Skip to main content

Sinds 2016 ben ik klant bij KPN. Na veel gedoe met de aanleg van glasvezel werkt dat tegenwoordig ook prima.

Nu viel mij op dat het tarief dat KPN rekent voor een abonnement dat vergelijkbaar is met het mijne veel minder in rekening brengt dan er op mijn factuur staat. Dat lijkt me niet te kloppen.

Wat heb ik nu volgens mijn abonnementsgegevens:

  • Glasvezel internet à 50Mbit download en 5Mbit upload. Prijs: €49,22
  • Vaste telefonie. Prijs €2,00

Wanneer ik op de website dezelfde gegevens invoer komt daar iets héél anders uit:

  • Glasvezel internet à 100Mbit up en down: Prijs 42,50 per maand
  • Vaste telefonie: 2,00 per maand.

 

Er staat nergens dat dit aanbiedingen o.i.d. zijn, dus ik vraag me af of mijn abonnement nog wel klopt...

Hallo @ginkelvanmichiel ,

Wat jij hebt, is gebaseerd op de oude prijzen. En het tarief is hoger geworden door de jaarlijkse prijsverhogingen. 
 

Bij KPN werkt het zo dat zij jou niet automatisch gaan omzetten naar de meest gunstige tarieven. Je zult zelf in actie moeten komen door (morgen vanaf 8.00) te bellen naar 0800-0402 en daar jouw abonnement te verlengen. Dat is een ander woord voor omzetten naar de huidige tarieven. Je gaat alleen wel een nieuw jaarcontract aan. 
 

(Zelf heb ik dat twee weken ook gedaan en ik betaal nu de huidige tarieven, zelfs de eerste maanden met een korting) 

 

Dit zijn de huidige tarieven volgens KPN TV+, waarbij TV een aanvullende optie is: 

Â