Skip to main content

Beste allemaal,

Wij hebben een KPN account gehad met alles-in-1. Wij zijn overgestapt naar een andere provide, maar hebben twee mobiele contracten behouden. Mijn vrouw en oudste zoon zitten nog in dit account.

Nu wil mijn zoon van bijna 21 zijn abonnement verlengen en natuurlijk de mooiste Iphone 15 hebben. Hij werkt vier dagen en gaat 1 dag naar school. Hij heeft dus eigen (best aardig) inkomen, geen huur - of koopwoning.

Om hem ook financieel verantwoordelijk te maken voor zijn (dure) keuze willen wij dat hij zelf de iphone 15 gaat lenen. Niet zoals afgelopen jaren op onze naam en dus bij ons een BKR registratie.

Als wij dit willen aanvragen buiten ons account om krijgt hij vragen over het afsluiten van een lening en moet hij vragen invullen over zijn woonsituatie. Hij kan niet invullen “woon bij mijn ouders”. Hierdoor kan hij dus niet al de stappen doorlopen.

Onze vraag is op welke manier hij toch een eigen telefoon kan uitkiezen en een eigen KPN account en ID krijgt? Los gekoppeld aan ons account.

Ik ben benieuwd!

Hi @Jacco de Jong!

Even voor de zekerheid: dit is een KPN Forum waar vooral KPN klanten elkaar helpen. Mocht het nodig zijn kan een moderator meekijken, maar dit platform is geen verlengstuk van de klantenservice.

Op basis van je verhaal zou ik eerst beginnen om het bestaande abonnement van je zoon over te zetten op zijn naam. Dat kan met een contractovername. Dat kan je online regelen via deze link, maar kan ook in een KPN Winkel.

Persoonlijk ben ik fan van een KPN Winkel, omdat dit meteen goed geregeld is als je de winkel uitloopt. Online duurt het een paar dagen. Mocht je na een winkel gaan, moet de huidige contracthouder en je zoon mee en moeten ze beiden een ID/Paspoort mee. Dat is belangrijk om niet te vergeten.

 

Daarna kan je eventueel je abonnement (proberen) te veranderen naar een abonnement met toestellening. Als er dan een ILT (Inkomsten en Lastentoets) komt, kan je bij woonsituatie inwonend kiezen. (Of in andere woorden) Dat komt op hetzelfde neer. Als dan gevraagd wordt bij de huur, kan je daar 0 euro invullen: als dat het geval is. Daarna komt er automatisch een uitkomst of de lening geaccepteerd wordt.

Na een contractovername kan je zoon ook een eigen KPN ID aanmaken en het abonnement koppelen 😀