Skip to main content

Ik ben net verhuisd naar een blijkbaar onbewoonbaar pand, daarom verblijf ik tijdens renovatie de komende maanden in verschillende logeerbedden, banken en auto en kan ik geen gebruik maken van tv en internet. Is het mogelijk mijn abonnement op te schorten of te verlagen? In het huis lukt t niet om het kastje aan te sluiten dus ik heb er echt helemaal niks aan om elke maand kpn te sponsoren voor niks, wel wil ik na die periode de mogelijkheid hebben mijn huidige abonnement voort te zetten en m'n oude opgenomen programma's te bekijken, aangezien ik ook niet elders kan inloggen oid…

Ik heb gebeld met klantenservice, maar werd daar weinig wijzer en vond de service waardeloos... persoon wist eigenlijk ook niks en moest alles navragen en nalezen..…

Kwam er daar op neer dat ik voor 25 euro mijn internet mocht behouden (wat ik dus niet kan aansluiten) op een lage snelheid (wat in dat oude pand toch nooit hoog wordt want buitengebied-internet geen glasvezel oid) en m'n tvkastje en tv-geheugen moest inleveren..

dus goedkoper af zou zijn met opzeggen, half jaar concurrent en daarna misschien weer terug naar kpn met nieuwe klanten korting...... 

Erg omslachtig, klantverjagend en lastig dus... HELP?

Nee het is niet mogelijk om een abonnement tijdelijk te pauzeren. Wilt u de opnames behouden dan zal u het abonnement dus door moeten laten lopen. Kortom gewoon opzeggen en tzt terugkomen. 


U kunt u abonnement terug zetten naar de laagste snelheid. Maar u zult 2 tv ontvangers moeten behouden. Anders vervallen de opnames. 

Maar dat gaat veel meer kosten dan 25 euro per maand. Zeker het dubbele. 

De opnames vervallen sowieso na een jaar. Dus ik weet niet hoelang dat verbouwen gaat duren? Wanneer beginnen ze? Zijn ze al begonnen? 


Wat stom... en erg klantverjagend... dan ga ik dus naar een ander en kom ik waarschijnlijk niet terug bij kpn... want kpn doet sowieso niet echt zijn best voor klanten die ruim 20 jaar trouw zijn.. alleen maar goedkope nieuwe abonnees waarvoor de oude abonnees eigenlijk betalen.... jammer...


 

dus goedkoper af zou zijn met opzeggen, half jaar concurrent en daarna misschien weer terug naar kpn met nieuwe klanten korting...... 

Hoezo een concurrent? Dat kan toch ook niet in een onbewoonbaar huis??????

En een half jaar kan daar ook niet.

Ik zou het opzeggen en tegen de tijd dat je er gaat wonen een nieuw abonnement nemen.

Met opzeggen aangeven dat je e-mail only wilt. Dan behoudt je je e-mail adres. Dat kan dan weer toegevoegd aan je tegen die tijd nieuwe abonnement.

Wat je wel kwijt raakt is het vaste telefoonnummer. En eventuele opnames op je tv abonnement.

wil ik na die periode de mogelijkheid hebben mijn huidige abonnement voort te zetten en m'n oude opgenomen programma's te bekijken

Dan is de enige optie om het abonnement aan te houden en eventueel dus wel te verlagen op internet snelheid. 

Een deel van de opnames zullen toch ook verlopen in die maanden. De maximale bewaartijd is 12 maanden.


Volgens mij is dit bij geen enkele provider mogelijk. Providers zijn commerciële bedrijven. Ze willen dat u gewoon het volle tarief betaald of anders gaat u maar weg. Zo simpel is dat.

En als u een huis huurt kunt u ook niet tegen de verhuurder zeggen: ik ga een half jaar op wereldreis dus ik betaal 6 maanden de helft van de huur want dan woon ik er niet. Zo zit de wereld nu 1maal niet in elkaar.


U kunt u abonnement terug zetten naar de laagste snelheid. Maar u zult 2 tv ontvangers moeten behouden. Anders vervallen de opnames. 

Maar dat gaat veel meer kosten dan 25 euro per maand. Zeker het dubbele. 

De opnames vervallen sowieso na een jaar. Dus ik weet niet hoelang dat verbouwen gaat duren? Wanneer beginnen ze? Zijn ze al begonnen? 

Mijn internet was geloof ik al op z'n laagst... 50 is nog altijd goedkoper dan wat ik nu betaal.. Ik moet zelf renoveren.. dus ik hoop er over 2 of 3 maanden wel in te kunnen.. volgens de klantenservice moest ik de tv ontvangers dan inleveren.. heb vlak voor verhuizing wat dingen opgenomen die ik graag nog wil zien.. had er geen rekening mee gehouden dat de staat van t pand nog slechter was dan gedacht, had ook geen keuze, dat of dakloos... (nu ben ik dakloos met een inschrijfadres....) 

Maar om een of andere reden krijg ik t kastje sowieso niet aangesloten op internet daar... "wifi verbonden zonder internet" en tv code "562".... 


😀 Wat je wel kunt gebruiken via je abonnement is online tv. Via de KPN TV app in smartphone en tablet en via http://tv.kpn.com! 

Maar om een of andere reden krijg ik t kastje sowieso niet aangesloten op internet daar... "wifi verbonden zonder internet" en tv code "562".... 

Is de datum op het nieuwe adres al ingegaan?


dus goedkoper af zou zijn met opzeggen, half jaar concurrent en daarna misschien weer terug naar kpn met nieuwe klanten korting...... 

Hoezo een concurrent? Dat kan toch ook niet in een onbewoonbaar huis??????

En een half jaar kan daar ook niet.

Ik zou het opzeggen en tegen de tijd dat je er gaat wonen een nieuw abonnement nemen.

Met opzeggen aangeven dat je e-mail only wilt. Dan behoudt je je e-mail adres. Dat kan dan weer toegevoegd aan je tegen die tijd nieuwe abonnement.

Wat je wel kwijt raakt is het vaste telefoonnummer. En eventuele opnames op je tv abonnement.

wil ik na die periode de mogelijkheid hebben mijn huidige abonnement voort te zetten en m'n oude opgenomen programma's te bekijken

Dan is de enige optie om het abonnement aan te houden en eventueel dus wel te verlagen op internet snelheid. 

Een deel van de opnames zullen toch ook verlopen in die maanden. De maximale bewaartijd is 12 maanden.

Ja, maar als ik opzeg kan ik pas na 6 maanden de voordelen van nieuwe klanten ontvangen... dus dan zou ik opzeggen, zodra ik er woon een abo nemen bij een concurrent, en als deze niet bevalt misschien overwegen zodra t mogelijk is op te zeggen en weer naar kpn te gaan.. maar dan dus wel met de nieuwe klanten korting... maar grote kans dat concurrent beter bevalt natuurlijk....


Als u echt met 2 of 3 maanden klaar zou zijn, dan zou ik het gewoon door laten lopen. 

En voor zo'n korte periode hoeft u zich toch niet dakloos te melden? 


Volgens mij is dit bij geen enkele provider mogelijk. Providers zijn commerciële bedrijven. Ze willen dat u gewoon het volle tarief betaald of anders gaat u maar weg. Zo simpel is dat.

En als u een huis huurt kunt u ook niet tegen de verhuurder zeggen: ik ga een half jaar op wereldreis dus ik betaal 6 maanden de helft van de huur want dan woon ik er niet. Zo zit de wereld nu 1maal niet in elkaar.

Dat snap ik, maar een tijdelijke opschorting of verlaging moet niet zo moeilijk zijn, zeker omdat ik tijdens die periode geen gebruik maak van de producten.. het blijft toch belachelijk dat trouwe klanten alleen maar meer betalen en switchende klanten telkens voor laag tarief zitten? Mobiel abonnement kun je ook tijdelijk verhogen of verlagen... dat zou ook een optie moeten kunnen zijn bij verhuizing..


Die kans is er hooguit bij Ziggo…. Maar die is na de kortingsperiode weer wat duurder dan kpn.

maar als ik opzeg kan ik pas na 6 maanden de voordelen van nieuwe klanten ontvangen

Als je nu in een bewoonbaar pand gekomen zou zijn was je abonnement toch gewoon doorgelopen? Dus ook geen nieuwe klanten korting….

Ik zie de logica van je argument derhalve niet. Nu heb je een paar maanden (3 ?) geen abonnementskosten, dat is ook een voordeel. Wel heraansluitkosten. Die zijn naar ik meen € 25.

Bij stopzetten ben je wel de opnames kwijt.

Als je het door laat lopen kun je online kijken.


😀 Wat je wel kunt gebruiken via je abonnement is online tv. Via de KPN TV app in smartphone en tablet en via http://tv.kpn.com! 

Maar om een of andere reden krijg ik t kastje sowieso niet aangesloten op internet daar... "wifi verbonden zonder internet" en tv code "562".... 

Is de datum op het nieuwe adres al ingegaan?

Ja, datum is al ingegaan, heb net ook nieuw kastje moeten omruilen van v9 naar v10, maar die weigert dus....


Mobiel abonnement kun je ook tijdelijk verhogen of verlagen... 

Dat kan bij thuis abonnementen ook. Maar u heeft als de laagste snelheid begreep ik.

KPN is geen liefdadigheidsinstelling. Klanten moeten gewoon betalen of wegwezen. Dat u al zo lang klant bent heeft voor KPN geen enkele waarde. 


😀 Wat je wel kunt gebruiken via je abonnement is online tv. Via de KPN TV app in smartphone en tablet en via http://tv.kpn.com! 

Maar om een of andere reden krijg ik t kastje sowieso niet aangesloten op internet daar... "wifi verbonden zonder internet" en tv code "562".... 

Is de datum op het nieuwe adres al ingegaan?

Ja, datum is al ingegaan, heb net ook nieuw kastje moeten omruilen van v9 naar v10, maar die weigert dus....

Dan kunt u om een monteur vragen. Dat is gratis bij verhuizing volgens mij.


Die kans is er hooguit bij Ziggo…. Maar die is na de kortingsperiode weer wat duurder dan kpn.

maar als ik opzeg kan ik pas na 6 maanden de voordelen van nieuwe klanten ontvangen

Als je nu in een bewoonbaar pand gekomen zou zijn was je abonnement toch gewoon doorgelopen? Dus ook geen nieuwe klanten korting….

Ik zie de logica van je argument derhalve niet. Nu heb je een paar maanden (3 ?) geen abonnementskosten, dat is ook een voordeel. Wel heraansluitkosten. Die zijn naar ik meen € 25.

Bij stopzetten ben je wel de opnames kwijt.

Bij een bewoonbaar pand had ik idd gewoon gebruik gemaakt van de producten en er totaal geen problemen mee gehad, maar nu het 1) niet werkt en 2) ik er ook geen gebruik van kan maken vind ik het veel geld. 

Maar ik ga de keuze opzeggen of niet idd even overwegen, weet nu ten minste dat er echt geen alternatief is, iets wat er door de telefoon met klantenservice niet echt uitkwam..


😀 Wat je wel kunt gebruiken via je abonnement is online tv. Via de KPN TV app in smartphone en tablet en via http://tv.kpn.com! 

Maar om een of andere reden krijg ik t kastje sowieso niet aangesloten op internet daar... "wifi verbonden zonder internet" en tv code "562".... 

Is de datum op het nieuwe adres al ingegaan?

Ja, datum is al ingegaan, heb net ook nieuw kastje moeten omruilen van v9 naar v10, maar die weigert dus....

Dan kunt u om een monteur vragen. Dat is gratis bij verhuizing volgens mij.

Dat is dus ook niet helemaal duidelijk, de een zegt gratis de ander niet... 


Er is wel een opzegtermijn van 1 maand (= 30 / 31 dagen).

Dus hoe lang loopt het abonnement dan niet?

Als je nu opzegt loopt het nog 1 maand door. Dan nog 2 maanden niet, want je geeft aan dat je verbouwing 3 maanden duurt. 

Dan is het voordeel dus 2 maanden abonnementskosten en daar van afgetrokken dan weer de (her)aansluitkosten à € 25. Dat mag je zelf even uitrekenen. Dan kan je het m.i. net zo goed door laten lopen.

Wel gek dat de aansluiting nu niet wil werken.

Een e-mail adres blijft tot 6 maanden na stopzetting doorlopen. Dat kan binnen die tijd weer bij je nieuwe abonnement gevoegd worden.


Hi @Anicky, welkom hier. 

Ik zie dat andere users hier je al een uitleg hebben gegeven, zij het her der wel wat direct. Het is inderdaad niet mogelijk om je abonnement te pauzeren. Heb je die woning overigens niet bezocht voor de verhuizing? Het is namelijk jammer dat de verhuizing van je abonnement is verwerkt. 

Dan heb je nu inderdaad 2 opties, het abonnement door laten gaan of het abonnement opzeggen. 


Reageer