Skip to main content

Hi KPN, 

Ik heb al op meerdere manieren contact proberen te zoeken maar tot zover geen succes. 

In april 2019 heb ik een sim only abonnement afgesloten die na 2 jaar maandelijks opzegbaar zou zijn. Nu wou ik dit abonnement opzeggen en is het blijkbaar, zonder mijn toestemming, met 2 jaar verlengd in 2022. Hoe kan dit zomaar gebeuren? Aangezien ik dit abonnement heb genomen onder de voorwaarde dat het na 2 jaar maandelijks opzegbaar is. 

Er is niks veranderd aan het abonnement, GB min/sms is precies hetzelfde gebleven. Aan de telefoon is mij nu verteld dat ik het maar moet proberen via kpn.nl/emigreren, maar lijkt me toch dat er van jullie kant een gepaste oplossing kan komen. 

Met vriendelijke groet,

Ha @lisa3, welkom! Wat gek dat dit automatisch verlengd is! Dat is namelijk niet de normale gang van zaken. Heb jij er destijds dan ook geen bevestiging van gekregen? Kan je jouw forumprofiel aanvullen met je adres, 06-nummer en klantnummer? Mijn collega's geven aan dat je het via kpn.com/emigreren moet proberen, maar ga jij wel emigreren?


Hi Marcia, 

 

Bedankt voor je antwoord!
Ik kan nergens een bevestiging vinden, daarom was ik ook zo verbaasd toen ik het wou opzeggen. 

Als het goed is is de informatie nu te zien in mijn profiel. 
Ik ga inderdaad wel weg uit Nederland, daarom had de collega dat waarschijnlijk ook aangeraden. Alleen ik heb hier momenteel geen bewijs van, daarom kan ik het niet via die weg doen. Maar denk ook niet dat dat nodig is.  
 

Ook had ik een klacht ingediend, waarna ik vervolgens gebeld zou worden. Ik heb net een telefoontje gehad alleen kan helaas niet opnemen omdat dit veel geld gaat kosten (buiten Europa) 


Alleen ik heb hier momenteel geen bewijs van, daarom kan ik het niet via die weg doen. Maar denk ook niet dat dat nodig is.

Bewijs is helaas wel nodig tenzij je akkoord gaat met het voldoen van de kosten voor die maand opzegtermijn en daar bovenop de resterende looptijd van de overeenkomst als daar sprake van is. In dat geval wordt het als gewone opzegging gezien met afkoop van de resterende looptijd i.p.v. emigratie.

De reden waarom om bepaalde documenten wordt gevraagd is om misbruik te voorkomen, anders zou iedereen eenvoudig kunnen zeggen dat ze emigreren om vervolgens bij een andere provider een nieuw abonnement af te sluiten.


Alleen ik heb hier momenteel geen bewijs van, daarom kan ik het niet via die weg doen. Maar denk ook niet dat dat nodig is.

Bewijs is helaas wel nodig tenzij je akkoord gaat met het voldoen van de kosten voor die maand opzegtermijn en daar bovenop de resterende looptijd van de overeenkomst als daar sprake van is. In dat geval wordt het als gewone opzegging gezien met afkoop van de resterende looptijd i.p.v. emigratie.

De reden waarom om bepaalde documenten wordt gevraagd is om misbruik te voorkomen, anders zou iedereen eenvoudig kunnen zeggen dat ze emigreren om vervolgens bij een andere provider een nieuw abonnement af te sluiten.


Waarom is bewijs nodig als KPN mijn abonnement zomaar verlengd terwijl ik een maandelijks opzegbaar abonnement zou moeten hebben? 


Ha @lisa3, dankjewel! Ik zie dat je op 27 februari 2022 een sms-verificatie hebt gedaan via de verlengshop op de website. Daarna is er een bevestiging van de verlenging gemaild naar hetzelfde e-mailadres waar dit KPN ID ook aan gekoppeld is. Betekent dat ik er helaas niets mee kan doen. Je zult inderdaad via kpn.com/emigreren het formulier én de gevraagde documenten in moeten vullen. Dan zullen we dit zo snel mogelijk oppakken. 


Ha @lisa3, dankjewel! Ik zie dat je op 27 februari 2022 een sms-verificatie hebt gedaan via de verlengshop op de website. Daarna is er een bevestiging van de verlenging gemaild naar hetzelfde e-mailadres waar dit KPN ID ook aan gekoppeld is. Betekent dat ik er helaas niets mee kan doen. Je zult inderdaad via kpn.com/emigreren het formulier én de gevraagde documenten in moeten vullen. Dan zullen we dit zo snel mogelijk oppakken. 

Hi Marcia, dit is niet juist. Het enige wat er veranderd is in de tijd dat ik dit abonnement heb is het adres, wat rond die datum veranderd zou kunnen zijn, zodat de KPN voordeel actief was. Want waarom zou ik voor precies hetzelfde abonnement verlengen ipv een abonnement houden die maandelijks opzegbaar is? Ik denk dat er wat mis is gegaan is jullie administratie. 
 


De e-mails én sms’jes zijn gewoon zichtbaar voor mij. Betekent dat ze destijds verstuurd zijn en dat je toen 14 dagen de tijd hebt gehad om actie te ondernemen en de verlenging te annuleren. Nu kan er helaas niets meer aan veranderd worden.