niet meer in gebruik is. 

het is inmiddels 3 maanden later. En ondanks dat per 25 april mijn nummer ‘uit de lucht is’ heb ik ook in mei en juni nog mijn abonnementskosten betaald. 
Graag een reactie.

met vriendelijke groet,

Robert de L’Or 

Hier krijgt u nog een correctie nota van. Zal vast niet lang meer duren.


Hi @Robert de lor,

Het klopt dat je een slotfactuur hoort te ontvangen en als je nummer per 2 juni uit de lucht is zou je die in de maand juli moeten ontvangen. Als ik je echter goed begrijp, heb je nu weer een ‘normale’ factuur ontvangen en dat is een beetje vreemd.

Zou je je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik even met je mee!


Ik heb in april afgezegd Maja. Per 25 april gebruik ik dit nummer niet meer. Ik ben daar dus ook niet meer bereikbaar op omdat definitief op 2 mei mijn telefoonnummer is afgesloten. In mei zou ik dus (1 maand opzeg) nog moeten betalen. Het is inmiddels juni. Ik hoor graag van u. 
robert 

Ps: ik heb mijn e-mailadres ook bijgevoegd. 


Beste Maja/kpn,

ik wacht op een reactie. 
 

Robert 


Mijn excuus @Robert de lor, ik heb wel een reactie getypt op je bericht van de 13e maar blijkbaar is die niet daadwerkelijk geplaatst 🤔

Ik kan geen mobiel abonnement vinden op het adres dat je nu in je profiel in hebt gevuld, dat kan komen doordat het nummer niet meer actief is óf doordat het nummer op een ander adres geregistreerd staat. Zou je ook nog het betreffende mobiele nummer willen noteren in je profiel? Dan kan ik specifiek daar op zoeken!

 


Nee, want dat nummer is al uit de lucht. Ik Heb het al ingevoerd. Ik hoor graag van je. Robert


Hmm, ik zie het nummer nog wel actief staan @Robert de lor, op een ander adres.

Het rare is dat het nummer al wel een opzegging heeft staan, maar dat die niet goed door lijkt te lopen. Via het forum kunnen we geen abonnement opzeggen of daar verdere actie op ondernemen, ik kan dit zelf dus niet voor je oplossen.

Daarom wil ik je vragen om te bellen met +316 1200 1200, morgen tussen 8:00 en 20:00 is de afdeling van de opzeggingen weer aanwezig en vanuit daar kunnen ze je hier verder mee helpen!


Een Cynische opmerking is vanaf mijn kant wel op zijn plaats. ‘Prachtig.’
In het buitenland betaal je hier dus ik extra voor om te bellen naar Nederland. 
Nu heb ik dit in april al gedaan. Nu mag ik het nu weer doen. Dit kan echt niet de bedoeling zijn. Maar wat heb ik te zeggen als kleine man. 
Gewoon bellen en gewoon nog een keer extra betalen. Dat noemen ze het recht van de sterkste. 
U in ieder geval bedankt voor uw reactie.

 

Robert de L’Or 


Ik zie dat je hebt gebeld en dat de collega aan heeft gegeven dat de opzegging wél goed verwerkt is, dat is fijn! Voor de zekerheid heb ik de collega die je gesproken hebt nog even om opheldering gevraagd en het staat allemaal een beetje raar in de systemen, anders dan normaal. Vandaar dat het lijkt alsof het nummer nog niet daadwerkelijk opgeheven is.

Je hebt de factuur die in juni is afgeschreven gestorneerd, waardoor er een bedrag open is komen te staan. Deze factuur was grotendeels voor de periode ná de beëindiging van je abonnement en dit trekken we altijd recht door een slotfactuur aan te maken waarmee je te veel betaalde kosten weer van ons terug krijgt. Inmiddels is die slotfactuur gepubliceerd, waardoor je dat bedrag weer van ons terug hebt gekregen. Dit is weggestreept tegen het openstaande bedrag van de factuur van juni, waarbij je zo te zien 2 euro van ons cadeau hebt gekregen, de slotfactuur was namelijk iets lager dan de openstaande factuur. 

 

Ik wil graag nog even het volgende ophelderen:

Emigratie naar een land binnen de EU is géén reden tot voortijdige opzegging. Je kunt je KPN nummer gewoon gebruiken binnen de EU namelijk, dit kost niks extra, je kunt te gewone bundel blijven gebruiken. Je nummer was dus niet ‘uit de lucht’ per 25 april. Je hebt op 2 mei met ons gebeld om je abonnement op te zeggen, en vanaf dat moment is de wettelijk bepaalde maand opzegtermijn in werking getreden. Na die maand is je abonnement stopgezet. Het klopt nu dus allemaal, je hebt betaald tot de einddatum van je abonnement. Als je op had willen zeggen per 25 april, had je dit op 25 maart aan ons door moeten geven zodat we per dan de opzegging door hadden kunnen voeren 🙂

 


Beste mevrouw,


Uw argument dat emigratie geen reden tot eerder opzegging is lijkt mij discutabel. Mijn betoog laat ik achterwege.

Wanneer iets niet juist is, dan wil ik dat toegeven. Op de manier hoe u dat nu doet, staat KPN er weer goed op.

Verder geen tegenreactie mijnerzijds.Na 23 jaar KPN sluit ik erg vervelend af. 
 

Groet,

Robert